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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-30 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Michele Quondam
-
아티스트
Yaroslav Radetskyi
-
인원
게임 소개
최종 승리를 확정짓는 가장 중요한 지방의 통제가 될 것이다. 신중한 전략을 세우거나 상대를 따돌리려고 노력함으로써 가능한 한 많은 영토를 자신의 편으로 끌어들여야 할 것이다. 하지만 일이 안 좋아지면 언제든지 편을 바꿀 수 있어요! 로마 속주, 켈트족, 중세 이탈리아의 영토, 잉카 제국의 영토, 오스만 궁정, 산업화 이전의 영국을 배경으로 한 지배는 항상 균형을 유지하는 다수의 게임이다.
주어진 영토에 대한 지배권을 주장하는 세 개의 파벌이 있다. 각 파벌은 금속 동전으로 표현되는데, 이 동전은 영토에 놓였을 때 그 역할을 나타낸다. 이 게임은 육각형으로 만들어진 가변 보드에서 개발되었습니다. 설정하는 동안 각 영역은 파벌에 할당됩니다. 각 선수는 로마 집정관, 켈트 족장, 중세 영주, 잉카 장군, 오스만 귀족, 또는 영국 귀족 가문의 수장을 대표한다. 게임의 목적은 궁극적으로 승리하는 파벌의 편에 서는 것이다.플레이어는 자신이 선택한 두 가지 동작을 수행할 수 있습니다: 대회 개최, 강화, 이동, 파워 획득, 또는 장소. 분쟁을 시작하면 어떤 경우에도 순서가 끝나게 되는데, 이와 같이 작동한다. 각 플레이어는 비밀리에 일정 수의 동전을 걸고, 심지어 0을 내기도 한다. 동전이 공개되고, 영토와 내기 모두에서 가장 많은 수를 가진 파벌이 승리한다. 그 지역은 그 파벌에 영구적으로 할당되어 있다. 파벌을 승리로 이끈 지도자와 그 색깔의 동전을 가장 많이 베팅한 플레이어는 새로운 동전과 영토에 건설할 수 있는 가능성을 얻는 전리품을 얻는다. 건설(마을, 도시, 다리, 수도)은 영토의 가치를 높인다. 강화를 통해 게임 리저브의 코인을 (같은 색의) 이미 가지고 있는 영역에 추가할 수 있습니다. 이동하면 한 영역에서 인접 영역으로 코인을 이동할 수 있습니다. 힘을 얻으면 코인 디스플레이에서 첫 번째 코인을 그릴 수 있습니다. 배치하면 영역에 자신의 코인을 넣을 수 있습니다.
각 플레이어의 코인 재고는 비밀에 부쳐집니다. (한 곳을 제외하고) 모든 영토가 수여되면 게임은 종료된다. 각 영토는 존재하는 건물에 따라 1~5점을 부여한다. 가장 많은 점수를 받은 파벌이 이긴다. 해당 파벌에서 가장 많은 코인을 가진 플레이어가 이긴다!
—출판사의 설명
주어진 영토에 대한 지배권을 주장하는 세 개의 파벌이 있다. 각 파벌은 금속 동전으로 표현되는데, 이 동전은 영토에 놓였을 때 그 역할을 나타낸다. 이 게임은 육각형으로 만들어진 가변 보드에서 개발되었습니다. 설정하는 동안 각 영역은 파벌에 할당됩니다. 각 선수는 로마 집정관, 켈트 족장, 중세 영주, 잉카 장군, 오스만 귀족, 또는 영국 귀족 가문의 수장을 대표한다. 게임의 목적은 궁극적으로 승리하는 파벌의 편에 서는 것이다.플레이어는 자신이 선택한 두 가지 동작을 수행할 수 있습니다: 대회 개최, 강화, 이동, 파워 획득, 또는 장소. 분쟁을 시작하면 어떤 경우에도 순서가 끝나게 되는데, 이와 같이 작동한다. 각 플레이어는 비밀리에 일정 수의 동전을 걸고, 심지어 0을 내기도 한다. 동전이 공개되고, 영토와 내기 모두에서 가장 많은 수를 가진 파벌이 승리한다. 그 지역은 그 파벌에 영구적으로 할당되어 있다. 파벌을 승리로 이끈 지도자와 그 색깔의 동전을 가장 많이 베팅한 플레이어는 새로운 동전과 영토에 건설할 수 있는 가능성을 얻는 전리품을 얻는다. 건설(마을, 도시, 다리, 수도)은 영토의 가치를 높인다. 강화를 통해 게임 리저브의 코인을 (같은 색의) 이미 가지고 있는 영역에 추가할 수 있습니다. 이동하면 한 영역에서 인접 영역으로 코인을 이동할 수 있습니다. 힘을 얻으면 코인 디스플레이에서 첫 번째 코인을 그릴 수 있습니다. 배치하면 영역에 자신의 코인을 넣을 수 있습니다.
