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9Panzer Grenadier: The Book of Armaments Eastern Front Artillery (2022) -
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게임시간
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연령
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게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Michael Bennighof
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아티스트
Susan Robinson
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인원
게임 소개
연합무장 전투장에서는 철갑을 쳐부수는 갑옷이고, 지상을 차지하고 유지하는 보병이다. 하지만 그들이 시작하기도 전에 돌파구를 만들고 공격을 분쇄하는 것은 포병입니다.
《군무서》는 동부 전선 경기(스테판에서의 포격, 사우스 플랭크, 버닝 타이거스, 브로큰 액시스, 레닌그라드의 문, 홍수, 슬로바키아 전쟁, 아르마타 로마나)와 소련에 초점을 맞춘 기갑척탄병의 포병에 관한 모든 것이다, 독일군과 루마니아군 (소련방위군이나 독일군 와펜 SS 등 관련 병력 포함).
이것은 88개의 새로운 다이컷과 실크처럼 매끄러운 조각들과 함께 나온다: 추가적인 포병 부대들과 군단 및 육군 수준 대대들의 중·중 포대를 위한 새로운 부대들. 독일산 170mm와 210mm포, 소련산 152mm와 203mm포, 루마니아산 155mm포 등이 있습니다. 그리고 독일의 105mm 방사포와 같은 일부 (전부는 아니지만) 게임에 이미 더 많은 포병 포대가 존재한다.
기갑척탄병에서 각 기갑척탄병은 포병 포대에 해당하며 포대의 간접 사격 등급과 동일한 강도를 가진다.(따라서 대부분의 독일군 증원은 105mm 소총과 마찬가지로 16의 강도를 가진다.). Book of Armensions에는 각 플레이어의 포병 디스플레이 카드가 포함되어 있으며, 보드 외 배터리를 차트에 바로 올려놓고 발사하면 상태가 변경됩니다. 어떤 것이 발사되었는지 추적하는 데 도움이 되지만, 더 중요한 것은 종이에 적은 숫자 대신 게임판에서 포병 포대를 가지고 놀 때의 냉정함 요소이다.
이 책에는 대형 총기로 더 많은 일을 할 수 있도록 포병 중심의 새로운 선택 규칙도 포함되어 있습니다. 그리고 물론 총기와 사용자에 대한 역사적 배경이 있습니다.
—게시자의 desc 설명
《군무서》는 동부 전선 경기(스테판에서의 포격, 사우스 플랭크, 버닝 타이거스, 브로큰 액시스, 레닌그라드의 문, 홍수, 슬로바키아 전쟁, 아르마타 로마나)와 소련에 초점을 맞춘 기갑척탄병의 포병에 관한 모든 것이다, 독일군과 루마니아군 (소련방위군이나 독일군 와펜 SS 등 관련 병력 포함).
이것은 88개의 새로운 다이컷과 실크처럼 매끄러운 조각들과 함께 나온다: 추가적인 포병 부대들과 군단 및 육군 수준 대대들의 중·중 포대를 위한 새로운 부대들. 독일산 170mm와 210mm포, 소련산 152mm와 203mm포, 루마니아산 155mm포 등이 있습니다. 그리고 독일의 105mm 방사포와 같은 일부 (전부는 아니지만) 게임에 이미 더 많은 포병 포대가 존재한다.
기갑척탄병에서 각 기갑척탄병은 포병 포대에 해당하며 포대의 간접 사격 등급과 동일한 강도를 가진다.(따라서 대부분의 독일군 증원은 105mm 소총과 마찬가지로 16의 강도를 가진다.). Book of Armensions에는 각 플레이어의 포병 디스플레이 카드가 포함되어 있으며, 보드 외 배터리를 차트에 바로 올려놓고 발사하면 상태가 변경됩니다. 어떤 것이 발사되었는지 추적하는 데 도움이 되지만, 더 중요한 것은 종이에 적은 숫자 대신 게임판에서 포병 포대를 가지고 놀 때의 냉정함 요소이다.
이 책에는 대형 총기로 더 많은 일을 할 수 있도록 포병 중심의 새로운 선택 규칙도 포함되어 있습니다. 그리고 물론 총기와 사용자에 대한 역사적 배경이 있습니다.
—게시자의 desc 설명
On the combined-arms battlefield, it’s the armor that slashes through and the infantry that takes and holds ground. But it’s the artillery that destroys, that creates the breakthroughs and crushes attacks before they even begin.
The Book of Armaments is all about artillery in Panzer Grenadier, focused on the Eastern Front games (Fire in the Steppe, South Flank, Burning Tigers, Broken Axis, Gates of Leningrad, The Deluge, Slovakia’s War, Armata Romana) and thus on the Soviet, German and Romanian armies (including related forces like Soviet Guards or German Waffen SS).
It comes with 88 new die-cut and silky-smooth pieces: additional artillery units, plus new units for the heavy and medium batteries of corps- and army-level battalions. There are German 170mm and 210mm guns, Soviet 152mm and 203mm batteries, Romanian 155mm guns and so on. And there are more of the artillery batteries already present in some (though not all) of those games, like the German 105mm howitzer.
In Panzer Grenadier, each off-board artillery increment corresponds to an artillery battery and has the same strength as the battery’s indirect fire rating (so most German increments have a strength of 16 just like the 105mm howitzer). The Book of Armaments includes Artillery Display Cards for each player, and you’ll put your off-board batteries right there on the chart and change their status as you fire them. While it helps keep track of which ones have fired, more important is the coolness factor of playing with artillery batteries on the game board instead of numbers that you write down on paper.
There book also includes some new artillery-centric optional rules to let you do more stuff with the big guns. And of course there’s historical background about the guns and their users.
—description from the publisher
The Book of Armaments is all about artillery in Panzer Grenadier, focused on the Eastern Front games (Fire in the Steppe, South Flank, Burning Tigers, Broken Axis, Gates of Leningrad, The Deluge, Slovakia’s War, Armata Romana) and thus on the Soviet, German and Romanian armies (including related forces like Soviet Guards or German Waffen SS).
It comes with 88 new die-cut and silky-smooth pieces: additional artillery units, plus new units for the heavy and medium batteries of corps- and army-level battalions. There are German 170mm and 210mm guns, Soviet 152mm and 203mm batteries, Romanian 155mm guns and so on. And there are more of the artillery batteries already present in some (though not all) of those games, like the German 105mm howitzer.
In Panzer Grenadier, each off-board artillery increment corresponds to an artillery battery and has the same strength as the battery’s indirect fire rating (so most German increments have a strength of 16 just like the 105mm howitzer). The Book of Armaments includes Artillery Display Cards for each player, and you’ll put your off-board batteries right there on the chart and change their status as you fire them. While it helps keep track of which ones have fired, more important is the coolness factor of playing with artillery batteries on the game board instead of numbers that you write down on paper.
There book also includes some new artillery-centric optional rules to let you do more stuff with the big guns. And of course there’s historical background about the guns and their users.
—description from the publisher
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