-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
16+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Phil Parkinson
-
아티스트
Phil Parkinson
-
인원
게임 소개
인간 성격의 원형을 사용하여 내성, 자아 성찰, 매혹적인 대화 및 사람들 간의 더 깊은 연결을 촉진하는 60분 2인용 성격 게임입니다.성격 특성은 카드에 표시됩니다. 무작위로 하나를 고른 다음 1~5번 2표를 던져 자신이 얼마나 가깝게 생각하는지를 보여주고, 다른 플레이어는 그 특성에 맞춰 정렬한다.
그런 다음 차례로 표를 공개하고 선택한 이유를 설명합니다. 예시를 제시하고 결정을 합리화합니다. 대화는 날아간다.
포인트는 다른 선수가 자신에게 준 점수를 정확히 맞히면 점수가 매겨진다. 예를 들어 만약 누군가가 "를 당기면"'레이지' 성격 카드에 4점을 주었어요. 다른 선수도 4점을 주면 1점을 받는다.
60분이 끝날 때 가장 많은 점수를 받은 사람이 우승자입니다.
—디자이너의 desc 설명
그런 다음 차례로 표를 공개하고 선택한 이유를 설명합니다. 예시를 제시하고 결정을 합리화합니다. 대화는 날아간다.
포인트는 다른 선수가 자신에게 준 점수를 정확히 맞히면 점수가 매겨진다. 예를 들어 만약 누군가가 "를 당기면"'레이지' 성격 카드에 4점을 주었어요. 다른 선수도 4점을 주면 1점을 받는다.
60분이 끝날 때 가장 많은 점수를 받은 사람이 우승자입니다.
—디자이너의 desc 설명
A 60-minute 2-player personality game that uses archetypes of the human personality to foster introspection, self reflection, fascinating conversation and deeper connections between people.
Personality traits are represented on cards. You pick one at random and then cast 2 votes, numbered 1 to 5 to show how closely you think you, and the other player aligns with that trait.
Then you reveal the votes in turn and explain why you made the choices that you did. You give examples and rationalise your decisions. The conversations fly.
Points are scored when a player correctly guesses the score that they other player gave themselves. E.g. If someone pulls the "RAGE" personality card, and gives themselves a 4. If the other player also gives themselves a 4, then they get 1 point.
At the end of 60 minutes the person with the most points is the winner.
—description from the designer
Personality traits are represented on cards. You pick one at random and then cast 2 votes, numbered 1 to 5 to show how closely you think you, and the other player aligns with that trait.
Then you reveal the votes in turn and explain why you made the choices that you did. You give examples and rationalise your decisions. The conversations fly.
Points are scored when a player correctly guesses the score that they other player gave themselves. E.g. If someone pulls the "RAGE" personality card, and gives themselves a 4. If the other player also gives themselves a 4, then they get 1 point.
At the end of 60 minutes the person with the most points is the winner.
—description from the designer
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
603
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
454
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
390
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
361
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
608
-
2024-11-13
-
Lv.18