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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-90 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
게임 설정: 선파이어: 운명에 맞서는 파벌들은 마력에 의해 작동되는 활기찬 중세 세계를 배경으로 한다. 전세계적으로 마력을 환상적인 방법으로 이용할 수 있는 일부 사람들이 있다. 이들은 대륙 전역의 도시에서 활동하는 강력한 파벌로 조직화했다. 이 게임의 배경은 최근까지 평화롭게 존재했던 여섯 개의 파벌이 있는 솔라라마와 같은 한 도시이다. 솔라마르의 생존은 실존적 위협인 썬파이어에 의해 도전을 받아왔다. 예고 없이 나타난 태양의 불꽃은 솔라마르와 도시 주변 지역을 강타한 하늘에서 뿜어져 나오는 강력한 에너지 빔으로, 그 여파로 그을린 황무지가 남게 된다. 민중들은 구원을 위해 계파와 그들의 마력을 조종하는 능력에 눈을 돌렸다. 처음에는 태양열로부터 태양열을 보호하기 위해 강력한 아케인 장치를 고안했다. 태양열 화재의 여파로 불가사의하게 남겨진 빛나는 암석인 오존석은 그 장치에 연료를 공급하기 위해 소비된다. 이제 솔라마르 사람들이 장치에 연료를 계속 공급해 달라는 긴급한 요청이 계속되는 가운데, 파벌들 간의 긴장이 고조되고 있다. 그들의 협력은 각 파벌들이 그들이 도시를 구원하는 열쇠라고 믿으면서 경쟁 관계로 바뀌었다. 태양의 불꽃으로부터 솔라마르를 보호하는 한편, 파벌들은 국민들의 지지를 받기 위해 경쟁한다게임 플레이: 각 플레이어는 주도할 파벌을 선택하고 도시 사람들의 감탄을 얻으면서 도시를 태양의 불꽃으로부터 보호해야 한다. 플레이어는 도시 밖에서 스카우트를 안내하여 오존석을 수집하고 이를 화폐로 사용하여 새로운 팔로워를 모집하고 정착지를 건설하고 건물을 건설해야 한다. 최종적으로 각 플레이어는 게임에서 승리하기 위해 인구에 대한 영향력을 나타내는 13개 이상의 컨트롤 포인트를 축적하려고 한다. 각 게임은 탐험 - 도시 밖을 탐험하고 오존층을 수집하고 기부 - 도시 방어를 위해 얼마나 많은 자원을 기부할 것인지, 파벌을 강화하기 위해 유지할 것인지, 건설을 위해 얼마나 많은 자원을 기부할 것인지 - 얼마나 새로운 추종자들과 구조물을 구입할 것인지 -의 다섯 단계로 이루어진 일련의 라운드로 진행된다, SunFire - SunFire의 분노를 느끼고 도시가 보호되고 있는지 여부를 판단하고 보상 - 조치 시 추가 제어 포인트로 보상을 받습니다.
경기자들은 경기의 경쟁적인 측면, 즉 자신들의 파벌을 풍요롭게 하는 측면과 도시를 보호하는 협력적인 측면 모두를 위해 오존스톤을 바쳐야 한다. 도시에 너무 헌신적이고 탐욕스러운 다른 플레이어들은 컨트롤 포인트를 더 빨리 쌓을 것이고 욕심이 많으면 도시 시민들은 플레이어의 파벌을 벌할 것이다.
—출판사 desc 설명
경기자들은 경기의 경쟁적인 측면, 즉 자신들의 파벌을 풍요롭게 하는 측면과 도시를 보호하는 협력적인 측면 모두를 위해 오존스톤을 바쳐야 한다. 도시에 너무 헌신적이고 탐욕스러운 다른 플레이어들은 컨트롤 포인트를 더 빨리 쌓을 것이고 욕심이 많으면 도시 시민들은 플레이어의 파벌을 벌할 것이다.
—출판사 desc 설명
The setting for the game: SunFire: Factions Against Fate is set in a vibrant medieval world powered by mana. Throughout the world there are a subset of people who can harness the power of mana in fantastical ways. These people have organized themselves into powerful factions that operate in cities across the continent. The game is set in one such city - Solamar - where six factions existed peacefully, until recently. The survival of Solamar has been challenged by an existential threat, the SunFire. Appearing without warning, the SunFire is a powerful beam of energy from the heavens that strikes down at Solamar and areas surrounding the city, leaving a scorched wasteland in its wake. The populace turned to the factions and their ability to manipulate mana for salvation. Initially, the factions worked collaboratively, designing a powerful arcane device to create a temporary magical shield over Solamar, protecting it from the SunFire. Ozonestones, glowing rocks mysteriously left in the wake of the SunFire, are consumed to fuel the device. Now, amidst increasingly urgent pleas from the people of Solamar to continue to fuel the device, tensions among the factions have been stoked. Their collaboration has turned to rivalry as each Faction believes they are the key to the city\'s salvation. Factions vie for the support of the people, while keeping Solamar protected from the SunFire.
The gameplay: Each player chooses a faction to lead and must ensure that the city is protected by the SunFire while earning the admiration of the people of the city. Players must guide scouts outside of the city to collect ozonestones and utilize them as currency to recruit new followers, build settlements, and construct buildings. Ultimately, each player seeks to accumulate 13 or more Control Points, which represent their influence over the population, to win the game. Each game is played in a series of rounds made up of five phases: exploration - explore outside of the city and collect ozonestones, donation - determine how many resources will be donated to defense of the city versus kept to enrich the faction, construction - what how new followers and structures to purchase, SunFire - feel the wrath of the SunFire and determine if the city is protected, and rewards - actions are rewarded with additional Control Points.
Players must devote ozonestones to both the competitive - enriching their faction - and cooperative - protecting the city - aspects of the game. Too much devotion to the city and the other greedier players will accumulate Control points quicker, too much greed and the citizens of the city will punish the player\'s faction.
—description from the publisher
The gameplay: Each player chooses a faction to lead and must ensure that the city is protected by the SunFire while earning the admiration of the people of the city. Players must guide scouts outside of the city to collect ozonestones and utilize them as currency to recruit new followers, build settlements, and construct buildings. Ultimately, each player seeks to accumulate 13 or more Control Points, which represent their influence over the population, to win the game. Each game is played in a series of rounds made up of five phases: exploration - explore outside of the city and collect ozonestones, donation - determine how many resources will be donated to defense of the city versus kept to enrich the faction, construction - what how new followers and structures to purchase, SunFire - feel the wrath of the SunFire and determine if the city is protected, and rewards - actions are rewarded with additional Control Points.
Players must devote ozonestones to both the competitive - enriching their faction - and cooperative - protecting the city - aspects of the game. Too much devotion to the city and the other greedier players will accumulate Control points quicker, too much greed and the citizens of the city will punish the player\'s faction.
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