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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-6 명
BGG추천: 4-5 명 -
게임시간
20-30 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
Shiro (White Works) (シロ(White Works))
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아티스트
Blackade (黒ade), Homare Yumeno, Nannung
-
인원
게임 소개
칵테일 포이즌은 재미와 이익을 위해 다른 플레이어\'의 음료를 독살하려는 플레이어들과 함께하는 일본의 게임입니다.
게임에는 6가지 모양의 술잔(플루트, 그릇, 마티니 등)과 4가지 색의 독(적색, 황색, 청색, 녹색)의 타일과 백색 해독 타일이 세트로 되어 있다. 각 플레이어는 비밀 빈 칵테일 잔(마티니 잔은 다음 출발 플레이어를 결정하는 하나여야 함)을 한 개씩 받고 5개의 타일 세트를 받는다. 선발 출전자는 마지막으로 유리를 깨트리는 사람이다.
각 플레이어는 5개의 타일 중 하나를 비밀리에 선택하고 빈 유리 카드를 엎어 올려놓습니다. 이것은 비밀리에 독이 든 유리 스타일과 색상의 조합을 만듭니다.
나머지 안경 카드는 24장의 카드를 구성하는 각 색상의 음료와 함께 각 스타일의 유리를 보여줍니다. 사용 중인 빈 유리의 각 스타일에 대한 4가지 컬러 카드를 선택하고 셔플하여 페이스 다운 데크를 만듭니다. 3장의 카드(4장은 5명 또는 6명)로 나누어진다.
그리고 나서 선수들은 교대로 페이스업 카드를 그리고, 각 선수가 4장의 카드를 뽑을 때까지 그들 앞에 둔다. 그런 다음 유리와 독의 비밀 조합이 밝혀지고 선수들은 라운드를 위해 점수를 계산합니다.
한 플레이어가 다른 플레이어가 그린 독과 유리 스타일의 콤보를 가지고 있으면 +2 pts를 얻고, 독이 든 플레이어는 -1 pt를 잃는다. 플레이어가 독이 든 카드를 추첨하지 않으면 +1 pt를 얻는다.
흰색 해독 타일은 카드 뽑기 턴 동안 사용됩니다. 플레이어가 해독 타일을 숨기기로 선택한 경우 선택한 시점에 유리 카드 중 하나에 플레이할 수 있습니다. 이것은 독을 무력화하는데, 다른 플레이어가 그 콤보를 가지고 있다면 독이 실패했기 때문에 2점을 얻지 못한다는 것을 의미한다. 그리고 피해자는 해독제를 성공적으로 사용하면 +1pt를 얻지만, 플레이 중인 독 콤보는 없었다.
한 라운드에서 선수들은 0점 이하로 득점할 수 없으며, 한 선수가 최소 5점 이상 득점할 때까지 경기가 계속된다. 가장 많은 점수를 받은 선수가 우승자입니다.
두 번째 판은 플레이어가 독이 든 유리를 하나 이상 그릴 수는 거의 없지만, 해독제를 하나에 성공적으로 적용하면 여전히 +1pt를 얻고 취소하지 않은 추가 독에 대해서는 -1pt를 받지 않는다는 규칙을 수정한다.
--사용자별 desc 설명
게임에는 6가지 모양의 술잔(플루트, 그릇, 마티니 등)과 4가지 색의 독(적색, 황색, 청색, 녹색)의 타일과 백색 해독 타일이 세트로 되어 있다. 각 플레이어는 비밀 빈 칵테일 잔(마티니 잔은 다음 출발 플레이어를 결정하는 하나여야 함)을 한 개씩 받고 5개의 타일 세트를 받는다. 선발 출전자는 마지막으로 유리를 깨트리는 사람이다.
각 플레이어는 5개의 타일 중 하나를 비밀리에 선택하고 빈 유리 카드를 엎어 올려놓습니다. 이것은 비밀리에 독이 든 유리 스타일과 색상의 조합을 만듭니다.
나머지 안경 카드는 24장의 카드를 구성하는 각 색상의 음료와 함께 각 스타일의 유리를 보여줍니다. 사용 중인 빈 유리의 각 스타일에 대한 4가지 컬러 카드를 선택하고 셔플하여 페이스 다운 데크를 만듭니다. 3장의 카드(4장은 5명 또는 6명)로 나누어진다.
그리고 나서 선수들은 교대로 페이스업 카드를 그리고, 각 선수가 4장의 카드를 뽑을 때까지 그들 앞에 둔다. 그런 다음 유리와 독의 비밀 조합이 밝혀지고 선수들은 라운드를 위해 점수를 계산합니다.
