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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
180-180 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Robert N. Glass
-
아티스트
Leo Dunin
-
인원
게임 소개
책 뒤편에서 보면:
ENS 호란이 새턴 기지의 도킹 암에서 물러난 지 불과 몇 시간 되지 않은 것 같았다. 사실, 며칠 동안, 대원들이 다가오는 전투를 준비하면서, 매일 정신없는 활동으로 가득 찼다. 이제 그 전투가 그들에게 닥쳤다. 플롯에서는 두 함대가 서로 가까이 붙어 있는 것을 볼 수 있었다. 호란의 함장이 지켜보는 가운데, 측면 병력이 먼저 유럽 함대에서 이탈했고, 뒤이어 북군 함대의 병력이 뒤따랐다. 이러한 요소들은 호위함대가 보호하고 있는 핵심 부대인 기함과 항공모함으로 무거운 스크린을 우회하려고 시도한다. 곧 전투에 참여하게 될 거야
__________________________________________________________
손에 들고 있는 것은 함대 액션 2 전투 시스템의 마스터 룰과 서사시 터닝 포인트 유니버스 입문 정보입니다. 이 규칙들은 당신이 잠재적으로 수십 척의 배와 더 많은 전투기를 포함하는 대규모 전투를 할 수 있게 해줄 것이다. 만약 그것이 충분하지 않다면, 매우 강력하고 유연한 디자인 시스템을 통해 여러분이 좋아하는 공상과학 서사시에서나 여러분이 상상하는 가장 깊은 영역에서 만든 것이든 여러분의 꿈의 함대를 만들 수 있습니다.
함대 액션 2 전투 시스템의 하이라이트...
모듈식 설계를 통해 보다 쉽게 확장 가능
에스코트 및 운반선과 같은 특수 선박 사용을 장려하는 연합 무기 역학
각각의 장단점을 가진 무수한 종류의 무기
많은 수의 전함을 허용하는 전투 규칙을 간소화합니다.
단순하지만 유연한 전투 규칙을 통해 많은 수의 전투기를 쉽게 사용할 수 있습니다.
강력하고 강력한 맞춤형 설계 규칙을 통해 새로운 무기, 함선, 탄약 종류 및 전투기를 설계할 수 있다.
참고: 이 문서는 4링 바인더를 위해 미리 드릴로 뚫린 느슨한 리프 규칙집으로 게시되었습니다. 원래 바빌론 5 우주 플릿 액션을 업데이트하려고 했던 에이전트 오브 게이밍은 개발 중에 프랜차이즈를 잃었고, 따라서 여러 지구 국가와 연합을 파벌로 하는 근우주 정착을 개발하였다. 광범위한 미니어처 라인이 계획되었지만, AoG가 거래를 중단하고 마지막으로 문을 닫기 전에 출시된 첫 번째 몇 가지 제품만이 출시되었습니다.
ENS 호란이 새턴 기지의 도킹 암에서 물러난 지 불과 몇 시간 되지 않은 것 같았다. 사실, 며칠 동안, 대원들이 다가오는 전투를 준비하면서, 매일 정신없는 활동으로 가득 찼다. 이제 그 전투가 그들에게 닥쳤다. 플롯에서는 두 함대가 서로 가까이 붙어 있는 것을 볼 수 있었다. 호란의 함장이 지켜보는 가운데, 측면 병력이 먼저 유럽 함대에서 이탈했고, 뒤이어 북군 함대의 병력이 뒤따랐다. 이러한 요소들은 호위함대가 보호하고 있는 핵심 부대인 기함과 항공모함으로 무거운 스크린을 우회하려고 시도한다. 곧 전투에 참여하게 될 거야
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손에 들고 있는 것은 함대 액션 2 전투 시스템의 마스터 룰과 서사시 터닝 포인트 유니버스 입문 정보입니다. 이 규칙들은 당신이 잠재적으로 수십 척의 배와 더 많은 전투기를 포함하는 대규모 전투를 할 수 있게 해줄 것이다. 만약 그것이 충분하지 않다면, 매우 강력하고 유연한 디자인 시스템을 통해 여러분이 좋아하는 공상과학 서사시에서나 여러분이 상상하는 가장 깊은 영역에서 만든 것이든 여러분의 꿈의 함대를 만들 수 있습니다.
함대 액션 2 전투 시스템의 하이라이트...
모듈식 설계를 통해 보다 쉽게 확장 가능
에스코트 및 운반선과 같은 특수 선박 사용을 장려하는 연합 무기 역학
각각의 장단점을 가진 무수한 종류의 무기
많은 수의 전함을 허용하는 전투 규칙을 간소화합니다.
