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BGG랭킹
BGG전체 : 22329
WARGAMES : 4068
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-3 명 -
게임시간
240-240 분
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연령
12+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Gary Gygax, Robert J. Kuntz, Fritz Leiber, Brad Stock
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아티스트
David C. Sutherland, III
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인원
게임 소개
사용자 요약
란크마르는 프리츠 라이버가 만든 네훈 세계의 캐릭터를 기반으로 한 게임이다. 캐릭터 모험, 군대 전투, 마법 퀘스트의 요소를 모두 포함하고 있다.
놀이는 기스 카드 그리기, 유닛 이동, 무기 이동, 퀘스트 완료 후 보상 갑판으로부터 보상금 모으기, 전투 해결 등을 포함한다. 이 지도는 다양한 육각형 지도로 구성되어 있으며, 다양한 전투상황이 통계에 영향을 미친다. 유닛들은 무기를 바꾸거나 줍는 것과 같은 다른 유닛의 능력을 움직이거나 수행할 수 있는 정해진 수의 행동 지점을 가지고 있다.
기어스 컴포넌트는 가장 독특하여 이전에 계획이 세워졌음에도 불구하고 플레이어들이 영웅들을 위험한 퀘스트에 내보내야 한다.
선택적인 규칙은 치유, 바다로 가라앉는 육지, 그리고 더 복잡한 전투 시스템을 포함한다.
란크마르는 프리츠 라이버가 만든 네훈 세계의 캐릭터를 기반으로 한 게임이다. 캐릭터 모험, 군대 전투, 마법 퀘스트의 요소를 모두 포함하고 있다.
놀이는 기스 카드 그리기, 유닛 이동, 무기 이동, 퀘스트 완료 후 보상 갑판으로부터 보상금 모으기, 전투 해결 등을 포함한다. 이 지도는 다양한 육각형 지도로 구성되어 있으며, 다양한 전투상황이 통계에 영향을 미친다. 유닛들은 무기를 바꾸거나 줍는 것과 같은 다른 유닛의 능력을 움직이거나 수행할 수 있는 정해진 수의 행동 지점을 가지고 있다.
기어스 컴포넌트는 가장 독특하여 이전에 계획이 세워졌음에도 불구하고 플레이어들이 영웅들을 위험한 퀘스트에 내보내야 한다.
선택적인 규칙은 치유, 바다로 가라앉는 육지, 그리고 더 복잡한 전투 시스템을 포함한다.
User Summary
Lankhmar is a game based on the characters in the Nehwon world created by Fritz Leiber. It contains elements of both individual character adventures, army combat, and magic quests.
Play involves the drawing and following of geas cards, moving units and weaponry, collecting rewards from the Reward Deck after completing quests, and resolving battles. The map is made up of hexes of various land types with varying combat affecting statistics. Units have a set number of action points with which they can move or carry out their other unit abilities such as changing or picking up weapons.
The geas component is the most unique, forcing players to send their heroes off on perilous quests despite whatever plans had been previously made.
Optional rules include the inclusion of healing, land sinking into the sea, and a more complicated combat system.
Lankhmar is a game based on the characters in the Nehwon world created by Fritz Leiber. It contains elements of both individual character adventures, army combat, and magic quests.
Play involves the drawing and following of geas cards, moving units and weaponry, collecting rewards from the Reward Deck after completing quests, and resolving battles. The map is made up of hexes of various land types with varying combat affecting statistics. Units have a set number of action points with which they can move or carry out their other unit abilities such as changing or picking up weapons.
The geas component is the most unique, forcing players to send their heroes off on perilous quests despite whatever plans had been previously made.
Optional rules include the inclusion of healing, land sinking into the sea, and a more complicated combat system.
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