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BGG랭킹
BGG전체 : 0
6.8Carry Me Plz! A Pig Hinders the Hero Party (2023) -
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인원
3-6 명
BGG추천: 3-3 명 -
게임시간
15-30 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Chih-Fan Chen
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아티스트
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인원
게임 소개
승무원들을 보내 모험을 떠나세요. 승무원들이 미션에 기여하는 노력이 적을수록 보상을 더 일찍 선택할 수 있습니다! 적절한 시간에 올바른 크루를 플레이하고, 가장 게으른 팀이 되어 돈을 벌도록 노력하세요!
<어드벤처 카드를 셔플하여 어드벤처 덱을 구성하세요.
각 플레이어는 캐릭터 카드 8장과 플레이어 에이드 카드 1장씩 한 세트를 가져갑니다. 캐릭터 카드를 섞으면 개인 데크가 됩니다.
당신의 카드를 당신의 카드로 갑판에서 3장을 그려라. 게임을 할 준비가 되었습니다이 게임은 어드벤처 덱에 5장 이하의 카드가 남을 때까지 여러 라운드에 걸쳐 진행된다. 가장 많은 골드를 획득한 플레이어가 승리합니다! 각 라운드에는 3가지 단계가 있습니다:
<새로운 어드벤처를 공개하세요>2개의 어드벤처 카드를 갑판에서 공개하고 모든 플레이어가 볼 수 있도록 테이블 중앙에 배치합니다.
골드카드가 0장 또는 1장만 있으면 골드카드가 2장 이상 나올 때까지 어드벤처 카드를 추가로 공개한다.
당신의 크루를 내보냅니다. (1) 각 플레이어는 자신의 손에서 하나의 카드를 선택하여 자신의 앞에 아래를 향하게 합니다. 모두 준비가 되면 카드를 공개합니다. 이 캐릭터들은 이번 라운드의 모험 팀입니다.
(2) Adventure 카드에서 (선수 수 기준) 값을 확인하고, 가장 높은 값은 현재 라운드의 Risk Value이다.
(3) 플레이되는 캐릭터 카드의 총 강도가 위험값 이상이면 모험이 성공한다. 그렇지 않으면 모험은 실패한다.
성공
낮은 값에서 높은 값(0 -> 7)에 이어 플레이어는 차례로 어드벤처 카드(골드 또는 도깨비) 중 하나를 보상으로 선택한다. 당신의 보상을 눈앞에 두고 있어라.
- 만약 주도권 가치가 동점일 경우, 동점인 선수들은 건너뛴다. 그들은 어드벤처 카드를 고를 기회가 없다. (그러나 그들의 힘은 집계되었다.)
- 어드벤처 카드를 모두 가져가면, 남은 플레이어들은 카드를 고를 기회가 생긴다.
단계가 종료됩니다.
라운드 종료
테이블에 어드벤처 카드가 남아 있으면 게임에서 <<가 가장 많은 카드를 제거합니다.각 플레이어는 플레이한 카드를 개인 폐기 더미에 버립니다. 개인 데크에서 카드를 뽑아 4장의 카드를 리필하세요.
1단계부터 새로운 라운드를 시작합니다.
게임 종료(A) 레벨 더 뉴 어드벤처 단계 이후 덱에 어드벤처 카드가 5장 이하로 남아 있으면 해당 라운드 이후 게임이 종료된다. 총 승리 포인트(골드 및 고블린)를 집계하십시오. VP가 가장 많은 플레이어가 이긴다!
어드벤처 덱이 소진되어 테이블에 공개된 골드 카드가 2장 미만이면 바로 게임이 종료된다.
구성품:
캐릭터 카드x48 (8장 x 6세트)
어드벤처 카드x30 (골드 x18, 고블린 x12)
6인 어드벤처 카드x6
플레이어 에이드 카드x18 (EN, JP, CH 각 6장)
<어드벤처 카드를 셔플하여 어드벤처 덱을 구성하세요.
각 플레이어는 캐릭터 카드 8장과 플레이어 에이드 카드 1장씩 한 세트를 가져갑니다. 캐릭터 카드를 섞으면 개인 데크가 됩니다.
당신의 카드를 당신의 카드로 갑판에서 3장을 그려라. 게임을 할 준비가 되었습니다이 게임은 어드벤처 덱에 5장 이하의 카드가 남을 때까지 여러 라운드에 걸쳐 진행된다. 가장 많은 골드를 획득한 플레이어가 승리합니다! 각 라운드에는 3가지 단계가 있습니다:
<새로운 어드벤처를 공개하세요>2개의 어드벤처 카드를 갑판에서 공개하고 모든 플레이어가 볼 수 있도록 테이블 중앙에 배치합니다.
골드카드가 0장 또는 1장만 있으면 골드카드가 2장 이상 나올 때까지 어드벤처 카드를 추가로 공개한다.
당신의 크루를 내보냅니다. (1) 각 플레이어는 자신의 손에서 하나의 카드를 선택하여 자신의 앞에 아래를 향하게 합니다. 모두 준비가 되면 카드를 공개합니다. 이 캐릭터들은 이번 라운드의 모험 팀입니다.
(2) Adventure 카드에서 (선수 수 기준) 값을 확인하고, 가장 높은 값은 현재 라운드의 Risk Value이다.
(3) 플레이되는 캐릭터 카드의 총 강도가 위험값 이상이면 모험이 성공한다. 그렇지 않으면 모험은 실패한다.
성공
낮은 값에서 높은 값(0 -> 7)에 이어 플레이어는 차례로 어드벤처 카드(골드 또는 도깨비) 중 하나를 보상으로 선택한다. 당신의 보상을 눈앞에 두고 있어라.