단순하지만 유연한 전투 규칙을 통해 많은 수의 전투기를 쉽게 사용할 수 있습니다.
강력하고 강력한 맞춤형 설계 규칙을 통해 새로운 무기, 함선, 탄약 종류 및 전투기를 설계할 수 있다.
참고: 이 문서는 4링 바인더를 위해 미리 드릴로 뚫린 느슨한 리프 규칙집으로 게시되었습니다. 원래 바빌론 5 우주 플릿 액션을 업데이트하려고 했던 에이전트 오브 게이밍은 개발 중에 프랜차이즈를 잃었고, 따라서 여러 지구 국가와 연합을 파벌로 하는 근우주 정착을 개발하였다. 광범위한 미니어처 라인이 계획되었지만, AoG가 거래를 중단하고 마지막으로 문을 닫기 전에 출시된 첫 번째 몇 가지 제품만이 출시되었습니다.
From the back of the book:
"It seemed like only a few hours since the ENS Horan had backed out of the docking arm at Saturn Base. In truth, it has been several days, each intervening day filled with frantic activity as the crew prepared for the forthcoming battle. Now that battle was upon them. On the plot, two fleets could be seen closing in on one another. As the captain of the Horan watched, flanking forces detached themselves first from the European fleet, quickly followed by matching elements from the Union fleet. These elements would attempt to get around the heavy screens to the key units the escorts were protecting, the flagship and carriers. Soon the battle would truly be joined...
__________________________________________________________
What you hold in your hands is the Master Rules to the Fleet Action 2 combat system as well as the introductory information to the epic Turning Point Universe. These rules will allow you to fight massive battles involving potentially dozens of ships and even more fighters. If that's not enough, a highly robust and flexible design system will allow you to create the fleet of your dreams, whether it be from your favourite sci-fi epic or concocted from the deepest realms of your imagination.
Highlights of the Fleet Action 2 combat system...
Modular design allows for easier expansion
Combined arms mechanics encouraging the use of speciality ships such as escorts and carriers
A myriad of types of weapons, each with their own strengths & weaknesses
Streamlines combat rules allowing for large numbers of warships
Simple but flexible fighter rules make large numbers of fighters simple to wield
Powerful and robust custom design rules allow for the design of new weapons, ships, ammunition types and fighters"
Notes: This was published as a loose-leaf rulebook, pre-drilled for 4-ring binders. Originally intended to update Fleet Action in the Babylon 5 universe, Agents of Gaming lost the franchise during development, and so developed a setting of near-space settlement with various Earth nations and coalitions as the factions. An extensive line of miniatures was planned , but only the first few released before AoG ceased trading and closed it's doors for the final time.
"It seemed like only a few hours since the ENS Horan had backed out of the docking arm at Saturn Base. In truth, it has been several days, each intervening day filled with frantic activity as the crew prepared for the forthcoming battle. Now that battle was upon them. On the plot, two fleets could be seen closing in on one another. As the captain of the Horan watched, flanking forces detached themselves first from the European fleet, quickly followed by matching elements from the Union fleet. These elements would attempt to get around the heavy screens to the key units the escorts were protecting, the flagship and carriers. Soon the battle would truly be joined...
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What you hold in your hands is the Master Rules to the Fleet Action 2 combat system as well as the introductory information to the epic Turning Point Universe. These rules will allow you to fight massive battles involving potentially dozens of ships and even more fighters. If that's not enough, a highly robust and flexible design system will allow you to create the fleet of your dreams, whether it be from your favourite sci-fi epic or concocted from the deepest realms of your imagination.
Highlights of the Fleet Action 2 combat system...
Modular design allows for easier expansion
Combined arms mechanics encouraging the use of speciality ships such as escorts and carriers
A myriad of types of weapons, each with their own strengths & weaknesses
Streamlines combat rules allowing for large numbers of warships
Simple but flexible fighter rules make large numbers of fighters simple to wield
Powerful and robust custom design rules allow for the design of new weapons, ships, ammunition types and fighters"
Notes: This was published as a loose-leaf rulebook, pre-drilled for 4-ring binders. Originally intended to update Fleet Action in the Babylon 5 universe, Agents of Gaming lost the franchise during development, and so developed a setting of near-space settlement with various Earth nations and coalitions as the factions. An extensive line of miniatures was planned , but only the first few released before AoG ceased trading and closed it's doors for the final time.
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