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BGG랭킹
BGG전체 : 16832
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
20-30 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
1.50 / 5
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디자이너
Trevor Benjamin, Brett J. Gilbert
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아티스트
Klemens Franz
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인원
게임 소개
플라워: 만다라 게임에서 영리한 카드 플레이를 통해 다수를 달성하여 플라워 타일을 수집하는 것이 목표입니다. 최고의 타일을 얻기 위해 만다라를 능숙하게 만들고, 그것들을 조합하고 곱하여 나만의 아름다운 꽃을 만들어 보세요!
세 개의 큰 " 만다라" 꽃을 보여주는 게임 천을 배치합니다. 검은색과 흰색 각각 18개의 반꽃 타일을 각각 다른 데크에 섞고, 검은색 꽃은 반대쪽에 회색, 보라색, 빨간색, 그리고 흰색 꽃은 녹색, 오렌지색, 그리고 노란색인 36개의 반꽃 타일을 섞고, 각각의 꽃에 검은색 타일 하나와 흰색 타일 하나를 위를 향하게 놓아라. 각 플레이어는 카드 한 손으로 시작하며, 카드는 꽃 타일 색상과 일치하는 6가지 색상으로 제공됩니다.
차례로, 플레이어는 꽃들 중 하나에 같은 색깔의 카드를 하나 또는 둘 이상 내려놓습니다. (각 플레이어는 자신을 향해 게임한 카드를 분리하여 보관합니다.) 만약 그 색깔이 만다라에 이미 존재한다면, 플레이어는 카드를 아래로 뒤집고, 그렇지 않다면 플레이어는 카드를 위로 올린다. 만약 플레이어가 카드를 한 장 놓으면 덱에서 두 장의 카드를 뽑고, 두 장 이상 플레이하면 카드를 뽑지 않는다.
플레이 후, 꽃에 적어도 하나의 페이스업 카드를 가지고 있고 다른 플레이어보다 많은 카드를 가지고 있다면, 그 꽃\의 "청구" 토큰을 받아 카드에 놓습니다. 그런 다음, 그 꽃이 이제 6가지 색상을 모두 위로 향하게 되면 만다라를 파괴하십시오. 카드에 클레임 토큰이 있는 사람은 누구나 이 만다라의 꽃 타일 중 하나를 앞에 놓고, 만약 그들이 같은 색의 꽃 타일을 가지고 있다면, 그들은 이 "완전한" 꽃 타일을 아래로 뒤집는다. 이 만다라에서 두 번째로 많은 카드를 가진 사람은 두 번째 꽃 타일을 가져갑니다. 꽃무늬 기와를 가져간 사람은 모두 이 만다라에 자신의 모든 놀이 카드를 버리고, 다른 모든 사람은 자신의 놀이 카드를 손에 돌려준다. 스택에서 검은색 타일과 흰색 타일을 그려 새로운 만다라를 만듭니다.
누군가가 세 번째 꽃을 완성할 때까지 계속 플레이한 다음 모두가 점수를 매깁니다. 각각의 꽃 반은 그 위에 있는 꽃의 수만큼의 가치가 있다. 각 완전한 꽃에 대해 타일 중 하나가 3배인 경우 다른 타일의 꽃 수를 3배로 늘리고, 두 타일 모두 꽃이 있는 경우 꽃 수가 적은 타일의 꽃 수를 2배로 늘린다. 가장 많은 점수를 가진 사람이 이긴다.
세 개의 큰 " 만다라" 꽃을 보여주는 게임 천을 배치합니다. 검은색과 흰색 각각 18개의 반꽃 타일을 각각 다른 데크에 섞고, 검은색 꽃은 반대쪽에 회색, 보라색, 빨간색, 그리고 흰색 꽃은 녹색, 오렌지색, 그리고 노란색인 36개의 반꽃 타일을 섞고, 각각의 꽃에 검은색 타일 하나와 흰색 타일 하나를 위를 향하게 놓아라. 각 플레이어는 카드 한 손으로 시작하며, 카드는 꽃 타일 색상과 일치하는 6가지 색상으로 제공됩니다.
차례로, 플레이어는 꽃들 중 하나에 같은 색깔의 카드를 하나 또는 둘 이상 내려놓습니다. (각 플레이어는 자신을 향해 게임한 카드를 분리하여 보관합니다.) 만약 그 색깔이 만다라에 이미 존재한다면, 플레이어는 카드를 아래로 뒤집고, 그렇지 않다면 플레이어는 카드를 위로 올린다. 만약 플레이어가 카드를 한 장 놓으면 덱에서 두 장의 카드를 뽑고, 두 장 이상 플레이하면 카드를 뽑지 않는다.
