-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
3-10 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Jiri Mikolas
-
아티스트
-
인원
게임 소개
리얼리티 쇼는 전통적인 '부드러운' 심리 파티 게임입니다. 그 선수들은 많은 활동을 합니다. 게임의 기본 시스템은 커버 프레임과 게임 과제의 두 부분으로 나눌 수 있다.
커버링 프레임: TV 리얼리티 쇼에서 영감을 받았습니다. 플레이어들은 가상의 TV 리얼리티 쇼의 일부인 상상 속의 사람들을 대표한다. 그들의 삶은 카메라에 찍혔고... 이 프레임에서 플레이어들은 플롯, 전략, 심리의 세계로 들어가는 동안 자신의 정체성을 개발한다. 특정한 시간이 지난 후 일부 선수와 그/그녀는 'passive의 선수(누가 눈에 띄게 활동하기로 되어 있다.)처럼 계속(그/그녀는 주요 상을 얻기 위해 노력핼 수 없어) 흩어졌다.
Tasks of Play: 60개 이상의 작업이 있는 카드 모음으로, 게임의 중심입니다. 대부분의 업무에는 일정한 심리적 배경이 있다. 그러나 이 심리적인 요소는 오히려 과제의 추가 차원일 뿐이며 참가자들이 이를 표시할 필요는 없다. 플레이어는 각 라운드에서 하나의 작업 카드를 뽑고 설정을 읽으면 일정 수의 플레이어가 작업에 등록할 수 있습니다. 과제를 수행할 경우, 다수의 표를 얻게 된다(이러한 투표 수는 과제를 수행하기 전에 각 선수가 직접 선택한다). 선수들은 각각의 게임에서 약 16개의 임무를 수행할 수 있습니다.
커버링 프레임: TV 리얼리티 쇼에서 영감을 받았습니다. 플레이어들은 가상의 TV 리얼리티 쇼의 일부인 상상 속의 사람들을 대표한다. 그들의 삶은 카메라에 찍혔고... 이 프레임에서 플레이어들은 플롯, 전략, 심리의 세계로 들어가는 동안 자신의 정체성을 개발한다. 특정한 시간이 지난 후 일부 선수와 그/그녀는 'passive의 선수(누가 눈에 띄게 활동하기로 되어 있다.)처럼 계속(그/그녀는 주요 상을 얻기 위해 노력핼 수 없어) 흩어졌다.
Tasks of Play: 60개 이상의 작업이 있는 카드 모음으로, 게임의 중심입니다. 대부분의 업무에는 일정한 심리적 배경이 있다. 그러나 이 심리적인 요소는 오히려 과제의 추가 차원일 뿐이며 참가자들이 이를 표시할 필요는 없다. 플레이어는 각 라운드에서 하나의 작업 카드를 뽑고 설정을 읽으면 일정 수의 플레이어가 작업에 등록할 수 있습니다. 과제를 수행할 경우, 다수의 표를 얻게 된다(이러한 투표 수는 과제를 수행하기 전에 각 선수가 직접 선택한다). 선수들은 각각의 게임에서 약 16개의 임무를 수행할 수 있습니다.
Reality Show is an nontraditional 'soft' psychological party game. The players carry out lot of activities. The basic system of the game can be divided in two parts: covering frame and the game tasks.
Covering frame: is inspired by TV reality shows. Players represent imaginary persons who are part of an imaginary TV reality show. Their lives are filmed by cameras... In this frame players develop their identities while entering into the world of plots, strategies and psychology. After a certain time some players fall out (he/she can't try to gain the main award) and he/she continues as a 'passive' player (who is supposed to be noticeably active).
Tasks of play: is a collection of cards with more than 60 tasks and the center of the game. Most tasks have a certain psychological background. But this psychological element is rather only an additional dimension of tasks and it isn't necessary for players to mark it. Players draw one task card in each round, they read a setting and a certain numbers of players will be able to register to the task. If the task is carried out he/she will get a number of votes (this number of supposed votes is chosen by each player himself/herself before carrying out the task). Players can carry out about 16 tasks in each game.
Covering frame: is inspired by TV reality shows. Players represent imaginary persons who are part of an imaginary TV reality show. Their lives are filmed by cameras... In this frame players develop their identities while entering into the world of plots, strategies and psychology. After a certain time some players fall out (he/she can't try to gain the main award) and he/she continues as a 'passive' player (who is supposed to be noticeably active).
Tasks of play: is a collection of cards with more than 60 tasks and the center of the game. Most tasks have a certain psychological background. But this psychological element is rather only an additional dimension of tasks and it isn't necessary for players to mark it. Players draw one task card in each round, they read a setting and a certain numbers of players will be able to register to the task. If the task is carried out he/she will get a number of votes (this number of supposed votes is chosen by each player himself/herself before carrying out the task). Players can carry out about 16 tasks in each game.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
538
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
436
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
377
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
343
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
603
-
2024-11-13
-
Lv.18