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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-60 분
-
연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
1.50 / 5
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디자이너
Bojan Prakljacic
-
아티스트
Bojan Prakljacic
-
인원
게임 소개
그것은 1914-18년의 대전인 항공전의 격하이다.당신은 갓 비행기를 탄 조종사 중 한 명이에요. 방금 학교에서 왔어요. 전선에서 예상되는 수명은 14일입니다. 당신은 묘비의 다른 이름이 될 것인가, 아니면 에이스가 될 것인가?
14 Days는 단순화되고 핵심으로 추상화된 단독 전쟁 게임으로 구성 요소 수가 적어
캠페인 플레이를 진행하기에 완벽하다.
게임 구성품:
- 흰색 d6 주사위 6개
- 빨간색 d6 주사위 1개
- 빨간색 나무 큐브 5개
- 흰색 나무 큐브 4개
- 노란색 나무 큐브 3개
- 파란색 나무 큐브 2개
- 검은색 나무 큐브 2개
- 비행기 모양의 미플 1개
- 나무 큐브 1개
- 카드:
- 양면 항공기 카드 1개 (동맹국/독일어)
- 양면 맵 카드 1장
- 도그파이트/이벤트 카드 1장
- 테이블 및 차트 카드 1장
- 뒷면에 무작위 DRM이 있는 터레인 카드 5장
게임의 목적:
캠페인의 14개 미션 모두 비행하고 살아남는다. 모든 임무에 점수를 매기고 유럽 전장에서 얼마나 잘했는지 확인하세요. 자신의 성과에 대해 어느 정도 이야기를 해주는 것이 좋으므로 일선에서 항공사 스타일로 일기를 쓰는 것이 좋다.
게임 설정:
기본 설정은 간단합니다 –모든 지형 카드를 페이스 다운 데크에서 셔플합니다. 흰색을 제외한 모든 나무 정육면체를 가방 안에 넣고 주사위를 근처에 놓습니다. (카드의 엠블럼 뒤에 있는) 항공기 및 지도 카드에서 연합 또는 독일 쪽을 선택하고 테이블 & 차트 및 도그파이트/이벤트 카드를 가까운 곳에 배치합니다.
이 규칙서의 뒷면에 있는 미션 로그와 펜을 사용하여 미션 결과를 적습니다.
미션 종류 및 미션 종료:
패트롤, 정찰, 폭격 세 가지 미션이 있습니다.
패트롤, 폭격 달리기는 마지막 카드에 있는 모든 만남을 끝내고 기지로 돌아오면 미션이 성공할 수 있습니다.
정찰은 같지만 임무가 성공하려면 당신과 윙맨 모두 기지로 돌아와야 합니다.
임무는 세 가지 방식으로 끝날 수 있는데, 컬럼의 마지막 지형 카드에 도달하기 전에 당신의 동의에 따라 기지로 돌아오는 것(실패한 임무), 하늘에서 격추되는 것(실패한 임무), 또는 정찰하는 경우 당신의 윙맨이 격추되는 것(실패한 임무), 아니면 마지막 지형 카드로 마무리하고 집으로 돌아갈 수도 있다(성공적인 임무 수행).
어쨌든 기지로 복귀할 때는 모든 DRM을 그에 맞게 적용하고 랜딩 테이블 위에서 롤링해야 합니다. 착륙에 성공하려면 4개 이상이 필요합니다.
항공기 준비 단계에서 새 공급품을 가방에 다시 넣을 수 있도록 가방에서 흰색 정육면체를 사용하거나 사용하지 않는 다른 흰색 정육면체와 함께 제거하십시오.
미션 채점:
미션이 성공한 경우 맵 카드에 기재된 바와 같이 포인트 수를 획득합니다.
-윙맨이 죽으면 1점입니다.
-1점 착륙에 실패한 경우.
적기가 파괴될 때마다 1점씩 획득한다.
파괴된 특수대상별 포인트(종류기준)*
•정찰기 =1점
•정찰풍선 =1점
•폭격기 =2점
•제플린 =2점
미션에 성공하지 못하면 미션을 성공하면 얻을 수 있는 포인트의 두 배를 잃게 됩니다. 예: 만약 당신이 2점을 득점하고 미션이 실패로 끝났다면, 대신에 당신은 -4점을 얻게 될 것이다.
미션 로그에 모든 것을 적으세요. 캠페인에서 살아남는다면 최종 점수를 통해 대전에서 공군으로서 얼마나 잘했는지 간략하게 알 수 있습니다.
레벨업 및 에이스 상태:
캠페인을 통해 레벨업이 가능합니다.
- 디자이너에게 desc 설명
14 Days는 단순화되고 핵심으로 추상화된 단독 전쟁 게임으로 구성 요소 수가 적어
캠페인 플레이를 진행하기에 완벽하다.
