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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-60 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Bojan Prakljacic
-
아티스트
Bojan Prakljacic
-
인원
게임 소개
스탈린그라드 공수()는 제2차 세계 대전 당시 독일 제6군에 포위된 독일군을 재보급하고 스탈린그라드에서 파괴를 막기 위한 작전으로 실패한 것을 추상적으로 표현한 단독 전투 게임이다. 이 게임에서 플레이어는 매일의 공수 작전을 관리하고 소련에 맞서 전선을 유지하는 동시에 포위망을 돌파하거나 겨울 폭풍 작전으로 부활하기 위해 두 가지 해결책을 모색해야 한다.
게임 구성요소:
게임이 진행되는 대형지도(보드) 1개
정커스 수송기를 나타내는 12tan(또는 노란색) 나무큐브
6군의 육군집단을 나타내는 15개의 회색 나무큐브
36개의 작전카드
4개의 블리자드 카드
4개의 럴카드
1개의 파울루스 항복! card
1 장애 토큰
3 낙하산 보급 토큰
6 요새화 토큰
8 구소련 토큰
1 반공기 토큰
4 철십자 토큰
3 흰색 및 1 검은색 d6 주사위
3 빨간색 d6 주사위
4개 다양한 효과를 추적하기 위한 노란색 나무 정육면체
6개 획기적인 작업을 위한 연료 추적용 회색 나무 정육면체
1 천가방 (행사봉투라고 함)
행사봉투에 사용되는 큐브:
4레드
2회색
2tan
6화이트
게임을 이기는 방법:
두 가지 방법으로 게임을 이길 수 있습니다. 윈터 스톰 작전을 성공적으로 수행하거나, 돌파!
오더 토큰은 윈터 스톰 작전 또는 돌파! 스폿.
두 경우 모두 날씨가 맑아야 합니다.
겨울 폭풍 작전의 경우 연료 비축량이 4개 이상이어야 하며, 돌파구를 마련해야 합니다! 그들은 5 이상이어야 합니다.
이 모든 것이 사실이라면, 당신의 차례가 끝날 때 당신은 2 d6 주사위를 굴린다. 만약 그들의 합계가 당신의 현재
Morale과 Food 적립금의 합계보다 낮으면, 당신이 게임에서 지지 않는다면, 당신은 게임에서 이기게 된다. 이 롤은 한 번만 수행할 수 있지만
에 Iron Cross Token(재롤)이 있으면 사용할 수 있지만, 해당 턴에 대한 Operational 카드의 DRM 보너스는 이 롤에 적용되지 않습니다.
Lose conditions:
1. 만일 당신의 차례가 끝날 때 에어리프트 풀에 비행기가 없다면, 당신의 게임은 패배한다. 모든 군대 그룹이 파괴되거나 병원에 입원하면 게임이 손실됩니다.
3. 작전데크에서 파울루스 서렌더스! 카드를 뽑으면 바로 게임에서 패배한다
4. 주머니의 3개 이상의 영역이 소련의 통제 하에 있을 경우 게임이 손실됩니다.
5. 모든 작전 카드가 폐기 더미에 있는데 윈터 작전을 성공적으로 수행하지 않았다면 그 턴이 끝날 때까지 게임이 종료됩니다. 겨울 폭풍 작전이나 돌파구를 위한 롤에 실패할 경우!; 바로 게임에서 졌습니다.
순서에 따라 한 턴을 진행합니다.
1. 조작 카드를 1장 뽑는다
2. 카드를 그린 후, 가능하면 카드에서 2개의 동작을 사용합니다.
카드에는 대개 해당 턴에 대해 수행할 수 있는 4개의 동작이 있습니다. 각각의 동작은 선으로 서로 연결되어 있다. 4개의 동작 중 2개의 동작만 사용할 수 있으며, 이 동작들은 직교 방식으로 연결되어야 합니다. 예를 들어 상위 2개의 연결된 작업을 사용하거나 하위 2개의 연결된 작업을 사용할 수 있습니다. 아니면 가장 왼쪽에 있는 두 개가 서로 연결되어 있거나, 가장 오른쪽에 있는 두 개가 서로 연결되어 있습니다.
