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  • 인원

    2-6 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    30-75 분

  • 연령

    10+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    2.00 / 5

게임 소개

쇼트 서킷(Short Circuit)은 플레이어들이 점수를 매기는 타일을 줍기 위해 판을 가로질러 자신의 미플을 경주시키는 추상 타일 쌓기 게임이다. 셋업 시에는 포인트 타일 더미와 플레이어의 미플이 플레이어의 수에 따라 보드에 배치된다. 플레이어들은 적어도 하나의 플레이어가 수집한 점수 타일의 수가 게임의 종료를 트리거하는 것을 선택함으로써 게임의 길이를 정의한다. 권장 개수는 6개입니다. 점수 타일을 수집하는 순서에 따라 추가 점수를 획득할 수 있습니다. 승자는 승리 포인트가 가장 많은 선수입니다.

쇼트 회로의 핵심에는 당신이 당신의 미플을 이동시킬 수 있는 경로를 형성하는 타일이 있습니다. 차례에서는 보드에 최대 3개의 경로 타일을 배치하고 모든 플레이어가 이전 차례에 배치한 경로 타일과 함께 사용하여 점수 타일에 도달하고 요청할 수 있습니다. 보드의 빈 셀에 경로 타일을 배치하는 대신 이미 있는 타일을 교체, 회전 또는 제거하는 데 사용할 수도 있습니다.

액션 카드는 배치 및 이동 규칙을 일부 위반할 수 있도록 하여 점수 타일을 수집하는 데 도움이 됩니다.

—디자이너의 desc 설명

Short Circuit is an abstract tile-laying game in which the players race their meeples across a board to pick up point-scoring tiles. At setup, piles of point tiles and the players’ meeples are placed on the board according to the number of players. The players define the length of the game by choosing what number of score tiles collected by at least one player triggers the end of the game. The recommended number is six. You can score additional points depending on the order in which you collect the score tiles. The winner is the player with the highest number of victory points.

At the core of Short Circuit are tiles that form paths along which you can move your meeple. On your turn, you can place up to three path tiles on the board and use them together with the path tiles placed in previous turns by all players to reach and claim score tiles. Instead of placing path tiles on empty cells of the board, you can also use them to replace, rotate, or remove tiles that are already there.

Action cards help you collect score tiles by allowing to break some of the placing and moving rules.

—description from the designer

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