게임 구성품:
- 흰색 d6 주사위 6개
- 빨간색 d6 주사위 1개
- 빨간색 나무 큐브 5개
- 흰색 나무 큐브 4개
- 노란색 나무 큐브 3개
- 파란색 나무 큐브 2개
- 검은색 나무 큐브 2개
- 비행기 모양의 미플 1개
- 나무 큐브 1개
- 카드:
- 양면 항공기 카드 1개 (동맹국/독일어)
- 양면 맵 카드 1장
- 도그파이트/이벤트 카드 1장
- 테이블 및 차트 카드 1장
- 뒷면에 무작위 DRM이 있는 터레인 카드 5장
게임의 목적:
캠페인의 14개 미션 모두 비행하고 살아남는다. 모든 임무에 점수를 매기고 유럽 전장에서 얼마나 잘했는지 확인하세요. 자신의 성과에 대해 어느 정도 이야기를 해주는 것이 좋으므로 일선에서 항공사 스타일로 일기를 쓰는 것이 좋다.
게임 설정:
기본 설정은 간단합니다 –모든 지형 카드를 페이스 다운 데크에서 셔플합니다. 흰색을 제외한 모든 나무 정육면체를 가방 안에 넣고 주사위를 근처에 놓습니다. (카드의 엠블럼 뒤에 있는) 항공기 및 지도 카드에서 연합 또는 독일 쪽을 선택하고 테이블 & 차트 및 도그파이트/이벤트 카드를 가까운 곳에 배치합니다.
이 규칙서의 뒷면에 있는 미션 로그와 펜을 사용하여 미션 결과를 적습니다.
미션 종류 및 미션 종료:
패트롤, 정찰, 폭격 세 가지 미션이 있습니다.
패트롤, 폭격 달리기는 마지막 카드에 있는 모든 만남을 끝내고 기지로 돌아오면 미션이 성공할 수 있습니다.
정찰은 같지만 임무가 성공하려면 당신과 윙맨 모두 기지로 돌아와야 합니다.
임무는 세 가지 방식으로 끝날 수 있는데, 컬럼의 마지막 지형 카드에 도달하기 전에 당신의 동의에 따라 기지로 돌아오는 것(실패한 임무), 하늘에서 격추되는 것(실패한 임무), 또는 정찰하는 경우 당신의 윙맨이 격추되는 것(실패한 임무), 아니면 마지막 지형 카드로 마무리하고 집으로 돌아갈 수도 있다(성공적인 임무 수행).
어쨌든 기지로 복귀할 때는 모든 DRM을 그에 맞게 적용하고 랜딩 테이블 위에서 롤링해야 합니다. 착륙에 성공하려면 4개 이상이 필요합니다.
항공기 준비 단계에서 새 공급품을 가방에 다시 넣을 수 있도록 가방에서 흰색 정육면체를 사용하거나 사용하지 않는 다른 흰색 정육면체와 함께 제거하십시오.
미션 채점:
미션이 성공한 경우 맵 카드에 기재된 바와 같이 포인트 수를 획득합니다.
-윙맨이 죽으면 1점입니다.
-1점 착륙에 실패한 경우.
적기가 파괴될 때마다 1점씩 획득한다.
파괴된 특수대상별 포인트(종류기준)*
•정찰기 =1점
•정찰풍선 =1점
•폭격기 =2점
•제플린 =2점
미션에 성공하지 못하면 미션을 성공하면 얻을 수 있는 포인트의 두 배를 잃게 됩니다. 예: 만약 당신이 2점을 득점하고 미션이 실패로 끝났다면, 대신에 당신은 -4점을 얻게 될 것이다.
미션 로그에 모든 것을 적으세요. 캠페인에서 살아남는다면 최종 점수를 통해 대전에서 공군으로서 얼마나 잘했는지 간략하게 알 수 있습니다.
레벨업 및 에이스 상태:
캠페인을 통해 레벨업이 가능합니다.
- 디자이너에게 desc 설명
It is a down of aviation warfare, the Great War of 1914-18.You are one of the freshly pilots, just came from the flight
school. Your expected lifespan on the front is 14 days. Will you be just another name on the tombstone, or will you
became an Ace?
14 Days is a solo wargame, simplified and abstracted to the core, with low number of components, perfect for a
campaign play on the run.
Game Components:
- 6 white d6 dice
- 1 red d6 die
- 5 red wooden cubes
- 4 white wooden cubes
- 3 yellow wooden cubes
- 2 blue wooden cubes
- 2 black wooden cubes
- one meeple in the shape of an airplane
- one bag for the wooden cubes
9 Cards:
- 1 double-sided Aircraft card (Allied/German)
- 1 double-sided Map card
- 1 Dogfight / Events card
- 1 Tables and Charts card
- 5 Terrain cards with randomized DRMs on the back
Object of the game:
Fly and survive all 14 missions of a campaign. Score points for every mission and check how well did you do on the European battlefield. You are encouraged to give some narrative to your achievements, so keeping a diary in a style of an airman on the front line is preferable.