- 디자이너에게 desc 설명
게임 구성요소:
게임이 진행되는 대형지도(보드) 1개
정커스 수송기를 나타내는 12tan(또는 노란색) 나무큐브
6군의 육군집단을 나타내는 15개의 회색 나무큐브
36개의 작전카드
4개의 블리자드 카드
4개의 럴카드
1개의 파울루스 항복! card
1 장애 토큰
3 낙하산 보급 토큰
6 요새화 토큰
8 구소련 토큰
1 반공기 토큰
4 철십자 토큰
3 흰색 및 1 검은색 d6 주사위
3 빨간색 d6 주사위
4개 다양한 효과를 추적하기 위한 노란색 나무 정육면체
6개 획기적인 작업을 위한 연료 추적용 회색 나무 정육면체
1 천가방 (행사봉투라고 함)
행사봉투에 사용되는 큐브:
4레드
2회색
2tan
6화이트
게임을 이기는 방법:
두 가지 방법으로 게임을 이길 수 있습니다. 윈터 스톰 작전을 성공적으로 수행하거나, 돌파!
오더 토큰은 윈터 스톰 작전 또는 돌파! 스폿.
두 경우 모두 날씨가 맑아야 합니다.
겨울 폭풍 작전의 경우 연료 비축량이 4개 이상이어야 하며, 돌파구를 마련해야 합니다! 그들은 5 이상이어야 합니다.
이 모든 것이 사실이라면, 당신의 차례가 끝날 때 당신은 2 d6 주사위를 굴린다. 만약 그들의 합계가 당신의 현재
Morale과 Food 적립금의 합계보다 낮으면, 당신이 게임에서 지지 않는다면, 당신은 게임에서 이기게 된다. 이 롤은 한 번만 수행할 수 있지만
에 Iron Cross Token(재롤)이 있으면 사용할 수 있지만, 해당 턴에 대한 Operational 카드의 DRM 보너스는 이 롤에 적용되지 않습니다.
Lose conditions:
1. 만일 당신의 차례가 끝날 때 에어리프트 풀에 비행기가 없다면, 당신의 게임은 패배한다. 모든 군대 그룹이 파괴되거나 병원에 입원하면 게임이 손실됩니다.
3. 작전데크에서 파울루스 서렌더스! 카드를 뽑으면 바로 게임에서 패배한다
4. 주머니의 3개 이상의 영역이 소련의 통제 하에 있을 경우 게임이 손실됩니다.
5. 모든 작전 카드가 폐기 더미에 있는데 윈터 작전을 성공적으로 수행하지 않았다면 그 턴이 끝날 때까지 게임이 종료됩니다. 겨울 폭풍 작전이나 돌파구를 위한 롤에 실패할 경우!; 바로 게임에서 졌습니다.
순서에 따라 한 턴을 진행합니다.
1. 조작 카드를 1장 뽑는다
2. 카드를 그린 후, 가능하면 카드에서 2개의 동작을 사용합니다.
카드에는 대개 해당 턴에 대해 수행할 수 있는 4개의 동작이 있습니다. 각각의 동작은 선으로 서로 연결되어 있다. 4개의 동작 중 2개의 동작만 사용할 수 있으며, 이 동작들은 직교 방식으로 연결되어야 합니다. 예를 들어 상위 2개의 연결된 작업을 사용하거나 하위 2개의 연결된 작업을 사용할 수 있습니다. 아니면 가장 왼쪽에 있는 두 개가 서로 연결되어 있거나, 가장 오른쪽에 있는 두 개가 서로 연결되어 있습니다.
- 디자이너에게 desc 설명
Airlift Stalingrad is a solitary wargame that in abstract way represents a failed operation to resupply the encircled 6th
German Army and save them from destruction in Stalingrad, during the World War II. In this game, player will have to
manage day-to-day airlift operations and also hold the front line against the Soviets, while working toward two
possible solutions – to breakthrough from the encirclement or to be relived by the Operation Winter Storm.
Game Components:
One large map (board) on which game is played
12 tan (or yellow ) wooden cubes representing Junkers transport planes
15 gray wooden cubes representing army groups of the 6th Army
36 Operational cards
4 Blizzard cards
4 Lull cards
1 Paulus Surrender! card
1 Disrupted token
3 Parachute supplies tokens
6 Fortification tokens
8 Soviet tokens
1 Anti-air token
4 Iron cross tokens
3 white and 1 black d6 dice
3 red d6 dice
4 yellow wooden cubes for tracking various effects
6 gray wooden cubes for tracking fuel for a Breakthrough operation
1 cloth bag (called Event bag)
Cubes that are used for the event bag:
4 red
2 gray
2 tan
6 white
How to win the game:
You can win the game in two ways. By doing a successful roll for the Operation Winter Storm, or the Breakthrough!
