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BGG랭킹
BGG전체 : 11865
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인원
1-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
40-60 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.14 / 5
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디자이너
Radosław Ignatów
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아티스트
Michał Teliga
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인원
게임 소개
중세 기사 역할을 하는 플립 앤 라이트 게임. 게임 중에, 조정에 영향력 있는 네트워크를 구축하고, 우리의 캐릭터를 개발함으로써, 우리는 전쟁, 왕국의 확장, 새로운 왕의 선출, 기근이나 홍수와 싸우는 등 주어진 시나리오에서 행동에 영향을 미칠 수 있는 능력을 얻는다. 게임의 각 순서마다 우리는 그 순서에서 무슨 일이 일어날지를 의미하는 5장의 카드를 뽑는다. 우리는 특정 리소스 풀을 받고, 어떤 동작이 활성화될지 그리고 (독자 모드에서) 결과가 무엇이 될지 (즉, 오토마타의 동작) 결정한다. 게임은 3개의 라운드로 구성되며, 각 라운드에서 5장의 카드를 다루며, 처음 2개의 라운드가 끝나면 각 업적에 대한 보상과 벌칙을 결정하는 골 카드도 다룬다.
플레이어는 특정 시나리오 목표를 달성하면 승리한다.(예: 일정한 점수를 획득하거나 맵 전체를 점령하거나 전투에서 승리하는 것과 같은 특정 목표를 달성하는 것). 플레이어는 시나리오에 명시된 패배 조건이 충족될 경우(적이 맵 전체를 점령하거나 방어되지 않은 성을 공격하는 등), 모든 턴이 끝나기 전에 게임에서 질 수도 있다.
- 디자이너에게 desc 설명
플레이어는 특정 시나리오 목표를 달성하면 승리한다.(예: 일정한 점수를 획득하거나 맵 전체를 점령하거나 전투에서 승리하는 것과 같은 특정 목표를 달성하는 것). 플레이어는 시나리오에 명시된 패배 조건이 충족될 경우(적이 맵 전체를 점령하거나 방어되지 않은 성을 공격하는 등), 모든 턴이 끝나기 전에 게임에서 질 수도 있다.
- 디자이너에게 desc 설명
A flip&write game in which we play the role of a medieval knight. During the game, by building a network of influence in the royal court and by developing our character, we gain the ability to influence the actions in a given scenario - we take part in warfare, expansion of the kingdom, election of a new king, fight against famine or flood, etc. In each turn of the game we draw 5 cards which mean what will happen in that turn. We receive a certain pool of resources, determine which action will be active and (in solo mode) what the consequences will be (that is, the actions of the automata). The game consists of 3 rounds, in each of which we deal 5 cards, at the end of the first 2 rounds we also deal goal cards which determine the rewards and penalties for each achievement.
The player wins if he meets certain scenario objectives-there are always several ways to win (e.g., scoring a certain amount of points or fulfilling a given objective like occupying the entire map or winning a certain number of battles). The player can also lose the game before all the turns are over if the conditions for losing specified in the scenario are met (e.g. the enemy occupies the entire map or attacks an undefended castle).
-description from designer
The player wins if he meets certain scenario objectives-there are always several ways to win (e.g., scoring a certain amount of points or fulfilling a given objective like occupying the entire map or winning a certain number of battles). The player can also lose the game before all the turns are over if the conditions for losing specified in the scenario are met (e.g. the enemy occupies the entire map or attacks an undefended castle).
-description from designer
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