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BGG랭킹
BGG전체 : 0
STRATEGY : 0
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인원
2-5 명
BGG추천: 3-5 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
12+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.13 / 5
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디자이너
Michael Rieneck, Stefan Stadler
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아티스트
Michael Menzel
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인원
게임 소개
'쿠바'가 사용할 확장입니다. 추가적인 게임 보드, 점점 더 다양한 배 카드, 법률, 건물, 다른 캐릭터들과 함께 사용될 새로운 캐릭터 카드, 그리고 완전히 새로운 현상: 쿠바 - 대통령의 도착!
차례로, 플레이어는 '엘 프레지덴테' 보드에서 노동자, 무용수, 변호사, 교도소장, 혁명가, 음악가 등의 캐릭터를 가져와 연기할 수 있다. 그것들은 모두 다른 효과를 가지고 있습니다.
일꾼이 당신의 물건을 창고에 넣어두니, 이번에는 당신의 물건들이 모두 안전합니다. 혁명가는 1점, 음악가는 2점을 줍니다. 댄서 카드를 소지한 선수는 즉시 새로운 출발 선수가 된다. 즉, 새로운 출발 선수를 결정하는 기존의 규칙은 더 이상 적용되지 않는다.
변호사와 함께 플레이어는 자신의 감독이 이 건물의 줄이나 열에 있지 않을 때에도 건물을 사용할 수 있으며, 돈을 지불한다. 소장은 인접한 배 두 척을 위치를 바꿀 수 있다. 5명 미만의 플레이어와 게임을 할 때 사용되는 두 개의 뮬 카드가 있으며, 이 카드는 선택할 수 없다. 모든 플레이어가 카드를 선택하면 회장님의 차가 나머지 카드의 위치로 이동합니다. 각 턴마다 6장의 카드를 섞어서 무작위로 배치해야 합니다.
보드의 각 카드 아래에는 대통령의 차가 거기 서 있을 때 효력이 발생하는 기호들이 있다. 첫 번째는 모든 법률안을 발효시키는 것이고, 두 번째는 다음 라운드에서 감독관을 플레이어 보드의 어느 곳으로든 이동시키는 것을 가능하게 한다. 다음 기호도 다음 라운드에 적용됩니다. 한 돈을 지불하고 다른 돈으로 건물을 과도하게 지을 수 있습니다. 자원의 차액도 지불해야 합니다. 하나의 기호는 선두 플레이어가 스코어 트랙에서 2점 뒤로 돌아가게 하고, 다른 기호는 플레이어가 할인된 가격으로 마켓 상품을 구매할 수 있게 한다. 선수들은 이제 자신이 어떤 역할을 맡고 싶은지 뿐만 아니라 대통령이 어떤 포지션을 방문하고 싶은지 고민해야 한다.
4개의 카테고리에 각각 2개의 추가 법률이 있어서, 이제 게임은 6개의 라운드가 아닌 8라운드까지 지속될 수 있다.
차례로, 플레이어는 '엘 프레지덴테' 보드에서 노동자, 무용수, 변호사, 교도소장, 혁명가, 음악가 등의 캐릭터를 가져와 연기할 수 있다. 그것들은 모두 다른 효과를 가지고 있습니다.
일꾼이 당신의 물건을 창고에 넣어두니, 이번에는 당신의 물건들이 모두 안전합니다. 혁명가는 1점, 음악가는 2점을 줍니다. 댄서 카드를 소지한 선수는 즉시 새로운 출발 선수가 된다. 즉, 새로운 출발 선수를 결정하는 기존의 규칙은 더 이상 적용되지 않는다.
변호사와 함께 플레이어는 자신의 감독이 이 건물의 줄이나 열에 있지 않을 때에도 건물을 사용할 수 있으며, 돈을 지불한다. 소장은 인접한 배 두 척을 위치를 바꿀 수 있다. 5명 미만의 플레이어와 게임을 할 때 사용되는 두 개의 뮬 카드가 있으며, 이 카드는 선택할 수 없다. 모든 플레이어가 카드를 선택하면 회장님의 차가 나머지 카드의 위치로 이동합니다. 각 턴마다 6장의 카드를 섞어서 무작위로 배치해야 합니다.