각 플레이어의 코인 재고는 비밀에 부쳐집니다. (한 곳을 제외하고) 모든 영토가 수여되면 게임은 종료된다. 각 영토는 존재하는 건물에 따라 1~5점을 부여한다. 가장 많은 점수를 받은 파벌이 이긴다. 해당 파벌에서 가장 많은 코인을 가진 플레이어가 이긴다!
—출판사의 설명
It will be the control of the most important provinces that establishes the final victory. You will have to bring as many territories to your side as possible by planning a careful strategy or trying to outwit your opponents. But if things get bad, you can always change sides! Set in the Roman provinces, among the Celtic tribes, in the dominions of medieval Italy, in the territories of the Inca Empire, in the Ottoman court, or in pre-industrial England, Dominance is a game of majorities with the outcome always hanging in the balance until the end.
There are three factions that claim dominion over a given territory. Each faction is represented by a metal coin, which, when placed on a territory, indicates its assignment. The game is developed on a variable board, built from hexagons. During setup, each territory is assigned to a faction. Each player represents a Roman Consul, a Celtic chieftain, a medieval lord, an Inca general, an Ottoman noble, or the head of an English noble family. The objective of the game is ultimately to be on the side of the winning faction.
On their turn, a player can carry out two actions of their choice: open a contest, strengthen, move, gain power, or place. Opening a dispute ends the turn in any case, and it works like this: each player secretly bets a certain number of coins, even zero. The coins are revealed, and the faction with the most, both on the territory and in the bets, wins. The territory is permanently assigned to that faction. The leader who led the faction to victory and the player who bet the most coins of that color get loot: new coins and the possibility of building in the territory or adjacent ones. Constructions (villages, cities, bridges, and the capital) increase the value of the territory. Strengthening allows you to add a coin from the game reserve to a territory that already has one (of the same color). Moving allows you to move coins from one territory to an adjacent one. Gaining power allows you to draw the first coin from the coin display. Placing allows you to put your own coin in a territory.
Each player\'s coin stock is kept secret. When all territories have been awarded (except one), the game ends. Each territory gives 1-5 points depending on the buildings present. The faction with the most points wins. The player with the most coins from that faction wins!
—description from the publisher
There are three factions that claim dominion over a given territory. Each faction is represented by a metal coin, which, when placed on a territory, indicates its assignment. The game is developed on a variable board, built from hexagons. During setup, each territory is assigned to a faction. Each player represents a Roman Consul, a Celtic chieftain, a medieval lord, an Inca general, an Ottoman noble, or the head of an English noble family. The objective of the game is ultimately to be on the side of the winning faction.
On their turn, a player can carry out two actions of their choice: open a contest, strengthen, move, gain power, or place. Opening a dispute ends the turn in any case, and it works like this: each player secretly bets a certain number of coins, even zero. The coins are revealed, and the faction with the most, both on the territory and in the bets, wins. The territory is permanently assigned to that faction. The leader who led the faction to victory and the player who bet the most coins of that color get loot: new coins and the possibility of building in the territory or adjacent ones. Constructions (villages, cities, bridges, and the capital) increase the value of the territory. Strengthening allows you to add a coin from the game reserve to a territory that already has one (of the same color). Moving allows you to move coins from one territory to an adjacent one. Gaining power allows you to draw the first coin from the coin display. Placing allows you to put your own coin in a territory.
Each player\'s coin stock is kept secret. When all territories have been awarded (except one), the game ends. Each territory gives 1-5 points depending on the buildings present. The faction with the most points wins. The player with the most coins from that faction wins!
—description from the publisher
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