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디자이너
Jim Webster
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아티스트
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게임 소개
게릴라 - 이안 디키의 세계 전쟁 규칙, 짐 웹스터의 규칙
(웹스터는 실제 전투를 위한 규칙을 작성한 것으로 보이는 반면, 디키는 병력과 배치를 결정하는 규칙을 작성한 것으로 보인다.)
다양한 시대의 게릴라전을 위한 간단한 미니어처 규칙이 포함되어 있다. (기원전 516년 스키타이인과 페르시아인으로 거슬러 올라가는 게릴라전 목록이 포함되어 있다.)
각 측의 병력(국가와 게릴라)은 무작위로 결정된다. 각 면에 대해 d6과 d100이 롤링됩니다. d6는 몇 명의 장교(국가) 또는 지도자들(게릴라)을 배치하고, d100의 결과는 군대의 수를 결정한다. 두 롤이 함께 힘의 임무를 결정합니다.
예를 들어, 3/13의 롤은 1개의 소령, 2명의 대장, 3명의 중위, 13명의 병력을 국가군에 부여한다. 그들의 임무는 다음과 같다.당신은 중요한 게릴라 지도자 한 명을 생포했고 그를 테이블 한쪽 구석에서 반대쪽 구석으로 에스코트해야 합니다. 호송하다.6/50으로 게릴라군에게 6명의 지도자와 50명의 병력을 부여한다. 그들의 임무는 다음과 같다.지금은 순교자인 투사의 장례식이 지지를 이끌어내는 데 이용되고 있다. 가장 고위 지도자들 3명은 희생자의 부모들과 함께 묘지에 있다. 다음으로 열성적인 파이터들이 링을 형성하고, 이들은 광신도들과 남아있는 리더들에게 차례로 둘러싸인다. 회사.
보드에 병력이 배치되는 방식은 테이블 위에 각 측의 임무 유형을 교차 색인화해 결정한다. 위의 예에서, 국가의 임무 유형은 "convoy"이고, 게릴라들은 "company,"이고, "deployed company,"는 "를 먼저 준 후 호송을 시작합니다.
d10을 굴려 위치를 결정한다. 위치는 " 범위이다.가파른 언덕의 컨트리"또는 "빽빽한 삼림"도시 뒷길"또는 "마켓타운, 마켓데이, 매우 붐빈다.
(웹스터는 실제 전투를 위한 규칙을 작성한 것으로 보이는 반면, 디키는 병력과 배치를 결정하는 규칙을 작성한 것으로 보인다.)
다양한 시대의 게릴라전을 위한 간단한 미니어처 규칙이 포함되어 있다. (기원전 516년 스키타이인과 페르시아인으로 거슬러 올라가는 게릴라전 목록이 포함되어 있다.)
각 측의 병력(국가와 게릴라)은 무작위로 결정된다. 각 면에 대해 d6과 d100이 롤링됩니다. d6는 몇 명의 장교(국가) 또는 지도자들(게릴라)을 배치하고, d100의 결과는 군대의 수를 결정한다. 두 롤이 함께 힘의 임무를 결정합니다.
예를 들어, 3/13의 롤은 1개의 소령, 2명의 대장, 3명의 중위, 13명의 병력을 국가군에 부여한다. 그들의 임무는 다음과 같다.당신은 중요한 게릴라 지도자 한 명을 생포했고 그를 테이블 한쪽 구석에서 반대쪽 구석으로 에스코트해야 합니다. 호송하다.6/50으로 게릴라군에게 6명의 지도자와 50명의 병력을 부여한다. 그들의 임무는 다음과 같다.지금은 순교자인 투사의 장례식이 지지를 이끌어내는 데 이용되고 있다. 가장 고위 지도자들 3명은 희생자의 부모들과 함께 묘지에 있다. 다음으로 열성적인 파이터들이 링을 형성하고, 이들은 광신도들과 남아있는 리더들에게 차례로 둘러싸인다. 회사.
보드에 병력이 배치되는 방식은 테이블 위에 각 측의 임무 유형을 교차 색인화해 결정한다. 위의 예에서, 국가의 임무 유형은 "convoy"이고, 게릴라들은 "company,"이고, "deployed company,"는 "를 먼저 준 후 호송을 시작합니다.
d10을 굴려 위치를 결정한다. 위치는 " 범위이다.가파른 언덕의 컨트리"또는 "빽빽한 삼림"도시 뒷길"또는 "마켓타운, 마켓데이, 매우 붐빈다.
Guerilla - Universal Rules for Warfare by Iain Dickie, Rules by Jim Webster
(Webster seems to have authored the rules for actual combat, while Dickie apparently authored the rules for determining the forces and deployment.)
Simple miniatures rules for guerrilla warfare in a wide range of eras. (A list of guerrilla wars going back to Scythians vs Persians in 516 B.C. is included.)
The forces for each side (State and Guerrilla) are determined randomly. A d6 and a d100 is rolled for each side. The d6 determines how many officers(state) or leaders(guerrillas) are present; the d100 result is the number of troops. The two rolls together determine the force's mission.
For example, a roll of 3/13 gives the state forces one major, two captains, 3 lieutenants and 13 troops. Their mission reads, "You have captured one important guerrilla leader and must escort him, alive, from one corner of the table to the opposite for a show trial. Convoy." A roll of 6/50 gives the guerrilla forces 6 leaders (and, as a 6 was rolled, one of them must be secretly designated the chief leader of the war) and 50 troops. Their mission reads, "Funeral of a fighter, now a martyr, being used to whip up support. The three most senior leaders are at the graveside with both parents of the victim. Next the enthusiastic fighters form a ring, surrounded by the reliable and unreliable fighters mixed, who are in turn surrounded by the fanatics and remaining leaders. Company."
The way in which troops are deployed on the board is determined by cross-indexing the mission type of each side on a table. In the above example, the state's mission type is "convoy" and the guerrillas' is "company," which gives "deploy company first then start convoy."
A d10 is rolled to determine the location, which can range from "Steep hill country" or "dense woodland" to "city back streets" or "market town, market day, very crowded."
(Webster seems to have authored the rules for actual combat, while Dickie apparently authored the rules for determining the forces and deployment.)
Simple miniatures rules for guerrilla warfare in a wide range of eras. (A list of guerrilla wars going back to Scythians vs Persians in 516 B.C. is included.)
The forces for each side (State and Guerrilla) are determined randomly. A d6 and a d100 is rolled for each side. The d6 determines how many officers(state) or leaders(guerrillas) are present; the d100 result is the number of troops. The two rolls together determine the force's mission.
For example, a roll of 3/13 gives the state forces one major, two captains, 3 lieutenants and 13 troops. Their mission reads, "You have captured one important guerrilla leader and must escort him, alive, from one corner of the table to the opposite for a show trial. Convoy." A roll of 6/50 gives the guerrilla forces 6 leaders (and, as a 6 was rolled, one of them must be secretly designated the chief leader of the war) and 50 troops. Their mission reads, "Funeral of a fighter, now a martyr, being used to whip up support. The three most senior leaders are at the graveside with both parents of the victim. Next the enthusiastic fighters form a ring, surrounded by the reliable and unreliable fighters mixed, who are in turn surrounded by the fanatics and remaining leaders. Company."
The way in which troops are deployed on the board is determined by cross-indexing the mission type of each side on a table. In the above example, the state's mission type is "convoy" and the guerrillas' is "company," which gives "deploy company first then start convoy."
A d10 is rolled to determine the location, which can range from "Steep hill country" or "dense woodland" to "city back streets" or "market town, market day, very crowded."
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