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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-45 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Martin Brandel
-
아티스트
-
인원
게임 소개
원석은 자신의 원석의 장점을 활용해 상대보다 빠르고 크게 성장시키는 비대칭 영역 제어 형상 퍼즐 게임이다.
각각의 턴 플레이어들은 차례로 자신들이 사용할 수 있는 조각들로부터 원석을 보드 위에 올려놓는다. 플레이어가 원석을 배치하지 않으면 게임은 종료된다.
포인트는 플레이어가 보드 위에서 플레이한 각 원석 조각(조각)의 포인트 값을 계산하여 계산하며, 원석의 개별 비연결 구간마다 마이너스 5 포인트를 계산합니다. (그러므로 원석이 모두 닿으면 아무런 점도 없어진다.)
그 외에도 원석 파편(조각)을 놓을 때에도 3가지 배치 규칙이 있다.
각 샤드에는 배치할 때 덮어야 하는 가장자리가 있습니다.
샤드는 보드의 2개 이상의 다른 면에 닿아야 합니다(평행면도 괜찮습니다).
적어도 한쪽이 보드의 가장자리 또는 다른 원석 파편 중 하나에 닿아야 합니다.
이것은 플레이어들로 하여금 마치 보석이 지오데의 가장자리와 다른 조각들로부터 자라나는 것처럼 파편들을 놓게 만든다.
—출판사 desc 설명
각각의 턴 플레이어들은 차례로 자신들이 사용할 수 있는 조각들로부터 원석을 보드 위에 올려놓는다. 플레이어가 원석을 배치하지 않으면 게임은 종료된다.
포인트는 플레이어가 보드 위에서 플레이한 각 원석 조각(조각)의 포인트 값을 계산하여 계산하며, 원석의 개별 비연결 구간마다 마이너스 5 포인트를 계산합니다. (그러므로 원석이 모두 닿으면 아무런 점도 없어진다.)
그 외에도 원석 파편(조각)을 놓을 때에도 3가지 배치 규칙이 있다.
각 샤드에는 배치할 때 덮어야 하는 가장자리가 있습니다.
샤드는 보드의 2개 이상의 다른 면에 닿아야 합니다(평행면도 괜찮습니다).
적어도 한쪽이 보드의 가장자리 또는 다른 원석 파편 중 하나에 닿아야 합니다.
이것은 플레이어들로 하여금 마치 보석이 지오데의 가장자리와 다른 조각들로부터 자라나는 것처럼 파편들을 놓게 만든다.
—출판사 desc 설명
Gemstones is an a-symmetrical area-control shape puzzle game where you exploit the strengths of your gemstone to grow it faster and larger than your opponents.
Each turn players take turn placing a gemstone from their available pieces on the board. Once no players choose to place a gemstone (or cannot) the game ends.
Points are counted by counting the point value of each gemstone shard (piece) a player played onto the board, minus 5 points for each separate non-connected section of gemstone. (So you loose no points if all your gemstones are touching.)
Other than that, there are also 3 placing rules when placing a gemstone shard (piece).
Each shard has some edges that must be covered when placed.
The shard must be touching at least 2 different sides on the board (parallel sides are fine).
At least one side must be touching either the edge of the board or one of your other gemstone shards.
This causes players to place shards as if their gemstone is "growing" out of the edge of the geode and their other pieces.
—description from the publisher
Each turn players take turn placing a gemstone from their available pieces on the board. Once no players choose to place a gemstone (or cannot) the game ends.
Points are counted by counting the point value of each gemstone shard (piece) a player played onto the board, minus 5 points for each separate non-connected section of gemstone. (So you loose no points if all your gemstones are touching.)
Other than that, there are also 3 placing rules when placing a gemstone shard (piece).
Each shard has some edges that must be covered when placed.
The shard must be touching at least 2 different sides on the board (parallel sides are fine).
At least one side must be touching either the edge of the board or one of your other gemstone shards.
This causes players to place shards as if their gemstone is "growing" out of the edge of the geode and their other pieces.
—description from the publisher
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