-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
1-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-30 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Josh McBride
-
아티스트
-
인원
게임 소개
먹지 않고 용에게 얼마나 가까이 갈 수 있을까요?
당신의 영웅 세 명을 위험한 임무에 보내어 명성을 얻고 바라건대 용에게서 보석 몇 개를 훔치십시오. 하지만 조심하세요; 너무 가까이 다가가면 당신은 전혀 돌아오지 않을 수도 있습니다. 당신 차례가 되면:
움직임을 드러내기 위해 카드를 뒤집어서 컬러 데크의 맨 위 카드 옆에 두세요. 목표에 가장 적합하도록 방향을 변경할 수 있습니다. 전략적으로 영웅들을 원하는 순서대로 이동시킵니다. 이동할 때는 사용된 공간을 완전히 건너뛴다. 선수가 동굴에 들어가면 동굴에서 자리를 지킬 수 있는지 한 바퀴 더 돌게 된다. 회전이 끝날 때 동굴 안에 계속 있으면 게임이 끝나고 동굴에서 얼마나 가까운지에 따라 모두 점수를 매긴다.
솔로 플레이는 각기 다른 색깔의 영웅 4명을 컨트롤해야 하지만 일정한 순서로 가능한 한 드래곤과 가까이 가야 하는 만큼 두뇌 굽힘 퍼즐을 믹스에 도입합니다.
입찰 변동을 통해 어떤 영웅이 이기고 점수를 얻을지 예측할 수 있고, 누가 이길지 점점 더 분명해진다. 만약 그들이 먹지 않는다면, 그것은 바로 그것이다.
- 디자이너의 desc 설명
당신의 영웅 세 명을 위험한 임무에 보내어 명성을 얻고 바라건대 용에게서 보석 몇 개를 훔치십시오. 하지만 조심하세요; 너무 가까이 다가가면 당신은 전혀 돌아오지 않을 수도 있습니다. 당신 차례가 되면:
움직임을 드러내기 위해 카드를 뒤집어서 컬러 데크의 맨 위 카드 옆에 두세요. 목표에 가장 적합하도록 방향을 변경할 수 있습니다. 전략적으로 영웅들을 원하는 순서대로 이동시킵니다. 이동할 때는 사용된 공간을 완전히 건너뛴다. 선수가 동굴에 들어가면 동굴에서 자리를 지킬 수 있는지 한 바퀴 더 돌게 된다. 회전이 끝날 때 동굴 안에 계속 있으면 게임이 끝나고 동굴에서 얼마나 가까운지에 따라 모두 점수를 매긴다.
솔로 플레이는 각기 다른 색깔의 영웅 4명을 컨트롤해야 하지만 일정한 순서로 가능한 한 드래곤과 가까이 가야 하는 만큼 두뇌 굽힘 퍼즐을 믹스에 도입합니다.
입찰 변동을 통해 어떤 영웅이 이기고 점수를 얻을지 예측할 수 있고, 누가 이길지 점점 더 분명해진다. 만약 그들이 먹지 않는다면, 그것은 바로 그것이다.
- 디자이너의 desc 설명
How close can you get to the dragon without getting eaten?
Send your three heroes on a dangerous mission to gain renown and hopefully steal a couple gems from the dragon. But be careful… get too close and you may not return at all…
On your turn:
Flip a card to reveal movements and place it beside the top card on the colors deck. You may change orientation to best suit your goal. Strategically, move the heroes in any order you wish. When moving, skip completely over occupied spaces. Once any player has entered the cave, there will be one more turn to see if they can keep their spot in the cave. If they are still in the cave at the end of the turn, the game ends and everyone scores points based on how close they are to the cave.
Solo play introduces a brain bending puzzle to the mix as you must control 4 heroes of different colors, but end up as close to the dragon as you can in a certain order.
A bidding variation allows you to predict what hero will win and gain points while it gradually becomes more and more obvious who will win. If they don’t get eaten, that is.
-description from designer
Send your three heroes on a dangerous mission to gain renown and hopefully steal a couple gems from the dragon. But be careful… get too close and you may not return at all…
On your turn:
Flip a card to reveal movements and place it beside the top card on the colors deck. You may change orientation to best suit your goal. Strategically, move the heroes in any order you wish. When moving, skip completely over occupied spaces. Once any player has entered the cave, there will be one more turn to see if they can keep their spot in the cave. If they are still in the cave at the end of the turn, the game ends and everyone scores points based on how close they are to the cave.
Solo play introduces a brain bending puzzle to the mix as you must control 4 heroes of different colors, but end up as close to the dragon as you can in a certain order.
A bidding variation allows you to predict what hero will win and gain points while it gradually becomes more and more obvious who will win. If they don’t get eaten, that is.
-description from designer
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
608
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
458
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
391
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
363
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
608
-
2024-11-13
-
Lv.18