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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-30 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Yuu Fukuchi
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아티스트
Yuu Fukuchi, Kazuhiro Ikeda (池田 和宏), kyo→ko
-
인원
게임 소개
골드 러쉬(GOLD RUSH)는 1848년 미국 서부를 테마로 한 일본의 게임이다. 출판사는 그것이 그 시대의 도박 게임을 기반으로 한다고 말한다. 이 게임에는 황마 자루에 담긴 많은 수의 나무 동전이 들어있다. 각 선수들은 성냥갑을 가지고 있는데, 이 성냥갑은 동전을 입찰할 때 사용한다. 그 동전들은 독극물과 폭발을 포함하여 양쪽 면에 다른 가치를 가지고 있다.
차례로, 한 선수가 가방에서 동전을 뽑아 그것을 경매에 붙여 시합을 한다. 플레이어는 가방에서 동전을 뽑고, 양쪽을 몰래 바라본다. 그리고는 테이블 위에 엎드리고 다른 선수들에게 페이스 업된 면만 공개한다. 이제 각 플레이어는 제한된 공급을 이용하여 코인을 입찰한다. 낙찰자는 동전을 가져가지만 숨겨진 면을 보지 않을 수도 있다. 그래서 선수들은 선두 선수의 입찰에서 숨겨진 가치를 판단하려고 한다.
경기가 끝나면 선수들은 자신의 진짜 가치를 찾기 위해 동전을 뒤집고, 누가 승자인지를 알아낸다.
초판은 수작업으로 만들어졌기 때문에 2017년 도쿄 게임 마켓에서 곧바로 판매된 것은 거의 없다. 2020년, 배급사는 최종적으로 게임을 수정하고 일본 플랫폼 캠프파이어를 통해 크라우드 펀딩으로 대량 제작된 버전을 제작했다. 이것은 더 작고 더 싼 구성 요소들을 가지고 있었고, 새로운 일러스트레이터에 의한 모든 새로운 작품들과 게임의 JPN과 ENG 규칙들을 가지고 있었다.
사용자 요약
차례로, 한 선수가 가방에서 동전을 뽑아 그것을 경매에 붙여 시합을 한다. 플레이어는 가방에서 동전을 뽑고, 양쪽을 몰래 바라본다. 그리고는 테이블 위에 엎드리고 다른 선수들에게 페이스 업된 면만 공개한다. 이제 각 플레이어는 제한된 공급을 이용하여 코인을 입찰한다. 낙찰자는 동전을 가져가지만 숨겨진 면을 보지 않을 수도 있다. 그래서 선수들은 선두 선수의 입찰에서 숨겨진 가치를 판단하려고 한다.
경기가 끝나면 선수들은 자신의 진짜 가치를 찾기 위해 동전을 뒤집고, 누가 승자인지를 알아낸다.
초판은 수작업으로 만들어졌기 때문에 2017년 도쿄 게임 마켓에서 곧바로 판매된 것은 거의 없다. 2020년, 배급사는 최종적으로 게임을 수정하고 일본 플랫폼 캠프파이어를 통해 크라우드 펀딩으로 대량 제작된 버전을 제작했다. 이것은 더 작고 더 싼 구성 요소들을 가지고 있었고, 새로운 일러스트레이터에 의한 모든 새로운 작품들과 게임의 JPN과 ENG 규칙들을 가지고 있었다.
사용자 요약
GOLD RUSH is a game from Japan, themed on the American West in 1848. The publisher says it is based on a gambling game of the period. The game has a large number of wooden coins, held in a jute bag. Each player has a matchbox of matches, which they use in bidding for the coins. The coins have different values on either face, include poison and explosions.
In turn, a player draw a coin from the bag and auctions it off for matches. The player draws the coin from the bag, and looks at both sides secretly. Then they slap it down on the table and reveal only the face-up side to the other players. Now each player makes a bid for the coin using their limited supply of matches. The winning bid takes the coin but may not look at the hidden side. So players are trying to judge the hidden value from the lead player\'s bid.
At the end of the game, the players turn their coins over to find their real value, and then work out who is the winner.
The first edition was hand made, so few copies were produced and sold out immediately at the Tokyo Game Market in 2017. In 2020, the publisher finally revised the game and produced a mass produced version, crowdfunded through the Japanese platform Campfire. This had smaller and cheaper components, and all new artwork by a new illustrator, and JPN and ENG rules in the game.
user summary
In turn, a player draw a coin from the bag and auctions it off for matches. The player draws the coin from the bag, and looks at both sides secretly. Then they slap it down on the table and reveal only the face-up side to the other players. Now each player makes a bid for the coin using their limited supply of matches. The winning bid takes the coin but may not look at the hidden side. So players are trying to judge the hidden value from the lead player\'s bid.
At the end of the game, the players turn their coins over to find their real value, and then work out who is the winner.
The first edition was hand made, so few copies were produced and sold out immediately at the Tokyo Game Market in 2017. In 2020, the publisher finally revised the game and produced a mass produced version, crowdfunded through the Japanese platform Campfire. This had smaller and cheaper components, and all new artwork by a new illustrator, and JPN and ENG rules in the game.
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