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BGG랭킹
BGG전체 : 9696
WARGAMES : 1398
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인원
2-3 명
BGG추천: 1-3+ 명 -
게임시간
360-360 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.17 / 5
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디자이너
Frank Chadwick
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아티스트
Rodger B. MacGowan
-
인원
게임 소개
이것은 1944년 9월 1일부터 1945년 4월까지 서부 전선에서 노르만디 이후의 작전을 시뮬레이션한 것이다. 이 게임은 병참 상황이 급격히 악화되는 상황에서 연합군의 진격 속도를 유지하기 위한 초기 시도, 벌지 전투로 절정에 달한 독일의 회복, 그리고 연합군의 라인강 도하 최종 추격을 다룬다.
규모는 사단 및 여단 규모의 지상 부대와 공중 날개로 이루어진 "대규모 작전"이다. 6각형의 지름은 7마일이고, 1주마다 회전합니다.
전투 역학은 이 시대의 게임에서 매우 표준적이고 전형적이지만, 게임의 순서는 매우 유연하며 논쟁의 여지가 있을 수 있다 - 각 플레이어 턴 내에서 공급 지출에 의해 촉발되는 여러 개의 충동, 예비 움직임과 전투 단계가 있다. 공수 공격, 특공대, 공중 지원, 특수 갑옷 등에 대한 규칙도 있다.
전투력은 승산 기반이지만 DRM은 없다. 항구의 수용력이 얼마나 많은 유닛을 풀로 운용할 수 있는가에 따라 물류가 매우 중요하다.
전체 캠페인 게임을 포함한 5가지 시나리오가 있습니다.
480개의 카운터, 2개의 22x28&maps;, 22페이지의 규칙집, 4개의 플레이어 지원 카드.
중간 정도의 복잡성, 낮은 적층, 약간의 장부 정리, 카드놀이와 3명의 플레이어에 적합합니다.
규모는 사단 및 여단 규모의 지상 부대와 공중 날개로 이루어진 "대규모 작전"이다. 6각형의 지름은 7마일이고, 1주마다 회전합니다.
전투 역학은 이 시대의 게임에서 매우 표준적이고 전형적이지만, 게임의 순서는 매우 유연하며 논쟁의 여지가 있을 수 있다 - 각 플레이어 턴 내에서 공급 지출에 의해 촉발되는 여러 개의 충동, 예비 움직임과 전투 단계가 있다. 공수 공격, 특공대, 공중 지원, 특수 갑옷 등에 대한 규칙도 있다.
전투력은 승산 기반이지만 DRM은 없다. 항구의 수용력이 얼마나 많은 유닛을 풀로 운용할 수 있는가에 따라 물류가 매우 중요하다.
전체 캠페인 게임을 포함한 5가지 시나리오가 있습니다.
480개의 카운터, 2개의 22x28&maps;, 22페이지의 규칙집, 4개의 플레이어 지원 카드.
중간 정도의 복잡성, 낮은 적층, 약간의 장부 정리, 카드놀이와 3명의 플레이어에 적합합니다.
This is a simulation of the post-Normandy campaigns from September 1st, 1944 to April 1945 on the West front. The game covers the initial attempts by the Allies to maintain the pace of their advance in the face of a rapidly deteriorating logistical situation, the German recovery culminating in the Battle of the Bulge, and the final Allied drive across the Rhine.
Scale is "grand operational" with division and brigade/regiment-size ground units and air wings. Hexes are 7 miles across, turns are weekly.
Combat mechanics are quite standard and typical for a game of this era, but the sequence of play is very flexible and arguably far ahead of its time - multiple impulses within each player turn triggered by supply expenditure, and interspersed with reserve movement and combat phases. There are also rules for airborne assaults, commandos, air support, specialized armor and many more.
Combat is odds-based with shifts and strength modifiers but no DRMs. Logistics are very important in play, with port capacity driving how many units you can operate at full capacity.
There are 5 scenarios including the full campaign game.
480 counters, 2 22x28" maps, 22 pages rulebook, 4 player aid cards.
Medium complexity, low stacking, some book-keeping, suitable for solitaire play and 3 players.
Scale is "grand operational" with division and brigade/regiment-size ground units and air wings. Hexes are 7 miles across, turns are weekly.
Combat mechanics are quite standard and typical for a game of this era, but the sequence of play is very flexible and arguably far ahead of its time - multiple impulses within each player turn triggered by supply expenditure, and interspersed with reserve movement and combat phases. There are also rules for airborne assaults, commandos, air support, specialized armor and many more.
Combat is odds-based with shifts and strength modifiers but no DRMs. Logistics are very important in play, with port capacity driving how many units you can operate at full capacity.
There are 5 scenarios including the full campaign game.
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