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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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-
인원
3-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-20 분
-
연령
7+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
佐藤 雄介 (Yusuke Sato)
-
아티스트
H′design
-
인원
게임 소개
おもんぱかる(Omompakaru)는 일본의 협동 게임이다. 플레이어는 특정 질문이 있는 카드를 사용하여 비밀 단어에 대한 이해에 도달합니다. 만약 모든 사람들이 그들이 같은 연합을 만들었다는 것에 동의한다면, 그들은 그들이 생각하는 것을 선언한다. 만약 어떤 선수가 다른 것을 생각하고 있다면, 모든 사람은 그 라운드에서 진다.
모든 카드, 테마 카드, 질문 카드는 일본어와 영어로 작성되어 있습니다.
예:
A씨: 단서카드"몇 자*? &rarr & quot;두 글자."(*kana)
미스터 B: 단서카드"당신의 약점은 무엇입니까? &rarr & quot;몽키"
미스터 C:"아, 좋아요."
ABD: "그럼 갈까요?"
Mr C: "가자! 그거, 어, 저거?"
ABCD: "세노*."(*일본인들의 열광의 외침!)
ACD: \'개\' = 개와 원숭이에 관련된 개\'br/>B: "게잡이" = 원숭이와 게의 전쟁에 관련된 도전 실패! -A: \'나는 좋은 선수가 아니야!\'
事例:お題カード【動物】
Aさん:ヒントカード【何文字?】→ "2文字"
Bくん:ヒントカード【苦手なものは?】→ 「さるで」
Cさん:「あーわかった」
ABD:「じゃあいく?「」
Cさん:「いこう!あれだよね、え、あれだよね?「」
ABCD 「せーの」
ACD:「いぬ」=犬猿の仲から連想
B:「かに」=さるかに合戦から連想
−チャレンジ失敗!−
사용자별 desc 설명
모든 카드, 테마 카드, 질문 카드는 일본어와 영어로 작성되어 있습니다.
예:
미스터 B: 단서카드"당신의 약점은 무엇입니까? &rarr & quot;몽키"
미스터 C:"아, 좋아요."
ABD: "그럼 갈까요?"
Mr C: "가자! 그거, 어, 저거?"
ABCD: "세노*."(*일본인들의 열광의 외침!)
ACD: \'개\' = 개와 원숭이에 관련된 개\'br/>B: "게잡이" = 원숭이와 게의 전쟁에 관련된 도전 실패! -A: \'나는 좋은 선수가 아니야!\'
事例:お題カード【動物】
Aさん:ヒントカード【何文字?】→ "2文字"
Bくん:ヒントカード【苦手なものは?】→ 「さるで」
Cさん:「あーわかった」
ABD:「じゃあいく?「」
Cさん:「いこう!あれだよね、え、あれだよね?「」
ABCD 「せーの」
ACD:「いぬ」=犬猿の仲から連想
B:「かに」=さるかに合戦から連想
−チャレンジ失敗!−
사용자별 desc 설명
おもんぱかる (omompakaru) is a co-operative word game from Japan. Players use cards with specific questions to reach an understanding of the secret word. If everybody agrees they have made the same association, they declare what they are thinking. If any player is thinking of something different, everybody loses that round.
All the cards, the theme cards and the question cards, are written in Japanese and English.
An example goes like this:
Subject card [animal].
Mr A: Clue card "How many letters*? → "Two letters." (*kana)
Mr B: Clue card "What is your weak point? → "Monkey"
Mr C: "Ah, okay."
ABD: "Shall we go then?"
Mr C: "Let\'s go! That one, eh, that one?"
ABCD: "Se-no*." (*Japanese cry of enthusiasm!)
ACD: \'Dog\' = associated with dogs and monkeys
B: "Crab" = associated with the Monkey-Crab War
-Challenge failure! -A: \'I\'m not a good player!\'
事例:お題カード【動物】
Aさん:ヒントカード【何文字?】→「2文字」
Bくん:ヒントカード【苦手なものは?】→「さるで」
Cさん:「あーわかった」
ABD:「じゃあいく?」
Cさん:「いこう!あれだよね、え、あれだよね?」
ABCD「せーの」
ACD:「いぬ」=犬猿の仲から連想
B:「かに」=さるかに合戦から連想
−チャレンジ失敗!−
description by user
All the cards, the theme cards and the question cards, are written in Japanese and English.
An example goes like this:
Subject card [animal].
Mr A: Clue card "How many letters*? → "Two letters." (*kana)
Mr B: Clue card "What is your weak point? → "Monkey"
Mr C: "Ah, okay."
ABD: "Shall we go then?"
Mr C: "Let\'s go! That one, eh, that one?"
ABCD: "Se-no*." (*Japanese cry of enthusiasm!)
ACD: \'Dog\' = associated with dogs and monkeys
B: "Crab" = associated with the Monkey-Crab War
-Challenge failure! -A: \'I\'m not a good player!\'
事例:お題カード【動物】
Aさん:ヒントカード【何文字?】→「2文字」
Bくん:ヒントカード【苦手なものは?】→「さるで」
Cさん:「あーわかった」
ABD:「じゃあいく?」
Cさん:「いこう!あれだよね、え、あれだよね?」
ABCD「せーの」
ACD:「いぬ」=犬猿の仲から連想
B:「かに」=さるかに合戦から連想
−チャレンジ失敗!−
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