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BGG랭킹
BGG전체 : 12592
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인원
1-6 명
BGG추천: 2-3 명 -
게임시간
15-15 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
Steffen Benndorf, Florian Benndorf
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아티스트
Christian Opperer
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인원
게임 소개
식스토에서의 목표는 가능한 한 많은 숫자를 표시하는 것입니다...비록 작은 표시가 당신에게 불리하지만, 함부로 표시하지 마세요.
각각의 플레이어는 6줄의 숫자를 각각 다른 색으로 표시한 자신의 플레이어 시트를 얻는다. 행에는 숫자 1~6이 랜덤 순서로 포함되어 있으며, 각 플레이어는 상자에 들어 있는 12개의 디자인 중 다른 시트를 가지고 있어야 합니다.
차례로, 액티브 플레이어는 색이 있는 행마다 하나씩 여섯 개의 색이 있는 주사위를 굴립니다. 만약 그들이 결과가 마음에 들지 않으면, 그들은 6개의 주사위를 한 번 모두 다시 굴릴 수 있다. 최종 다이 롤 후, 각 다이에 대해 각 플레이어는 다이 결과와 일치하는 가장 왼쪽의 사용 가능한 숫자를 표시하도록 선택할 수 있으며, 임의의 중간 숫자를 건너뛸 수 있다. 건너뛴 숫자는 앞으로는 표시할 수 없습니다. 따라서 매 턴마다 각 플레이어는 자신의 플레이어 시트에 0-6개의 마크를 표시한다. 그 다음, 활성화된 플레이어는 주사위를 왼쪽으로 던집니다.
플레이어 시트의 마지막 세 열은 "타겟 영역"으로 지정된다. 만약 어떤 플레이어가 목표 지역에서 한 줄로 두 칸을 표시한다면, 그 회전이 끝날 때 그 다이는 게임에서 제거된다. 세 번째 다이가 플레이에서 제거되면 게임은 종료된다.
각 선수는 선수 시트의 각 행과 각 열에 점수를 매기고, 한 개의 점수만 있으면 5점을 잃고, 0점이나 2점이면 0점, 3점 이상이면 5점을 매긴다. 가장 높은 점수를 받은 선수가 이깁니다.
각각의 플레이어는 6줄의 숫자를 각각 다른 색으로 표시한 자신의 플레이어 시트를 얻는다. 행에는 숫자 1~6이 랜덤 순서로 포함되어 있으며, 각 플레이어는 상자에 들어 있는 12개의 디자인 중 다른 시트를 가지고 있어야 합니다.
차례로, 액티브 플레이어는 색이 있는 행마다 하나씩 여섯 개의 색이 있는 주사위를 굴립니다. 만약 그들이 결과가 마음에 들지 않으면, 그들은 6개의 주사위를 한 번 모두 다시 굴릴 수 있다. 최종 다이 롤 후, 각 다이에 대해 각 플레이어는 다이 결과와 일치하는 가장 왼쪽의 사용 가능한 숫자를 표시하도록 선택할 수 있으며, 임의의 중간 숫자를 건너뛸 수 있다. 건너뛴 숫자는 앞으로는 표시할 수 없습니다. 따라서 매 턴마다 각 플레이어는 자신의 플레이어 시트에 0-6개의 마크를 표시한다. 그 다음, 활성화된 플레이어는 주사위를 왼쪽으로 던집니다.
플레이어 시트의 마지막 세 열은 "타겟 영역"으로 지정된다. 만약 어떤 플레이어가 목표 지역에서 한 줄로 두 칸을 표시한다면, 그 회전이 끝날 때 그 다이는 게임에서 제거된다. 세 번째 다이가 플레이에서 제거되면 게임은 종료된다.
각 선수는 선수 시트의 각 행과 각 열에 점수를 매기고, 한 개의 점수만 있으면 5점을 잃고, 0점이나 2점이면 0점, 3점 이상이면 5점을 매긴다. 가장 높은 점수를 받은 선수가 이깁니다.
Your goal in Sixto is to mark off as many numbers as you can...although a lone mark counts against you, so don\'t mark carelessly.
Each player gets their own player sheet, which features six rows of numbers, each in a different color. The row contains the digits 1-6 in a random order, and each player should have a different sheet from among the twelve designs in the box.
On a turn, the active player rolls the six colored dice, one for each of the colored rows. If they don\'t like the results, they can re-roll all six dice once. After the final die roll, for each die, each player can choose to mark off the leftmost available number matching the die result, skipping over any intervening numbers. Skipped numbers cannot be marked in the future. Thus, on each turn, each player makes 0-6 marks on their player sheet. The active player then passes the dice left.
The final three columns on a player sheet are designated the "target area". If any player marks two spaces in a single row in the target area, that die is removed from the game at the end of that turn. When the third die is removed from play, the game ends.
Each player then scores each row and each column on their player sheet, losing 5 points if only one mark is present, scoring 0 points for zero or two marks, and score 5+ points for 3+ marks. The player with the highest score wins.
Each player gets their own player sheet, which features six rows of numbers, each in a different color. The row contains the digits 1-6 in a random order, and each player should have a different sheet from among the twelve designs in the box.
On a turn, the active player rolls the six colored dice, one for each of the colored rows. If they don\'t like the results, they can re-roll all six dice once. After the final die roll, for each die, each player can choose to mark off the leftmost available number matching the die result, skipping over any intervening numbers. Skipped numbers cannot be marked in the future. Thus, on each turn, each player makes 0-6 marks on their player sheet. The active player then passes the dice left.
The final three columns on a player sheet are designated the "target area". If any player marks two spaces in a single row in the target area, that die is removed from the game at the end of that turn. When the third die is removed from play, the game ends.
Each player then scores each row and each column on their player sheet, losing 5 points if only one mark is present, scoring 0 points for zero or two marks, and score 5+ points for 3+ marks. The player with the highest score wins.
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