플레이 후, 꽃에 적어도 하나의 페이스업 카드를 가지고 있고 다른 플레이어보다 많은 카드를 가지고 있다면, 그 꽃\의 "청구" 토큰을 받아 카드에 놓습니다. 그런 다음, 그 꽃이 이제 6가지 색상을 모두 위로 향하게 되면 만다라를 파괴하십시오. 카드에 클레임 토큰이 있는 사람은 누구나 이 만다라의 꽃 타일 중 하나를 앞에 놓고, 만약 그들이 같은 색의 꽃 타일을 가지고 있다면, 그들은 이 "완전한" 꽃 타일을 아래로 뒤집는다. 이 만다라에서 두 번째로 많은 카드를 가진 사람은 두 번째 꽃 타일을 가져갑니다. 꽃무늬 기와를 가져간 사람은 모두 이 만다라에 자신의 모든 놀이 카드를 버리고, 다른 모든 사람은 자신의 놀이 카드를 손에 돌려준다. 스택에서 검은색 타일과 흰색 타일을 그려 새로운 만다라를 만듭니다.
누군가가 세 번째 꽃을 완성할 때까지 계속 플레이한 다음 모두가 점수를 매깁니다. 각각의 꽃 반은 그 위에 있는 꽃의 수만큼의 가치가 있다. 각 완전한 꽃에 대해 타일 중 하나가 3배인 경우 다른 타일의 꽃 수를 3배로 늘리고, 두 타일 모두 꽃이 있는 경우 꽃 수가 적은 타일의 꽃 수를 2배로 늘린다. 가장 많은 점수를 가진 사람이 이긴다.
In Flowers: A Mandala Game, your goal is to collect flower tiles by achieving majorities through clever card play. Skillfully build mandalas to claim the best tiles, combining and multiplying them to create exquisite flowers of your own!
To set up, layout the game cloth showing three large "mandala" flowers. Shuffle the 36 half-flower tiles in separate decks — 18 each of black and white, with the black flowers being gray, purple, and red on the opposite side and the white ones being green, orange, and yellow — then place one black tile and one white tile face up in each flower. Each player starts with a hand of cards, with the cards coming in six colors that match the flower tile colors.
On a turn, a player lays down one or more cards of the same color onto one of the flowers. (Each player keeps their played cards separate, facing toward themselves.) If that color is already present in the mandala, the player then flips the card(s) face down; if not, the player leaves them face up. If the player laid down one card, they draw two cards from the deck; if they played two or more, they don\'t draw any cards.
After playing, if you have at least one face-up card on a flower and more cards than any other player, take that flower\'s "claim" token and place it on your cards. Then, if that flower now has all six colors face up around it, destroy the mandala. Whoever has the claim token on their cards places one of the flower tiles from this mandala in front of themselves; if they already have a flower tile of the same color, they flip this "complete" flower face down. Whoever has the secondmost cards on this mandala takes the second flower tile. Anyone who took a flower tile discards all of their played cards on this mandala; everyone else returns their played cards to their hand. Draw a black tile and white tile from the stack to create a new mandala.
Continue play until someone completes their third flower, then everyone scores their points. Each separate flower half is worth as many points as the number of flowers on it. For each complete flower, if one of the tiles is 3x, triple the number of flowers on the other tile; if both tiles have flowers, double the number of flowers on the tile with fewer flowers. Whoever has the most points wins.
To set up, layout the game cloth showing three large "mandala" flowers. Shuffle the 36 half-flower tiles in separate decks — 18 each of black and white, with the black flowers being gray, purple, and red on the opposite side and the white ones being green, orange, and yellow — then place one black tile and one white tile face up in each flower. Each player starts with a hand of cards, with the cards coming in six colors that match the flower tile colors.
On a turn, a player lays down one or more cards of the same color onto one of the flowers. (Each player keeps their played cards separate, facing toward themselves.) If that color is already present in the mandala, the player then flips the card(s) face down; if not, the player leaves them face up. If the player laid down one card, they draw two cards from the deck; if they played two or more, they don\'t draw any cards.
After playing, if you have at least one face-up card on a flower and more cards than any other player, take that flower\'s "claim" token and place it on your cards. Then, if that flower now has all six colors face up around it, destroy the mandala. Whoever has the claim token on their cards places one of the flower tiles from this mandala in front of themselves; if they already have a flower tile of the same color, they flip this "complete" flower face down. Whoever has the secondmost cards on this mandala takes the second flower tile. Anyone who took a flower tile discards all of their played cards on this mandala; everyone else returns their played cards to their hand. Draw a black tile and white tile from the stack to create a new mandala.
Continue play until someone completes their third flower, then everyone scores their points. Each separate flower half is worth as many points as the number of flowers on it. For each complete flower, if one of the tiles is 3x, triple the number of flowers on the other tile; if both tiles have flowers, double the number of flowers on the tile with fewer flowers. Whoever has the most points wins.
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