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BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
7+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
바스티온 공격은 보물이 가득한 요새를 공격하는 것입니다. 보스와 그의 군대는 방어선을 뚫는 데 어려움을 겪을 것이다.
각 턴은 3단계로 구성됩니다:
1.Manuever
2.촬영
3.전투(Battle) - 플레이어는 얼마나 많은 행동을 취하는지를 위해 주사위를 굴립니다. 하나의 조각은 하나의 행동에 대해 하나의 공간을 움직일 수 있고 전체 행동에 대해 할 수 있다. 전체 동작을 여러 개의 도형으로 나눌 수도 있는데, 만약 5개를 굴리면 두 개의 도형을 두 칸씩, 또 다른 도형을 한 칸씩 옮길 수 있다. 한 공간에 최대 2개의 피규어를 넣을 수 있습니다.
슈팅 - 그런 다음 수비수가 자신의 궁수들과 나란히 슛을 날리는데, 6개의 슛이 필요하다. 불의 호는 앞, 뒤, 왼쪽, 오른쪽이지만 탑 위에서는 대각선으로 쏠 수도 있다.
배틀 - (대각선이 아닌) 인접한 피규어는 싸울 수 있습니다. 둘 다 주사위를 굴리고 높은 쪽이 이기고 피규어를 제거합니다. 공간에 추가적인 도형이 있으면 공간이 비울 때까지 다시 굴리십시오. 이 롤에는 몇 가지 수식어가 있습니다. 궁수들은 승승장구하며 우주의 다른 기사들을 따라 싸우고, 보스는 플러스 원이다.
공격자들이 보물방에 들어가면 승리합니다. 만약 보스가 죽는다면 공격자는 패배한다.
게임 내용은 다음과 같습니다.
-map
-15명의 피규어(기사 8명, 사수 6명, 고수 1명)-15명의 피규어(기사 8명, 사수 7명)-1명의 다이(die)
각 턴은 3단계로 구성됩니다:
1.Manuever
2.촬영
3.전투(Battle) - 플레이어는 얼마나 많은 행동을 취하는지를 위해 주사위를 굴립니다. 하나의 조각은 하나의 행동에 대해 하나의 공간을 움직일 수 있고 전체 행동에 대해 할 수 있다. 전체 동작을 여러 개의 도형으로 나눌 수도 있는데, 만약 5개를 굴리면 두 개의 도형을 두 칸씩, 또 다른 도형을 한 칸씩 옮길 수 있다. 한 공간에 최대 2개의 피규어를 넣을 수 있습니다.
슈팅 - 그런 다음 수비수가 자신의 궁수들과 나란히 슛을 날리는데, 6개의 슛이 필요하다. 불의 호는 앞, 뒤, 왼쪽, 오른쪽이지만 탑 위에서는 대각선으로 쏠 수도 있다.
배틀 - (대각선이 아닌) 인접한 피규어는 싸울 수 있습니다. 둘 다 주사위를 굴리고 높은 쪽이 이기고 피규어를 제거합니다. 공간에 추가적인 도형이 있으면 공간이 비울 때까지 다시 굴리십시오. 이 롤에는 몇 가지 수식어가 있습니다. 궁수들은 승승장구하며 우주의 다른 기사들을 따라 싸우고, 보스는 플러스 원이다.
공격자들이 보물방에 들어가면 승리합니다. 만약 보스가 죽는다면 공격자는 패배한다.
게임 내용은 다음과 같습니다.
-map
-15명의 피규어(기사 8명, 사수 6명, 고수 1명)-15명의 피규어(기사 8명, 사수 7명)-1명의 다이(die)
Assault on the Bastion is about assaulting a fortress that is full of treasure. The boss and his army are going to have a tough time breaching the defenses.
Each turn consists of three phases:
1.Manuever
2.Shooting
3.Battle
Manuever - a player rolls a die for how many actions they get. A piece can move one space for one action and may do up to the total rolled in actions. You can also split the total actions over several figures; if a five was rolled you could move two figures two spaces each and another figure one space. Up to two figures can be in a space.
Shooting - The defender then shoots adjacently with his archers, needing a 6 to hit. The arc of fire is front, back, left, right, but on a tower you can also shoot diagonally.
Battle - Figures that are adjacent (not diagonally) can fight. Both roll a die and the high side wins and removes a figure. If there are additional figures in the space, then roll again, until the space is cleared. There are some modifiers to this roll. Archers are minus one to the roll and fight after any other knights in the space, and the boss is plus one.
If the attackers enter the treasure room they win. If the boss is ever killed, the attacker lose.
The game includes:
-map
-Attacker army with 15 figures (8 knights, 6 shooters, 1 master)
-Defending army of 15 figures (8 knights, 7 shooters)
-one die
Each turn consists of three phases:
1.Manuever
2.Shooting
3.Battle
Manuever - a player rolls a die for how many actions they get. A piece can move one space for one action and may do up to the total rolled in actions. You can also split the total actions over several figures; if a five was rolled you could move two figures two spaces each and another figure one space. Up to two figures can be in a space.
Shooting - The defender then shoots adjacently with his archers, needing a 6 to hit. The arc of fire is front, back, left, right, but on a tower you can also shoot diagonally.
Battle - Figures that are adjacent (not diagonally) can fight. Both roll a die and the high side wins and removes a figure. If there are additional figures in the space, then roll again, until the space is cleared. There are some modifiers to this roll. Archers are minus one to the roll and fight after any other knights in the space, and the boss is plus one.
If the attackers enter the treasure room they win. If the boss is ever killed, the attacker lose.
The game includes:
-map
-Attacker army with 15 figures (8 knights, 6 shooters, 1 master)
-Defending army of 15 figures (8 knights, 7 shooters)
-one die
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