- 만약 주도권 가치가 동점일 경우, 동점인 선수들은 건너뛴다. 그들은 어드벤처 카드를 고를 기회가 없다. (그러나 그들의 힘은 집계되었다.)
- 어드벤처 카드를 모두 가져가면, 남은 플레이어들은 카드를 고를 기회가 생긴다.
단계가 종료됩니다.
라운드 종료
테이블에 어드벤처 카드가 남아 있으면 게임에서 <<가 가장 많은 카드를 제거합니다.각 플레이어는 플레이한 카드를 개인 폐기 더미에 버립니다. 개인 데크에서 카드를 뽑아 4장의 카드를 리필하세요.
1단계부터 새로운 라운드를 시작합니다.
게임 종료(A) 레벨 더 뉴 어드벤처 단계 이후 덱에 어드벤처 카드가 5장 이하로 남아 있으면 해당 라운드 이후 게임이 종료된다. 총 승리 포인트(골드 및 고블린)를 집계하십시오. VP가 가장 많은 플레이어가 이긴다!
어드벤처 덱이 소진되어 테이블에 공개된 골드 카드가 2장 미만이면 바로 게임이 종료된다.
구성품:
캐릭터 카드x48 (8장 x 6세트)
어드벤처 카드x30 (골드 x18, 고블린 x12)
6인 어드벤처 카드x6
플레이어 에이드 카드x18 (EN, JP, CH 각 6장)
Send your crew to go on adventures. The fewer efforts your crew contributes to the mission, the earlier you can choose the reward! Play the right crew at the right time, and try to make a fortune by being the laziest team!
Preparation
Shuffle the Adventure cards to form an Adventure deck.
Each player takes one set of 8 character cards and one Player Aid card. Shuffle your Character cards to form your personal deck.
Draw three cards from your deck as your hand cards. You are ready to play!
Gameplay
The game is played over several rounds until the Adventure deck has five or fewer cards left. The player with the most gold wins!
Each round has 3 phases:
Reveal the New Adventure
Reveal 2 Adventure cards from the deck and place them in the center of the table for all players to see.
If there is only 0 or 1 Gold card, reveal additional Adventure cards until there are 2 or more Gold cards.
Send out Your Crew
(1) Each player chooses one card from their hand and places it facedown in front of themselves. When everyone is ready, reveal the cards. These characters are the adventure team for this round.
(2) Check the values (based on the player count) on the Adventure cards, the highest value is the Risk Value for the current round.
(3) If the total Strength of the played Character cards is equal to or higher than the Risk Value, the adventure is a success. Otherwise, the adventure fails.
Success
Following the initiative value from low to high (0 -> 7), players take turns to pick one of the Adventure cards (Gold or Goblin) as their reward. Keep your reward faceup in front of yourself.
- If there is a tie for the initiative value, those tied players are SKIPPED. They don’t have a chance to pick the Adventure card. (Their Strength were counted, though.)
- If the Adventure cards are all taken, the remaining players won’t have a chance to pick the card.
Failure
The phase ends.
End of Round
If there are still Adventure cards left on the table, remove the one with the most << from the game.
Each player discards their played card to their personal discard pile. Draw cards from their personal deck to refill their hand to 4 cards.
Start a new round from Phase 1.
Game End
If there are 5 or fewer Adventure cards left in the deck after the (A) Revel the New Adventure phase, the game ends after that round. Tally your total Victory Points (gold and Goblins). The player with the most VP wins!
If the Adventure deck runs out and there are fewer than 2 Gold cards revealed on the table, the game ends immediately.
Components:
Character cards x48 (8 cards x 6 sets)
Adventure cards x30 (Gold x18, Goblin x12)
6-player Adventure cards x6
Player Aid cards x18 (6 cards each in EN, JP, CH)
Preparation
Shuffle the Adventure cards to form an Adventure deck.
Each player takes one set of 8 character cards and one Player Aid card. Shuffle your Character cards to form your personal deck.
Draw three cards from your deck as your hand cards. You are ready to play!
Gameplay
The game is played over several rounds until the Adventure deck has five or fewer cards left. The player with the most gold wins!
Each round has 3 phases:
Reveal the New Adventure
Reveal 2 Adventure cards from the deck and place them in the center of the table for all players to see.
If there is only 0 or 1 Gold card, reveal additional Adventure cards until there are 2 or more Gold cards.
Send out Your Crew
(1) Each player chooses one card from their hand and places it facedown in front of themselves. When everyone is ready, reveal the cards. These characters are the adventure team for this round.
(2) Check the values (based on the player count) on the Adventure cards, the highest value is the Risk Value for the current round.
(3) If the total Strength of the played Character cards is equal to or higher than the Risk Value, the adventure is a success. Otherwise, the adventure fails.
Success
Following the initiative value from low to high (0 -> 7), players take turns to pick one of the Adventure cards (Gold or Goblin) as their reward. Keep your reward faceup in front of yourself.
- If there is a tie for the initiative value, those tied players are SKIPPED. They don’t have a chance to pick the Adventure card. (Their Strength were counted, though.)
- If the Adventure cards are all taken, the remaining players won’t have a chance to pick the card.
Failure
The phase ends.
End of Round
If there are still Adventure cards left on the table, remove the one with the most << from the game.
Each player discards their played card to their personal discard pile. Draw cards from their personal deck to refill their hand to 4 cards.
Start a new round from Phase 1.
Game End
If there are 5 or fewer Adventure cards left in the deck after the (A) Revel the New Adventure phase, the game ends after that round. Tally your total Victory Points (gold and Goblins). The player with the most VP wins!
If the Adventure deck runs out and there are fewer than 2 Gold cards revealed on the table, the game ends immediately.
Components:
Character cards x48 (8 cards x 6 sets)
Adventure cards x30 (Gold x18, Goblin x12)
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