-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Andrea Brusati
-
아티스트
Sergio Schiavi
-
인원
게임 소개
튀니지에서 마지막 추축국 군대가 항복하기 전에도 연합군 정부는 대륙에 첫발을 내딛기 위해 다음 단계로 시칠리아를 침공하기로 결정했다.
시칠리아 수륙 양륙작전, 암호명 “허스키 작전은 3,000척의 배와 3,000대 이상의 항공기, 그리고 첫 날 상륙한 10만 명의 병력으로 제2차 세계 대전 중 가장 큰 수륙양용 작전이었다. 38일간의 격전 끝에 미국 제7군과 영국 제8군으로 구성된 연합군이 메시나에 입성해 섬 정복을 완료했다.
시실리아 1943 – 허스키 작전은 이 중요한 작전을 적절한 단순성과 효과를 유지하기 위해 큰 지도 위에 재구성한다. 게임 순서는 언젠가를 나타낸다.
이 시스템은 플레이어 간의 매우 격렬한 상호작용을 수반하며, 그들의 포메이션의 불확실한 활성화 순간과 턴 초반에 받은 지시에 따라 수행할 수 있는 작업 유형을 기반으로 한다.
시칠리아 대부분 지역의 험준한 지형은 도로망의 물류적 중요성부터 장갑차의 사용 가능성에 이르기까지 게임 전반에 걸쳐 작전에 영향을 미치고 있으며, 개방된 지형에서는 치명적이지만 좁은 산악 도로에서는 취약하다.
공군(양쪽)과 해군(연합군만)은 매우 중요할 수 있다... 적절한 시기에 활성화될 수 있습니다.
이 게임에는 두 개의 도전적인 캠페인 게임, 하나는 역사적인 게임, 하나는 가상적인 게임, 그리고 상륙과 반격, 프리모솔과 트로이나 전투 등 캠페인의 개별 단계에 관한 수많은 사소한 시나리오들이 포함되어 있다.
—출판사 desc 설명
시칠리아 수륙 양륙작전, 암호명 “허스키 작전은 3,000척의 배와 3,000대 이상의 항공기, 그리고 첫 날 상륙한 10만 명의 병력으로 제2차 세계 대전 중 가장 큰 수륙양용 작전이었다. 38일간의 격전 끝에 미국 제7군과 영국 제8군으로 구성된 연합군이 메시나에 입성해 섬 정복을 완료했다.
시실리아 1943 – 허스키 작전은 이 중요한 작전을 적절한 단순성과 효과를 유지하기 위해 큰 지도 위에 재구성한다. 게임 순서는 언젠가를 나타낸다.
이 시스템은 플레이어 간의 매우 격렬한 상호작용을 수반하며, 그들의 포메이션의 불확실한 활성화 순간과 턴 초반에 받은 지시에 따라 수행할 수 있는 작업 유형을 기반으로 한다.
시칠리아 대부분 지역의 험준한 지형은 도로망의 물류적 중요성부터 장갑차의 사용 가능성에 이르기까지 게임 전반에 걸쳐 작전에 영향을 미치고 있으며, 개방된 지형에서는 치명적이지만 좁은 산악 도로에서는 취약하다.
공군(양쪽)과 해군(연합군만)은 매우 중요할 수 있다... 적절한 시기에 활성화될 수 있습니다.
이 게임에는 두 개의 도전적인 캠페인 게임, 하나는 역사적인 게임, 하나는 가상적인 게임, 그리고 상륙과 반격, 프리모솔과 트로이나 전투 등 캠페인의 개별 단계에 관한 수많은 사소한 시나리오들이 포함되어 있다.
—출판사 desc 설명
Even before the surrender of the last Axis troops in Tunisia, the Allied governments had reached the controversial decision to invade Sicily as the next phase, to take the first step on the continent.
The amphibious invasion of Sicily, code-named “Operation Husky,” with a force of 3,000 ships, more than 3,000 aircraft, and 100,000 men landing on the first day was the largest amphibious operation of World War II. After 38 days of hard fighting, the Allied forces, composed of the 7th US Army and the 8th British Army, entered Messina, completing the conquest of the island.
Sicilia 1943 – Operation Husky reconstructs this important campaign, on a large map (… to maintain the right amount of simplicity and effectiveness. Game turns represent one day.
The system involves a very intense interaction between players, and is based on the uncertain moment of activation of their Formations, and on the type of operations they will be able to carry out following the directives received at the beginning of the turn.
The rugged terrain of much of Sicily affects operations throughout the game, from the logistical importance of the road network to the possibility of using armored vehicles, lethal in open terrain, but vulnerable on narrow mountain roads.
Air forces (of both sides) and naval forces (Allied only) can be very important... if activated at the right time.
The game includes two challenging campaign games, one historical and one hypothetical, and numerous minor scenarios that concern some individual phases of the campaign, such as landings and counterattacks, the battles of Primosole and Troina, and others.
—description from the publisher
The amphibious invasion of Sicily, code-named “Operation Husky,” with a force of 3,000 ships, more than 3,000 aircraft, and 100,000 men landing on the first day was the largest amphibious operation of World War II. After 38 days of hard fighting, the Allied forces, composed of the 7th US Army and the 8th British Army, entered Messina, completing the conquest of the island.
Sicilia 1943 – Operation Husky reconstructs this important campaign, on a large map (… to maintain the right amount of simplicity and effectiveness. Game turns represent one day.
The system involves a very intense interaction between players, and is based on the uncertain moment of activation of their Formations, and on the type of operations they will be able to carry out following the directives received at the beginning of the turn.
The rugged terrain of much of Sicily affects operations throughout the game, from the logistical importance of the road network to the possibility of using armored vehicles, lethal in open terrain, but vulnerable on narrow mountain roads.
Air forces (of both sides) and naval forces (Allied only) can be very important... if activated at the right time.
The game includes two challenging campaign games, one historical and one hypothetical, and numerous minor scenarios that concern some individual phases of the campaign, such as landings and counterattacks, the battles of Primosole and Troina, and others.
—description from the publisher
베스트게시물
-
[콘텐츠]
[만화] 일단사는만화 2 - Lv.10
-
Lv.11
당근씨
-
7
-
270
-
2024-11-18
-
Lv.11
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
861
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
9
-
553
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
9
-
491
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
453
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
655
-
2024-11-13
-
Lv.18
-
[자유]
코보게 명예 훼손으로 신고해도 되나요?
-
redhoney
-
9
-
672
-
2024-11-12
-
-
[자유]
코보게의 입장문에 대해
-
Lv.23
leonart
-
12
-
810
-
2024-11-13
-
Lv.23
-
[자유]
코보게 응원합니다. 모든 혐오와 편견에 반대합니다.
-
Lv.14
지금이최적기
-
11
-
978
-
2024-11-12
-
Lv.14
-
[자유]
게이머스 게이머들이 전부 매도당하는 것 같아 기분이 나빠 한마디 올립니다.
-
Lv.11
꿀떡이
-
8
-
1045
-
2024-11-13
-
Lv.11