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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    30-60 분

  • 연령

    14+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

노부라는 신비에 싸인 잊혀진 행성이다. 이 이야기는 우주적 존재가 자신의 황량한 땅에 생명을 불어넣기 위해 신성한 본질을 희생했다는 것을 말해준다. 에테르 돌은 지구의 생물군계를 형성했고 모든 생명체와 자연을 연결했다.
그러나 노부라의 깊은 곳에서 탄생한 기생 세력인 바쿠우스의 잠재적 위협은 신의 희생 이야기를 엮으며 표면상의 삶에 도전을 가한다. 노부라는 영원한 우주적 투쟁 속에서 창조와 파괴의 힘이 춤을 추는 삶과 죽음의 역설적 고리의 일부였다.

이더스톤에서 플레이어들은 임박한 소멸을 막기 위해 파벌 지도자들이 힘을 합쳐 카드 소환, 위협 극복, 자신의 능력을 최대한 효과적으로 활용하는 등 다양한 수단을 통해 최대 승리 포인트를 얻기 위해 노력하는 모습을 형상화한다.

게임의 첫 번째 단계는 7장의 카드와 리더 카드의 초안을 작성하는 것입니다. 또는 처음 몇 경기의 경우 플레이어는 일치하는 리더와 함께 미리 만든 카드의 손을 가져갈 수 있습니다.

리더는 정해진 삶의 포인트 수, 힘 값, 그리고 지속적인 비대칭 능력을 가지고 있다.

게임은 첫 번째 플레이어부터 시계 방향으로 돌아가며 진행됩니다.

게임에는 세 가지 종류의 카드가 있습니다:

팔로워: 위협에 직면했을 때 공격 중에 도움이 될 수 있습니다.
의식: 강력한 주문
기술: 게임 전략을 수정할 수 있는 아티팩트


카드는 작성된 색상이나 숫자를 기반으로 주사위 드래프트 시 활성화되는 기능도 가질 수 있다.

차례 동안 다음 중 한 가지 액션만 취할 수 있다:

1) 주사위 드래프트: 에테르석은 농축된 에테르를 함유하고 있으며, 플레이어가 카드를 소환하고 강력한 효과를 활성화하는 데 사용할 수 있다. 테이블 중앙에는 각각의 에테르석을 나타내는 5개의 서로 다른 주사위가 굴러 있다.
플레이어는 디스플레이에 표시된 것 중 하나의 주사위를 작성하여 해당 색상의 에테르스톤 토큰 2개를 즉시 얻을 수 있으며, 최종적으로 주사위의 작성된 색상과 얼굴 값을 고려하여 소환된 카드 효과를 활성화할 수 있다.

2) 소환: 플레이어는 상대적인 에테르스톤 비용을 토큰으로 지불하여 손에서 하나의 카드를 소환한다.

3) 공격: 이 공격 행동으로 플레이어는 테이블 중앙에서 하나의 위협 카드를 극복한다. 그들은 공격 값 0으로 공격 동작을 시작한다. 그들은 리더로서 개인적으로 공격에 참여하고 싶은지 결정해야 합니다. 그렇다면 공격 값에 리더 카드의 강도 값을 추가하지만 위협의 피해를 입히는 데도 취약해진다. 리더 카드는 절대 소진되지 않기 때문에 사용해도 카드가 똑바로 유지됩니다.

이 후, 그들은 공격 값에 팔로워의 힘을 추가하기 위해 그들의 임의의 수의 레디 팔로워를 소진할 수 있다. 지칠 대로 지친 팔로어들은 휴식을 취할 때까지 공격 행동에 사용되지 않을 수 있음을 보여주기 위해 옆으로 돌립니다.

4) 휴식: 모든 카드를 준비하고 차례를 건너뜁니다.

5) 공극 조약: 리더가 패배할 경우 플레이어는 완전히 건강한 상태에서 리더를 되살리고 게임이 끝날 때 마이너스 승리 포인트 가치가 있는 무효 계약 토큰을 얻을 차례를 생략한다.

승리 전략이나 플레이 스타일이 없습니다.

선수들은 몇 가지 다른 행동을 하면서 승리 포인트를 얻음으로써 승리하고, 다음 세 가지 최종 게임 조건 중 하나라도 충족되면 게임이 종료된다:

활동 중인 선수는 손에 카드가 남아 있다.
위협 덱에 카드가 남아 있지 않습니다.
승리 포인트 풀에 더 이상 토큰이 없습니다.

—게시자의 설명

Nobura is a forgotten planet shrouded in mystery. The story told that a cosmic being sacrificed its divine essence to breathe life into its desolate lands. Etherstones shaped the planet\'s biomes and interconnected all living beings with nature.
Yet, the lurking threat of the Vacuous, a parasitic force born from the depths of Nobura, poses a challenge to life on the surface, weaving a tale of divine sacrifice. Nobura has always been part of a paradoxical loop of life and death, where the forces of creation and destruction dance in an eternal cosmic struggle.

In Etherstone, players embody faction leaders uniting forces to avert the impending extinction, striving to gain the most victory points through various means, such as summoning cards, overcoming threats, and utilizing their abilities as effectively as possible.

The first stage of the game will be drafting your hand of 7 cards and your leader card, alternatively for the first few matches, players can take a pre-made hand of cards with the matching Leader.

Leaders have a set number of life points, a strength value, and a persistent asymmetric ability.

The game is played in turns starting with the first player and going clockwise.

There are three types of cards in the game:

Followers: That can help you during the attack when facing a threat.
Rituals: Powerful spells
Technology: Artifacts that can modify your game strategy


Cards might also have abilities that activate during dice drafts based on the drafted color or number.

During your turn, you can take only one action among the following:

1) Dice Draft: Etherstones contain concentrated Ether, and they can be spent by players to summon cards and activate powerful effects. Five different dice representing each of the Etherstones are rolled in the center of the table.
Players can draft one die from the ones available on display to immediately get 2 etherstone tokens of that color and eventually activate any summoned card effects by taking into account the drafted color and face value of the dice.

2) Summon: Players summon one card from their hand by paying the relative Etherstone cost in tokens.

3) Attack: With this attack action, the player overcomes one Threat card from the center of the table. They begin the attack action with an attack value of 0. They must decide if they, as the Leader, want to personally join the attack. If so, they add the strength value of their Leader card to their attack value, but they will also be vulnerable to taking damage from the Threat. Leader cards are never exhausted, so their card is kept upright even when used.

After this, they may exhaust any number of their Ready Followers to add the Follower’s strength to their attack value. Exhausted Followers are turned to the side to show they may not be used in attack actions until rested.

4) Rest: Ready all your cards and skip the turn.

5) Void Pact: In case the Leader is defeated, players will skip the turn to revive their leader at full health and gain a void pact token that will be worth negative victory points at the end of the game.

There is no winning strategy or play style.

Players will win by gaining victory points while doing several different actions and the game will end if any of the following three end-game conditions are met:

The active player has cards left in their hand.
There are no cards left in the Threat deck.
The victory point pool has no more tokens in it.


—description from the publisher

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