보드의 각 카드 아래에는 대통령의 차가 거기 서 있을 때 효력이 발생하는 기호들이 있다. 첫 번째는 모든 법률안을 발효시키는 것이고, 두 번째는 다음 라운드에서 감독관을 플레이어 보드의 어느 곳으로든 이동시키는 것을 가능하게 한다. 다음 기호도 다음 라운드에 적용됩니다. 한 돈을 지불하고 다른 돈으로 건물을 과도하게 지을 수 있습니다. 자원의 차액도 지불해야 합니다. 하나의 기호는 선두 플레이어가 스코어 트랙에서 2점 뒤로 돌아가게 하고, 다른 기호는 플레이어가 할인된 가격으로 마켓 상품을 구매할 수 있게 한다. 선수들은 이제 자신이 어떤 역할을 맡고 싶은지 뿐만 아니라 대통령이 어떤 포지션을 방문하고 싶은지 고민해야 한다.
4개의 카테고리에 각각 2개의 추가 법률이 있어서, 이제 게임은 6개의 라운드가 아닌 8라운드까지 지속될 수 있다.
The expansion to be used by 'Cuba'. An additional game board, more and different ship cards, laws, buildings, new character cards to be used with the other characters, and a whole new phenomenon: Cuba - the Arrival of the President!
In their turn, players may take and play a character from the 'El Presidente' board: the worker, dancer, attorney, warden, revolutionary or musician. They all have different effects.
The worker puts your goods into the warehouse; all your goods are safe this turn. The revolutionary gives you one victory point, the musician two money. The player with the dancer card becomes immediately the new start player; the old rule for determining the new start player is no longer in effect.
With the attorney a player may use a building even when his supervisor is not on the row or column of this building, paying one money. The warden may change two adjacent ships in position. There are two mule cards being used when playing with less than five players; these cards cannot be chosen. When all players have chosen a card, the car of the president moves to the position of the remaining card; remember, there are six cards that each turn are shuffled and randomly placed.
Under each card on the board are symbols that come into effect when the car of the president stops there. The first makes all law proposals go into effect; the second makes it possible to move the supervisor anywhere on a player board in the next round. The next symbol also is in effect for the next round: it allows you to pay one money and overbuild a building with another; the difference in resources must be paid as well. One symbol makes the leading player to go back two points on the score track; another allows players to purchase market wares at discount prices. Players must now not only consider which role they would like to take, but also which position they likely want to be visited by the president.
There are 2 additional laws in each of the four categories, so that the game can now last up to 8 rounds instead of just 6.
In their turn, players may take and play a character from the 'El Presidente' board: the worker, dancer, attorney, warden, revolutionary or musician. They all have different effects.
The worker puts your goods into the warehouse; all your goods are safe this turn. The revolutionary gives you one victory point, the musician two money. The player with the dancer card becomes immediately the new start player; the old rule for determining the new start player is no longer in effect.
With the attorney a player may use a building even when his supervisor is not on the row or column of this building, paying one money. The warden may change two adjacent ships in position. There are two mule cards being used when playing with less than five players; these cards cannot be chosen. When all players have chosen a card, the car of the president moves to the position of the remaining card; remember, there are six cards that each turn are shuffled and randomly placed.
Under each card on the board are symbols that come into effect when the car of the president stops there. The first makes all law proposals go into effect; the second makes it possible to move the supervisor anywhere on a player board in the next round. The next symbol also is in effect for the next round: it allows you to pay one money and overbuild a building with another; the difference in resources must be paid as well. One symbol makes the leading player to go back two points on the score track; another allows players to purchase market wares at discount prices. Players must now not only consider which role they would like to take, but also which position they likely want to be visited by the president.
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