Order token must be either on the Operation Winter Storm or Breakthrough! Spot.
In both cases weather must be Clear.
In case of the Operation Winter Storm, your Fuel reserves must be 4 or higher, while for the Breakthrough! They
must be 5 or higher.
If all of this is true, at the end of your turn you roll 2 d6 dice. If their sum is lower than the sum of your current
Morale and Food reserves, you win the game, if not you lose the game. You can only perform this roll once, but if you
have any Iron cross tokens (re-rolls) you can use them, but any DRM bonus from the Operational card for that turn is
not applied to this roll.
Lose conditions:
1. If you don\'t have any planes in your Airlift pool at the end of your turn, your game is lost
2. If all of your army groups are destroyed or in Hospital, game is lost
3. If you draw Paulus Surrenders! card from the Operational deck, you immediately lose the game
4. If 3 or more of the areas of your pocket are under Soviet control, game is lost
5. If all of the Operational cards are in the discard pile and you haven\'t execute successful Operation Winter
Storm or a Breakthrough! roll at the end of that turn, game is over
6. If you fail a roll for Operation Winter Storm or a Breakthrough!; you immediately lose the game
Goring through one turn, following a turn sequence:
1. Draw one operational card
2. After you draw a card, if possible, use 2 actions from it.
On the card are usually 4 possible actions you can perform for that turn. Each action is connected to each other with a line. You can only use 2 out of 4 actions, and they must be connected in orthogonal manner. For instance, you can either use top 2 connected actions, or bottom 2 connected. Or two leftmost one under another, or 2 rightmost one under another, connected.
-description from designer
German Army and save them from destruction in Stalingrad, during the World War II. In this game, player will have to
manage day-to-day airlift operations and also hold the front line against the Soviets, while working toward two
possible solutions – to breakthrough from the encirclement or to be relived by the Operation Winter Storm.
Game Components:
One large map (board) on which game is played
12 tan (or yellow ) wooden cubes representing Junkers transport planes
15 gray wooden cubes representing army groups of the 6th Army
36 Operational cards
4 Blizzard cards
4 Lull cards
1 Paulus Surrender! card
1 Disrupted token
3 Parachute supplies tokens
6 Fortification tokens
8 Soviet tokens
1 Anti-air token
4 Iron cross tokens
3 white and 1 black d6 dice
3 red d6 dice
4 yellow wooden cubes for tracking various effects
6 gray wooden cubes for tracking fuel for a Breakthrough operation
1 cloth bag (called Event bag)
Cubes that are used for the event bag:
4 red
2 gray
2 tan
6 white
How to win the game:
You can win the game in two ways. By doing a successful roll for the Operation Winter Storm, or the Breakthrough!
Order token must be either on the Operation Winter Storm or Breakthrough! Spot.
In both cases weather must be Clear.
In case of the Operation Winter Storm, your Fuel reserves must be 4 or higher, while for the Breakthrough! They
must be 5 or higher.
If all of this is true, at the end of your turn you roll 2 d6 dice. If their sum is lower than the sum of your current
Morale and Food reserves, you win the game, if not you lose the game. You can only perform this roll once, but if you
have any Iron cross tokens (re-rolls) you can use them, but any DRM bonus from the Operational card for that turn is
not applied to this roll.
Lose conditions:
1. If you don\'t have any planes in your Airlift pool at the end of your turn, your game is lost
2. If all of your army groups are destroyed or in Hospital, game is lost
3. If you draw Paulus Surrenders! card from the Operational deck, you immediately lose the game
4. If 3 or more of the areas of your pocket are under Soviet control, game is lost
5. If all of the Operational cards are in the discard pile and you haven\'t execute successful Operation Winter
Storm or a Breakthrough! roll at the end of that turn, game is over
6. If you fail a roll for Operation Winter Storm or a Breakthrough!; you immediately lose the game
Goring through one turn, following a turn sequence:
1. Draw one operational card
2. After you draw a card, if possible, use 2 actions from it.
On the card are usually 4 possible actions you can perform for that turn. Each action is connected to each other with a line. You can only use 2 out of 4 actions, and they must be connected in orthogonal manner. For instance, you can either use top 2 connected actions, or bottom 2 connected. Or two leftmost one under another, or 2 rightmost one under another, connected.
-description from designer
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