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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-60 분
-
연령
14+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Brian Train
-
아티스트
Brian Train
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인원
게임 소개
'Sole Tunnels'는 밀집된 도심 아래 작은 터널 단지를 청소하려는 경보병 중대장 역할을 맡은 1인의 준추상 게임이다.
플레이어는 자신이 지휘하는 병력에서 주요 기동 부대의 전력을 지원하고 증강하기 위해 존재하는 숙련된 군대와 기계의 배열인 Enablers를 결정하고 관리해야 한다. 그들은 터널 단지를 탐험하고, 과도한 인명 피해와 임무 수행에 너무 많은 시간이 걸린다는 측면에서 그들을 좌절시키는 적의 방어선, 장벽, 지뢰 및 IED와 싸워야 한다.
게임은 플레이어가 자신이 플레이하고 있는 시나리오의 승리 조건을 충족시켰을 때 종료된다. 여기에는 민간인 인질이나 정보를 제공하는 물품의 위치를 파악하거나, 단지를 소탕하고 정리하거나, 적에게 사상자를 입히는 것이 포함될 수 있다.
무작위 타일을 쌓는 던전 크롤러를 단순하고 빠르고 완전히 현대적으로 각색한 것입니다.
—디자이너의 desc 설명
플레이어는 자신이 지휘하는 병력에서 주요 기동 부대의 전력을 지원하고 증강하기 위해 존재하는 숙련된 군대와 기계의 배열인 Enablers를 결정하고 관리해야 한다. 그들은 터널 단지를 탐험하고, 과도한 인명 피해와 임무 수행에 너무 많은 시간이 걸린다는 측면에서 그들을 좌절시키는 적의 방어선, 장벽, 지뢰 및 IED와 싸워야 한다.
게임은 플레이어가 자신이 플레이하고 있는 시나리오의 승리 조건을 충족시켰을 때 종료된다. 여기에는 민간인 인질이나 정보를 제공하는 물품의 위치를 파악하거나, 단지를 소탕하고 정리하거나, 적에게 사상자를 입히는 것이 포함될 수 있다.
무작위 타일을 쌓는 던전 크롤러를 단순하고 빠르고 완전히 현대적으로 각색한 것입니다.
—디자이너의 desc 설명
Sole Tunnels is a semi-abstract game for 1 player who takes on the role of a light infantry company commander attempting to clear a small complex of tunnels underneath a dense urban area.
The player must make decisions and manage Enablers, the array of skilled troops and machinery that exist to support and augment the power of the main Maneuver Units in the forces they command. They must explore the tunnel complex and contend with enemy defenders, barriers, mines and IEDs that frustrate them in terms of both taking undue casualties and too much time to accomplish the mission.
The game ends when the player has fulfilled the victory conditions of the scenario they are playing. This may involve locating Civilian hostages or intelligence-yielding items, sweeping and clearing the complex, or inflicting casualties on the enemy.
A simple, fast and all-too-modern adaptation of the randomized tile-laying dungeon crawler.
—description from the designer
The player must make decisions and manage Enablers, the array of skilled troops and machinery that exist to support and augment the power of the main Maneuver Units in the forces they command. They must explore the tunnel complex and contend with enemy defenders, barriers, mines and IEDs that frustrate them in terms of both taking undue casualties and too much time to accomplish the mission.
The game ends when the player has fulfilled the victory conditions of the scenario they are playing. This may involve locating Civilian hostages or intelligence-yielding items, sweeping and clearing the complex, or inflicting casualties on the enemy.
A simple, fast and all-too-modern adaptation of the randomized tile-laying dungeon crawler.
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