한 플레이어가 다른 플레이어가 그린 독과 유리 스타일의 콤보를 가지고 있으면 +2 pts를 얻고, 독이 든 플레이어는 -1 pt를 잃는다. 플레이어가 독이 든 카드를 추첨하지 않으면 +1 pt를 얻는다.
흰색 해독 타일은 카드 뽑기 턴 동안 사용됩니다. 플레이어가 해독 타일을 숨기기로 선택한 경우 선택한 시점에 유리 카드 중 하나에 플레이할 수 있습니다. 이것은 독을 무력화하는데, 다른 플레이어가 그 콤보를 가지고 있다면 독이 실패했기 때문에 2점을 얻지 못한다는 것을 의미한다. 그리고 피해자는 해독제를 성공적으로 사용하면 +1pt를 얻지만, 플레이 중인 독 콤보는 없었다.
한 라운드에서 선수들은 0점 이하로 득점할 수 없으며, 한 선수가 최소 5점 이상 득점할 때까지 경기가 계속된다. 가장 많은 점수를 받은 선수가 우승자입니다.
두 번째 판은 플레이어가 독이 든 유리를 하나 이상 그릴 수는 거의 없지만, 해독제를 하나에 성공적으로 적용하면 여전히 +1pt를 얻고 취소하지 않은 추가 독에 대해서는 -1pt를 받지 않는다는 규칙을 수정한다.
--사용자별 desc 설명
Cocktail Poison is a game from Japan with players trying to poison other players\' drinks for fun and profit.
The game has a set of cards for 6 different shaped glasses for drinking (flutes, bowls, martini and so on), and tiles in 4 colour poisons (Red, Yellow, Blue, Green) and a white antidote tile. Each player is dealt one secret empty cocktail glass (the martini glass must be one as that decides the next start player), and gets a set of the five tiles. The start player is the last person to break a glass.
Each player chooses one of their five tiles in secret and places it face-down with their empty glass card face-down on top. This makes a combination of glass style and colour which is secretly poisoned.
The rest of the glasses cards show each style of glass with each colour of drink, making up 24 cards. The four colour cards for each style of empty glass being used are selected and shuffled to make a face-down deck. Three cards are dealt up (four with 5 or 6 players).
Players then take turns drawing a face-up card, and placing it up in front of themselves until each player has drawn four cards. Then the secret combos of glass and poison are revealed and players work out their scores for the round.
If a player has a combo of poison and glass style that another player has drawn, they gain +2 pts, and the poisoned player loses -1 pt. If a player has drawn no poisoned cards, they gain +1 pt.
The white antidote tile is used during the card draw turns. If a player has chosen to hide their antidote tile, they can play it onto one of glass cards at the time they select it. This neutralises the poison, meaning if another player then had that combo, they do not score 2 pts because the poison failed. And the victim gains +1 pt for successfully using the antidote, but did not have a poison combo in play.
Players cannot score less than zero on a round, and the game continues until a player scores at least 5 points. The player with the most points is the winner.
The second edition corrects the rule that whilst a player may rarely draw more than one poisoned glass, if they successfully apply an antidote to one, they still gain +1 pt for that and do not take -1 pt for the further poisons they did not cancel.
--description by user
The game has a set of cards for 6 different shaped glasses for drinking (flutes, bowls, martini and so on), and tiles in 4 colour poisons (Red, Yellow, Blue, Green) and a white antidote tile. Each player is dealt one secret empty cocktail glass (the martini glass must be one as that decides the next start player), and gets a set of the five tiles. The start player is the last person to break a glass.
Each player chooses one of their five tiles in secret and places it face-down with their empty glass card face-down on top. This makes a combination of glass style and colour which is secretly poisoned.
The rest of the glasses cards show each style of glass with each colour of drink, making up 24 cards. The four colour cards for each style of empty glass being used are selected and shuffled to make a face-down deck. Three cards are dealt up (four with 5 or 6 players).
Players then take turns drawing a face-up card, and placing it up in front of themselves until each player has drawn four cards. Then the secret combos of glass and poison are revealed and players work out their scores for the round.
If a player has a combo of poison and glass style that another player has drawn, they gain +2 pts, and the poisoned player loses -1 pt. If a player has drawn no poisoned cards, they gain +1 pt.
The white antidote tile is used during the card draw turns. If a player has chosen to hide their antidote tile, they can play it onto one of glass cards at the time they select it. This neutralises the poison, meaning if another player then had that combo, they do not score 2 pts because the poison failed. And the victim gains +1 pt for successfully using the antidote, but did not have a poison combo in play.
Players cannot score less than zero on a round, and the game continues until a player scores at least 5 points. The player with the most points is the winner.
The second edition corrects the rule that whilst a player may rarely draw more than one poisoned glass, if they successfully apply an antidote to one, they still gain +1 pt for that and do not take -1 pt for the further poisons they did not cancel.
--description by user
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