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BGG랭킹
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
8+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
1.50 / 5
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디자이너
John Prados
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아티스트
-
인원
게임 소개
세 가지 게임이 포함된 책:
펜타곤
펜타곤은 공식적인 의미의 시뮬레이션이 아니다. 게임에서의 사건들은 예시적이고 가상의 결정들을 게임의 진행으로부터 엮어내기 위한 의도이다. 그러나 플레이어들에게 경쟁과 협력에 대한 동기를 부여함으로써 게임은 관료 정치를 모방한다. 그리고 관료 정치의 내용은 국방 예산을 둘러싼 실제 논쟁과 어조와 실체가 비슷하다. 미 국방부는 관료제가 무기 조달과 그 장점에 대한 결정을 내리기도 전에 정치적 요인들이 예산 규모에 어떻게 영향을 미치는지 보여준다.
R&D 게임: 의회용 슈트 앤 래더
R&D 게임은 솔리테어 게임으로 디자인되었습니다. 이것은 일련의 대안적인 개발을 통해 플레이어를 이끄는 의사결정 트리 메커니즘에 기초한다. 이러한 유형의 접근방식은 좁은 전술 선택보다는 광범위한 의사결정 선택에 중점을 두기 때문에 "스크립트된 역할" 모델이라고 불리기도 한다. 넓은 선택권을 고려할 때, 각 플레이어의 결정으로부터 액션이 흐르는 2인용 또는 멀티플레이어 게임과 달리 의사결정 트리 자체는 액션의 많은 부분을 생성한다.
사이공의 마지막 날
초보 수준의 워게임입니다. 각 선수의 목표는 상대 선수의 힘을 파괴해 게임이 역사적 가치를 따르지 않도록 하는 것이다. 지도는 기본적이고, 스케일이 적당하며, 기본 지형만 있는 3색입니다. 부대들은 대부분 여단급 부대들이며, 연대급 부대들과 바탈리온 부대들이 포함되어 있다. 공군과 해군 부대의 추상적인 표현이 대부분이다. [참고: 이 게임은 또한 'Bridge' 잡지 Vietnam in Retrospect'의 일부로 b&w 컴포넌트와 함께 'Bridge' #1 (11/75)에 'Last Days At Sygon'으로 게재되었다.]
펜타곤
펜타곤은 공식적인 의미의 시뮬레이션이 아니다. 게임에서의 사건들은 예시적이고 가상의 결정들을 게임의 진행으로부터 엮어내기 위한 의도이다. 그러나 플레이어들에게 경쟁과 협력에 대한 동기를 부여함으로써 게임은 관료 정치를 모방한다. 그리고 관료 정치의 내용은 국방 예산을 둘러싼 실제 논쟁과 어조와 실체가 비슷하다. 미 국방부는 관료제가 무기 조달과 그 장점에 대한 결정을 내리기도 전에 정치적 요인들이 예산 규모에 어떻게 영향을 미치는지 보여준다.
R&D 게임: 의회용 슈트 앤 래더
R&D 게임은 솔리테어 게임으로 디자인되었습니다. 이것은 일련의 대안적인 개발을 통해 플레이어를 이끄는 의사결정 트리 메커니즘에 기초한다. 이러한 유형의 접근방식은 좁은 전술 선택보다는 광범위한 의사결정 선택에 중점을 두기 때문에 "스크립트된 역할" 모델이라고 불리기도 한다. 넓은 선택권을 고려할 때, 각 플레이어의 결정으로부터 액션이 흐르는 2인용 또는 멀티플레이어 게임과 달리 의사결정 트리 자체는 액션의 많은 부분을 생성한다.
사이공의 마지막 날
초보 수준의 워게임입니다. 각 선수의 목표는 상대 선수의 힘을 파괴해 게임이 역사적 가치를 따르지 않도록 하는 것이다. 지도는 기본적이고, 스케일이 적당하며, 기본 지형만 있는 3색입니다. 부대들은 대부분 여단급 부대들이며, 연대급 부대들과 바탈리온 부대들이 포함되어 있다. 공군과 해군 부대의 추상적인 표현이 대부분이다. [참고: 이 게임은 또한 'Bridge' 잡지 Vietnam in Retrospect'의 일부로 b&w 컴포넌트와 함께 'Bridge' #1 (11/75)에 'Last Days At Sygon'으로 게재되었다.]
A book containing three games:
Pentagon
Pentagon is not a simulation in the formal sense of the word. The events in the game are intended to be illustrative and the decisions fictitious, woven from the progress of play. But by giving the players incentives both to compete and to cooperate, the game does simulate bureaucratic politics. And the content of bureaucratic politics is similar in tone and substance to real debates over military budgets. Pentagon shows how political factors influence the shape of budgets before the bureaucracy even gets down to decisions on weapons procurement and their merits.
The R&D Game: Congressional Chutes and Ladders
The R&D Game is designed as a solitaire game. It is based on a decision-tree mechanism that leads the player through a set of alternative developments. This type of approach is sometimes called a "scripted role" model because the main emphasis is on broad decision choices rather than narrow selection of tactics. Given the broad choice, the decision tree itself generates much of the action, unlike a two-player or multi-player game in which action flows from the decisions of each of the players.
The Last Days of Saigon
An introductory level wargame. The goal of each player is to destroy the other player's forces, so the game does not follow the historical values. The map is pretty basic, moderately large scale, 3-color with just basic terrain. Units are mostly Brigade-level units with a few regimental and batallion units thrown in. There is a mostly abstract representation of air, and naval units. [Note: This game was also published as 'Last Days At Saigon' in 'Bridge' magazine, Volume 4 #1 (11/75) bound-in, with b&w components, as part of a 'Vietnam in Retrospect' issue.]
Pentagon
Pentagon is not a simulation in the formal sense of the word. The events in the game are intended to be illustrative and the decisions fictitious, woven from the progress of play. But by giving the players incentives both to compete and to cooperate, the game does simulate bureaucratic politics. And the content of bureaucratic politics is similar in tone and substance to real debates over military budgets. Pentagon shows how political factors influence the shape of budgets before the bureaucracy even gets down to decisions on weapons procurement and their merits.
The R&D Game: Congressional Chutes and Ladders
The R&D Game is designed as a solitaire game. It is based on a decision-tree mechanism that leads the player through a set of alternative developments. This type of approach is sometimes called a "scripted role" model because the main emphasis is on broad decision choices rather than narrow selection of tactics. Given the broad choice, the decision tree itself generates much of the action, unlike a two-player or multi-player game in which action flows from the decisions of each of the players.
The Last Days of Saigon
An introductory level wargame. The goal of each player is to destroy the other player's forces, so the game does not follow the historical values. The map is pretty basic, moderately large scale, 3-color with just basic terrain. Units are mostly Brigade-level units with a few regimental and batallion units thrown in. There is a mostly abstract representation of air, and naval units. [Note: This game was also published as 'Last Days At Saigon' in 'Bridge' magazine, Volume 4 #1 (11/75) bound-in, with b&w components, as part of a 'Vietnam in Retrospect' issue.]
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