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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
4-8 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-20 분
-
연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Joshua Macapagal
-
아티스트
-
인원
게임 소개
Maligno Trip은 필리핀을 배경으로 한 사회공제 게임이다. 배신 역할, 수상한 행동, 기만적인 입담의 게임. 선수들이 힘을 합쳐 필리핀 수도 마닐라로 돌아가야 한다. 플레이어들 중에는 그들을 모두 죽이려 하는 형태 변화하는 괴물인 말리노가 있습니다. 차를 가지고 집에 가면, 한 무리의 여행객들은 가스 소비에 영향을 미치는 우회로, 잘못된 방향 전환, 긴 경로로 가득 차 있는 자신들을 발견할 것입니다. 여행자들의 목표는 집에 가는 것이지만, 말리노는 집에 가기 전에 그들을 죽이기 위해 모든 가스를 소비하는 것을 목표로 한다.
여행에는 숨겨진 정보가 포함됩니다. 밤중에 말리노가 저주하고 죽일 수도 있기 때문에, 인간은 누가 그들의 동맹이고 그들의 적인지 알아내야 한다. 그들은 사회성을 이용해 다른 선수들이 실제로 나쁜 팀에 있더라도 좋은 팀에 있다는 것을 확신시켜야 한다. 모든 선수의 행동, 몸의 언어, 행동을 고려해야 한다.
매일, 지정된 운전자가 그룹에 의해 선출됩니다. 각 회차 동안 운전자와 항해사가 협력하여 어떤 경로를 선택할지 결정합니다. 모든 행동은 무작위 갑판에 의해 좌우된다. 플레이어는 운전자의 행위가 운에 의한 것인지 아니면 기만에 의한 것인지를 파악해야 한다.
휴먼 팀의 목표는 자동차 토큰이 마닐라에 도착할 수 있도록 하는 것입니다. 말리노 팀의 목표는 자동차 토큰이 마닐라에 도착하지 않도록 모든 가스를 소비하는 것이다. 보드 맵은 4개의 블록 또는 며칠로 나뉩니다. 매일 자동차 토큰의 최종 조치를 결정할 그룹에 의해 지정된 운전자가 선출된다. 자동차 토큰이 블록/일의 경계 너머 또는 경계에 있는 위치에 착륙하면 야간 단계가 시작된다. 선수들은 야간 단계에서 잠을 잘 것이다.
자동차 토큰의 움직임은 회전에 따라 달라집니다. 운전자와 함께 일할 수 있는 항해사가 매 회마다 배정됩니다. 내비게이션은 자동으로 운전자의 오른쪽에서 시작하여 운전자의 반시계 방향으로 배정됩니다. 매 턴마다 항해사는 갑판에서 3개의 액션 카드를 뽑고 1개의 액션 카드를 버립니다. 네비게이터가 나머지 2개의 액션 카드를 운전자에게 전달합니다. 운전자는 하나의 액션 카드를 선택하고 다른 하나는 버립니다. 운전자가 최종 액션 카드를 선택한 후에 새로운 턴이 발생합니다.
운전자는 내비게이터가 건네주는 카드를 거부할 수 있습니다. 내비게이션 거부는 운전자가 액션 카드를 아직 보지 못한 경우에만 수행할 수 있습니다. 보드의 네비게이션 바는 얼마나 많은 거부가 이루어졌는지 설명합니다. 운전자는 하루에 세 번씩 거부할 수 있습니다. 네비게이션 바는 매일 재설정됩니다. 액션 카드에 따라, 자동차 토큰은 한 위치에서 다른 위치로 이동할 수 있다. 운전자만이 자동차 토큰을 적절한 장소에 놓을 수 있습니다.
- 디자이너의 desc 설명
여행에는 숨겨진 정보가 포함됩니다. 밤중에 말리노가 저주하고 죽일 수도 있기 때문에, 인간은 누가 그들의 동맹이고 그들의 적인지 알아내야 한다. 그들은 사회성을 이용해 다른 선수들이 실제로 나쁜 팀에 있더라도 좋은 팀에 있다는 것을 확신시켜야 한다. 모든 선수의 행동, 몸의 언어, 행동을 고려해야 한다.
매일, 지정된 운전자가 그룹에 의해 선출됩니다. 각 회차 동안 운전자와 항해사가 협력하여 어떤 경로를 선택할지 결정합니다. 모든 행동은 무작위 갑판에 의해 좌우된다. 플레이어는 운전자의 행위가 운에 의한 것인지 아니면 기만에 의한 것인지를 파악해야 한다.
휴먼 팀의 목표는 자동차 토큰이 마닐라에 도착할 수 있도록 하는 것입니다. 말리노 팀의 목표는 자동차 토큰이 마닐라에 도착하지 않도록 모든 가스를 소비하는 것이다. 보드 맵은 4개의 블록 또는 며칠로 나뉩니다. 매일 자동차 토큰의 최종 조치를 결정할 그룹에 의해 지정된 운전자가 선출된다. 자동차 토큰이 블록/일의 경계 너머 또는 경계에 있는 위치에 착륙하면 야간 단계가 시작된다. 선수들은 야간 단계에서 잠을 잘 것이다.
