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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: 3-3 명 -
게임시간
30-60 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
David Gregg
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아티스트
Daniel Horne, Thomas Verguet
-
인원
게임 소개
유니버셜 몬스터는 속박되지 않습니다! 공식적으로 라이선스를 받은 이 덱 만들기 게임에서 함께 잘 작동하는 카드를 선택하세요. 각각의 카드는 다른 카드에 체인으로 연결되어 강력한 콤보를 만들 수 있다. 유니버설 몬스터의 특징적인 동작을 익히고 가장 오래 전투에 임해야 합니다. 누가 하든지 간에 유니버셜 몬스터 대열에 합류하게 된다!
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언체인드 플레이어는 비대칭 출발을 위해 초기 덱을 짜고 각자의 차례에 따라 카드를 계속 구매하는 동시에 타블로에서 카드로 공격하고 방어하는 방식으로 다른 플레이어와 스파링을 한다.
각 플레이어마다\' 턴을 합니다:
Spar - 총 공격력과 상대의 총 방어력을 비교하고 피로카드를 덜 가져가는 것을 비교합니다.
체인 - 아이콘을 맞춰 손에서 카드를 재생하고, 상대도 체인에 카드를 추가할 수 있습니다.
배움 - 노력과 노력을 들여 카드를 폐기하고 카드를 획득할 수 있습니다.
뽑기 - 5장의 카드를 네 개로 섞는 것으로 리필합니다각 셔플마다 편집을 해서 피로 카드를 찍었다경기는 피로도가 가장 낮은 선수가 승자로 선언되는 시점에 모든 피로 카드를 가져갈 때까지 계속된다.
--
변경 사항이 없는 Nightfall을 변경할 수 있습니다.
- 비대칭 시작 드래프트; 사전 설정된 시작 덱이 없으므로 1번 턴에 작업이 시작됩니다.
- 더 많은 사용자를 위한 카드 비용과 능력 효율화
- Res Arcana의 팬 변형에서 영감을 받은 새로운 3x3 구매 그리드 시스템
- 카드 공격 및 방어 추적 토큰
/>- 플레이어의 다음 피로카드를 무효화하기 위해 작동할 수 있는 방패
-디자이너의 설명
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언체인드 플레이어는 비대칭 출발을 위해 초기 덱을 짜고 각자의 차례에 따라 카드를 계속 구매하는 동시에 타블로에서 카드로 공격하고 방어하는 방식으로 다른 플레이어와 스파링을 한다.
각 플레이어마다\' 턴을 합니다:
Spar - 총 공격력과 상대의 총 방어력을 비교하고 피로카드를 덜 가져가는 것을 비교합니다.
체인 - 아이콘을 맞춰 손에서 카드를 재생하고, 상대도 체인에 카드를 추가할 수 있습니다.
배움 - 노력과 노력을 들여 카드를 폐기하고 카드를 획득할 수 있습니다.
뽑기 - 5장의 카드를 네 개로 섞는 것으로 리필합니다각 셔플마다 편집을 해서 피로 카드를 찍었다경기는 피로도가 가장 낮은 선수가 승자로 선언되는 시점에 모든 피로 카드를 가져갈 때까지 계속된다.
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변경 사항이 없는 Nightfall을 변경할 수 있습니다.
- 비대칭 시작 드래프트; 사전 설정된 시작 덱이 없으므로 1번 턴에 작업이 시작됩니다.
- 더 많은 사용자를 위한 카드 비용과 능력 효율화
- Res Arcana의 팬 변형에서 영감을 받은 새로운 3x3 구매 그리드 시스템
- 카드 공격 및 방어 추적 토큰
/>- 플레이어의 다음 피로카드를 무효화하기 위해 작동할 수 있는 방패
-디자이너의 설명
The Universal Monsters are UNCHAINED! In this officially licensed deck-building game, choose cards to add to your deck that work well together. Each card can chain into other cards, creating powerful combos. Learn the signature moves of the Universal Monsters and try and stay in the fight the longest. Whoever does will be join the ranks of the Universal Monsters!
--
In Unchained players draft their initial decks for an asymmetric start and continue purchasing cards on each of their turns while simultaneously sparring with the other players by attacking and defending with cards in their tableau.
On each players\' turn they:
Spar - compare their total offense to an opponent\'s total defense with lower taking a fatigue card
Chain - play cards from hand by matching icons; opponents may add to the chain as well
Learn - discard cards for effort and spend effort to acquire cards
Draw - refill to 5 cards shuffling as needed and taking a fatigue card on each shuffle
The game continues until all fatigue cards have been taken at which point the player with the least fatigue is declared the winner.
--
Unchained reimplements Nightfall with some notable changes being:
- Asymmetric starting draft; no preset starter decks so the action starts on turn 1
- Streamlined card costs and abilities for a broader audience
- New 3x3 purchasing grid system inspired by fan variants of Res Arcana
- Tokens for tracking card offense and defense
- Shield that can be activated to negate the player\'s next fatigue card
-description from designer
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In Unchained players draft their initial decks for an asymmetric start and continue purchasing cards on each of their turns while simultaneously sparring with the other players by attacking and defending with cards in their tableau.
On each players\' turn they:
Spar - compare their total offense to an opponent\'s total defense with lower taking a fatigue card
Chain - play cards from hand by matching icons; opponents may add to the chain as well
Learn - discard cards for effort and spend effort to acquire cards
Draw - refill to 5 cards shuffling as needed and taking a fatigue card on each shuffle
The game continues until all fatigue cards have been taken at which point the player with the least fatigue is declared the winner.
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Unchained reimplements Nightfall with some notable changes being:
- Asymmetric starting draft; no preset starter decks so the action starts on turn 1
- Streamlined card costs and abilities for a broader audience
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