Game Setup:
Basic setup is simple – shuffle all terrain cards in a face down deck. Place all wooden cubes in the bag, except white ones, and set you dice nearby. Choose the Allied or German side of the Aircraft and Map card (following the emblem on the card) and place Tables & Charts and Dogfight/Events cards close by.
Use the Mission log on the back of this rulebook and a pen to write down your mission results.
Mission types and mission end:
There are three types of missions: Patrol, Reconnaissance and Bombing run.
For Patrol and Bombing run you just need to finish with all encounters on the last card and return to base for mission to be successful.
For Reconnaissance is the same, but both you and wingman must return to be base for mission to be successful.
Mission can end in three ways, by returning to base on your accord before reaching the last terrain card in the column (failed mission), by getting shot down from the skies (failed mission), or in case of Reconnaissance your wingman gets shot down (failed mission), or you can finish with the last terrain card and return home (successful mission).
In any case, when returning to base you need to roll on the Landing table, applying all DRMs accordingly. You need 4+ to land successfully.
Remove any white cubes from the bag together with any other used or unused white cubes to have a new supply that will be placed back into the bag during an Aircraft prep stage.
Mission scoring:
If mission is successful – gain number of points as stated on the Map card.
-1 point if wingman has died.
-1 point if your Landing was unsuccessful.
1 point for each enemy plane destroyed.
Points for each special target destroyed (based on the type)*
• Reconnaissance plane = 1 point
• Reconnaissance balloon = 1 point
• Bomber = 2 points
• Zeppelin = 2 points
If mission is unsuccessful – you lose double the amount of points you would get by succeeding the mission. Example: if
you would score 2 points and mission ended in a failure, you wold gain -4 points instead.
Write everything down in your Mission log. If you survive the campaign, final amount of your points will give you a short summary how well you did as an airman in Great War.
Leveling up and Ace status:
It is possible to level up through the campaign.
-description from designer
school. Your expected lifespan on the front is 14 days. Will you be just another name on the tombstone, or will you
became an Ace?
14 Days is a solo wargame, simplified and abstracted to the core, with low number of components, perfect for a
campaign play on the run.
Game Components:
- 6 white d6 dice
- 1 red d6 die
- 5 red wooden cubes
- 4 white wooden cubes
- 3 yellow wooden cubes
- 2 blue wooden cubes
- 2 black wooden cubes
- one meeple in the shape of an airplane
- one bag for the wooden cubes
9 Cards:
- 1 double-sided Aircraft card (Allied/German)
- 1 double-sided Map card
- 1 Dogfight / Events card
- 1 Tables and Charts card
- 5 Terrain cards with randomized DRMs on the back
Object of the game:
Fly and survive all 14 missions of a campaign. Score points for every mission and check how well did you do on the European battlefield. You are encouraged to give some narrative to your achievements, so keeping a diary in a style of an airman on the front line is preferable.
Game Setup:
Basic setup is simple – shuffle all terrain cards in a face down deck. Place all wooden cubes in the bag, except white ones, and set you dice nearby. Choose the Allied or German side of the Aircraft and Map card (following the emblem on the card) and place Tables & Charts and Dogfight/Events cards close by.
Use the Mission log on the back of this rulebook and a pen to write down your mission results.
Mission types and mission end:
There are three types of missions: Patrol, Reconnaissance and Bombing run.
For Patrol and Bombing run you just need to finish with all encounters on the last card and return to base for mission to be successful.
For Reconnaissance is the same, but both you and wingman must return to be base for mission to be successful.
Mission can end in three ways, by returning to base on your accord before reaching the last terrain card in the column (failed mission), by getting shot down from the skies (failed mission), or in case of Reconnaissance your wingman gets shot down (failed mission), or you can finish with the last terrain card and return home (successful mission).
In any case, when returning to base you need to roll on the Landing table, applying all DRMs accordingly. You need 4+ to land successfully.
Remove any white cubes from the bag together with any other used or unused white cubes to have a new supply that will be placed back into the bag during an Aircraft prep stage.
Mission scoring:
If mission is successful – gain number of points as stated on the Map card.
-1 point if wingman has died.
-1 point if your Landing was unsuccessful.
1 point for each enemy plane destroyed.
Points for each special target destroyed (based on the type)*
• Reconnaissance plane = 1 point
• Reconnaissance balloon = 1 point
• Bomber = 2 points
• Zeppelin = 2 points
If mission is unsuccessful – you lose double the amount of points you would get by succeeding the mission. Example: if
you would score 2 points and mission ended in a failure, you wold gain -4 points instead.
Write everything down in your Mission log. If you survive the campaign, final amount of your points will give you a short summary how well you did as an airman in Great War.
Leveling up and Ace status:
It is possible to level up through the campaign.
-description from designer
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