자동차 토큰의 움직임은 회전에 따라 달라집니다. 운전자와 함께 일할 수 있는 항해사가 매 회마다 배정됩니다. 내비게이션은 자동으로 운전자의 오른쪽에서 시작하여 운전자의 반시계 방향으로 배정됩니다. 매 턴마다 항해사는 갑판에서 3개의 액션 카드를 뽑고 1개의 액션 카드를 버립니다. 네비게이터가 나머지 2개의 액션 카드를 운전자에게 전달합니다. 운전자는 하나의 액션 카드를 선택하고 다른 하나는 버립니다. 운전자가 최종 액션 카드를 선택한 후에 새로운 턴이 발생합니다.
운전자는 내비게이터가 건네주는 카드를 거부할 수 있습니다. 내비게이션 거부는 운전자가 액션 카드를 아직 보지 못한 경우에만 수행할 수 있습니다. 보드의 네비게이션 바는 얼마나 많은 거부가 이루어졌는지 설명합니다. 운전자는 하루에 세 번씩 거부할 수 있습니다. 네비게이션 바는 매일 재설정됩니다. 액션 카드에 따라, 자동차 토큰은 한 위치에서 다른 위치로 이동할 수 있다. 운전자만이 자동차 토큰을 적절한 장소에 놓을 수 있습니다.
- 디자이너의 desc 설명
Maligno Trip is a social deduction game set in the Philippines. A game of betrayal roles, suspicious actions, and deceptive talk. Players must work together to go home to Manila, the capital city of the Philippines. Amongst the players are Maligno, a shapeshifting monster that is trying to kill them all.
Going home with their car, a group of travelers will find themselves riddled by detours, wrong turns, and long routes which affects gas consumption. While the goal of the travelers is to go home, Maligno aims to consume all the gas in order to kill them before they go home.
The trip will involve hidden information. As the maligno may curse and kill during the night, humans must find out who are their ally and their enemies. They must use their social skills to convince other players that they are on the good team, even if they are actually on the bad team. Actions, body language, and behavior of every player must be considered.
Each day, a designated driver is elected by the group. During each turn, the driver and navigator will work together to decide which route to take. Every action is dictated by a random deck. Players must figure out if the actions of the driver are based on luck or based on deception.
The objective of the Human team is to make sure the car token reach Manila. The objective of the Maligno team is to consume all gas so that the car token will not reach Manila. The board map is divided into 4 blocks or days. Each day, a designated driver is elected by the group who will decide the final action of the car token. When the car token landed on a location that is found beyond or on the boundary of blocks/days, then the night phase is initiated. Players will sleep during the night phase.
The movement of the car token is dependent on turns. A navigator is assigned each turn to work with the driver. Navigators are automatically assigned counter-clockwise of the driver, starting on the right of the driver. Each turn, the navigator draws 3 action card from the deck and discards 1 action card. The navigator will pass the remaining 2 action card to the driver. The driver selects 1 action card and discards the other. A new turn will occur after the driver selects the final action card.
The driver has the choice to reject any card that is handed by the navigator. Navigation rejection may only be done if the driver has not yet seen the action cards. The navigation bar on the board describes how many rejection has been made. Each day, three rejections may be done by the driver. The navigation bar resets each day. Depending on the action card, the car token may move from one location to another. Only the driver may place the car token to its proper place.
-description from designer
Going home with their car, a group of travelers will find themselves riddled by detours, wrong turns, and long routes which affects gas consumption. While the goal of the travelers is to go home, Maligno aims to consume all the gas in order to kill them before they go home.
The trip will involve hidden information. As the maligno may curse and kill during the night, humans must find out who are their ally and their enemies. They must use their social skills to convince other players that they are on the good team, even if they are actually on the bad team. Actions, body language, and behavior of every player must be considered.
Each day, a designated driver is elected by the group. During each turn, the driver and navigator will work together to decide which route to take. Every action is dictated by a random deck. Players must figure out if the actions of the driver are based on luck or based on deception.
The objective of the Human team is to make sure the car token reach Manila. The objective of the Maligno team is to consume all gas so that the car token will not reach Manila. The board map is divided into 4 blocks or days. Each day, a designated driver is elected by the group who will decide the final action of the car token. When the car token landed on a location that is found beyond or on the boundary of blocks/days, then the night phase is initiated. Players will sleep during the night phase.
The movement of the car token is dependent on turns. A navigator is assigned each turn to work with the driver. Navigators are automatically assigned counter-clockwise of the driver, starting on the right of the driver. Each turn, the navigator draws 3 action card from the deck and discards 1 action card. The navigator will pass the remaining 2 action card to the driver. The driver selects 1 action card and discards the other. A new turn will occur after the driver selects the final action card.
The driver has the choice to reject any card that is handed by the navigator. Navigation rejection may only be done if the driver has not yet seen the action cards. The navigation bar on the board describes how many rejection has been made. Each day, three rejections may be done by the driver. The navigation bar resets each day. Depending on the action card, the car token may move from one location to another. Only the driver may place the car token to its proper place.
-description from designer
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