-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
0-0 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Michael Bennighof
-
아티스트
Susan Robinson
-
인원
게임 소개
1916년 유틀란드 해전은 대전 중 북해에서 일어난 유일한 전투가 아니었다. 1915년 1월, 영국의 대함대와 독일의 공해함대의 순양함대는 도거 뱅크 전투에서 만났고, 두 함대는 계속해서 그들을 나누어 바다로 진격했다.
Jutland: 도거뱅크는 우리가 시작한 이야기를 이어간다;유틀란드: 전투 분석 1914. 역사, 시나리오, 게임/역사 분석에 관한 책으로, 우리의 을 사용하기 위해 모두 엮여 있다;Great War at Sea: 독특한 방식으로 캠페인 이야기를 전달하기 위한 기반이 되는 Jutland 게임.
도거 뱅크는 1914년 12월의 Cuxhaven 습격 사건으로 이야기를 시작해 1915년 초의 작전까지 이어간다. 북해 해군 작전 중 드물게 거론되는 부분이다. 28개의 새로운 시나리오(작전 시나리오 11개, 전투 시나리오 17개)와 게임 플레이와 실제 사건과 관련된 역사적 기사 및 분석이 있다. 우리는 게임이 어떻게 작전을 시뮬레이션하는지 살펴보고, 더 많은 시나리오로 그들을 구체화한다: 전술 지도만을 이용한 빠른 전투 시나리오, 그리고 작전 맵을 사용한 추가 작전 시나리오와 주요 결정 지점에서 행동을 선택하고, 왜 관련된 제독들이 전투의 결과를 결정했는지에 대해 논의한다.
Dogger Bank 는 64페이지에 달하는 대형 역사/분석서이다;이런 시나리오를 실행하려면 게임의 복사본이 필요합니다.
—출판사 desc 설명
Jutland: 도거뱅크는 우리가 시작한 이야기를 이어간다;유틀란드: 전투 분석 1914. 역사, 시나리오, 게임/역사 분석에 관한 책으로, 우리의 을 사용하기 위해 모두 엮여 있다;Great War at Sea: 독특한 방식으로 캠페인 이야기를 전달하기 위한 기반이 되는 Jutland 게임.
도거 뱅크는 1914년 12월의 Cuxhaven 습격 사건으로 이야기를 시작해 1915년 초의 작전까지 이어간다. 북해 해군 작전 중 드물게 거론되는 부분이다. 28개의 새로운 시나리오(작전 시나리오 11개, 전투 시나리오 17개)와 게임 플레이와 실제 사건과 관련된 역사적 기사 및 분석이 있다. 우리는 게임이 어떻게 작전을 시뮬레이션하는지 살펴보고, 더 많은 시나리오로 그들을 구체화한다: 전술 지도만을 이용한 빠른 전투 시나리오, 그리고 작전 맵을 사용한 추가 작전 시나리오와 주요 결정 지점에서 행동을 선택하고, 왜 관련된 제독들이 전투의 결과를 결정했는지에 대해 논의한다.
Dogger Bank 는 64페이지에 달하는 대형 역사/분석서이다;이런 시나리오를 실행하려면 게임의 복사본이 필요합니다.
—출판사 desc 설명
The 1916 Battle of Jutland was not the only action on the North Sea during the Great War. The battle cruisers of Britain’s Grand Fleet and Germany’s High Seas Fleet met in the January 1915 Battle of Dogger Bank, and both fleets continually sortied into the waters dividing them.
Jutland: Dogger Bank continues the story we began with Jutland: Battle Analysis 1914. It’s a book of history, scenarios and game/historical analysis, all woven together to use our Great War at Sea: Jutland game as the basis to tell the campaign’s story in a unique manner.
Dogger Bank picks up the story with the Cuxhaven Raid of December 1914, and continues it into the operations of early 1915 - a rarely-if-ever-discussed part of the North Sea naval campaign. There are 28 new scenarios (11 operational and 17 battle scenarios), plus historical articles and analyses all relating the game play to the actual events. We look at how the game simulates the operations, and then we flesh them out with still more scenarios: fast-playing battle scenarios using just the Tactical Map, and additional operational scenarios using the operational map as well to pick up the action at key decision points and discuss why the admirals involved made the decisions that determined the battle’s outcome.
Jutland is already a very fine game (our most popular ever, even more than Third Reich) and a good instrument through which to re-play history. Dogger Bank and the Battle Analysis make it even more so, while adding more quick fun by fleshing out the battle scenario aspect of the game.
Dogger Bank is a 64-page, large-format history/analysis book for Jutland; you’ll need a copy of the game to play these scenarios.
—description from the publisher
Jutland: Dogger Bank continues the story we began with Jutland: Battle Analysis 1914. It’s a book of history, scenarios and game/historical analysis, all woven together to use our Great War at Sea: Jutland game as the basis to tell the campaign’s story in a unique manner.
Dogger Bank picks up the story with the Cuxhaven Raid of December 1914, and continues it into the operations of early 1915 - a rarely-if-ever-discussed part of the North Sea naval campaign. There are 28 new scenarios (11 operational and 17 battle scenarios), plus historical articles and analyses all relating the game play to the actual events. We look at how the game simulates the operations, and then we flesh them out with still more scenarios: fast-playing battle scenarios using just the Tactical Map, and additional operational scenarios using the operational map as well to pick up the action at key decision points and discuss why the admirals involved made the decisions that determined the battle’s outcome.
Jutland is already a very fine game (our most popular ever, even more than Third Reich) and a good instrument through which to re-play history. Dogger Bank and the Battle Analysis make it even more so, while adding more quick fun by fleshing out the battle scenario aspect of the game.
Dogger Bank is a 64-page, large-format history/analysis book for Jutland; you’ll need a copy of the game to play these scenarios.
—description from the publisher
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
520
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
433
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
340
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18