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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-5 명
BGG추천: 3-3 명 -
게임시간
60-150 분
-
연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.25 / 5
-
디자이너
Max Anderson, Zac Dixon, Austin Harrison
-
아티스트
-
인원
게임 소개
문레이커스는 벼랑 끝에 서있다.
그들은 유토피아 동맹의 억압적인 굴레를 벗어 던졌지만, 그들은 독립을 유지하고 자신들의 정체성을 찾기 위해 끊임없이 투쟁하고 있다. 문레이커들이 자신들이 가진 것에 대해 티격태격하는 대신 초점을 밖으로 돌리기로 합의하면서 동맹이 형성되고 파벌이 생겨난다. 선장들은 자원, 영향력, 그리고 힘을 얻기 위해 미지의 시스템 구석으로 밀려나간다. 그 끈질긴 동맹은 오래 지속될 뿐이고 곧 누군가가 나타나야 주도권을 잡을 수 있을 것이다. 그렇지 않으면 그들은 무너질 것이다.
브링크는 문레이커스의 세계를 새로운 장르로 만드는 노동자 배치, 거래, 숨겨진 투표 게임이다. '문레이커스'와 '파절된 하늘'에서 볼 수 있는 협상 및 '테이블 위' 플레이와 함께 작업자 배치 게임의 전략과 계획을 결합한다.
매 차례, 플레이어는 3개의 다른 크기의 선박(작업자) 중 하나를 육각형 격자 위에 배치한다. 각 헥스는 플레이어의 자원과 액션을 얻지만, 더 중요한 것은 헥스의 색상을 기반으로 한 파벌 내에서 힘을 부여한다는 것이다. 각 라운드가 끝날 때마다 플레이어들은 어떤 파벌이 점수를 얻을 것인지 투표하게 되며, 그 다음 각 플레이어가 그 파벌의 색상에 있는 힘의 양을 곱한다.
선수들은 그들의 배를 업그레이드하고, 대사를 고용하고, 새로운 시스템을 탐색하고, 영향력을 행사하여 파벌 목표를 완성하고, 그들에게 새로운 능력을 부여할 것이다. 매 게임마다 지역을 탐색하면서 지도는 기존 전략에 대한 강점과 약점뿐만 아니라 새로운 전략을 제시하면서 완전히 새로운 방식으로 드러날 것이다. 4라운드 종료 시 가장 많은 프레스티지 포인트를 획득한 플레이어가 승리!
—출판사의 설명
그들은 유토피아 동맹의 억압적인 굴레를 벗어 던졌지만, 그들은 독립을 유지하고 자신들의 정체성을 찾기 위해 끊임없이 투쟁하고 있다. 문레이커들이 자신들이 가진 것에 대해 티격태격하는 대신 초점을 밖으로 돌리기로 합의하면서 동맹이 형성되고 파벌이 생겨난다. 선장들은 자원, 영향력, 그리고 힘을 얻기 위해 미지의 시스템 구석으로 밀려나간다. 그 끈질긴 동맹은 오래 지속될 뿐이고 곧 누군가가 나타나야 주도권을 잡을 수 있을 것이다. 그렇지 않으면 그들은 무너질 것이다.
브링크는 문레이커스의 세계를 새로운 장르로 만드는 노동자 배치, 거래, 숨겨진 투표 게임이다. '문레이커스'와 '파절된 하늘'에서 볼 수 있는 협상 및 '테이블 위' 플레이와 함께 작업자 배치 게임의 전략과 계획을 결합한다.
매 차례, 플레이어는 3개의 다른 크기의 선박(작업자) 중 하나를 육각형 격자 위에 배치한다. 각 헥스는 플레이어의 자원과 액션을 얻지만, 더 중요한 것은 헥스의 색상을 기반으로 한 파벌 내에서 힘을 부여한다는 것이다. 각 라운드가 끝날 때마다 플레이어들은 어떤 파벌이 점수를 얻을 것인지 투표하게 되며, 그 다음 각 플레이어가 그 파벌의 색상에 있는 힘의 양을 곱한다.
선수들은 그들의 배를 업그레이드하고, 대사를 고용하고, 새로운 시스템을 탐색하고, 영향력을 행사하여 파벌 목표를 완성하고, 그들에게 새로운 능력을 부여할 것이다. 매 게임마다 지역을 탐색하면서 지도는 기존 전략에 대한 강점과 약점뿐만 아니라 새로운 전략을 제시하면서 완전히 새로운 방식으로 드러날 것이다. 4라운드 종료 시 가장 많은 프레스티지 포인트를 획득한 플레이어가 승리!
—출판사의 설명
The Moonrakers are on the brink.
They have thrown off the oppressive yoke of the Utopian Alliance, but they are in a constant struggle to stay independent and find their identity. Alliances are formed and factions arise as the Moonrakers agree to turn their focus outward instead of squabbling over what little they have. Captains push out into unknown corners of the system in attempt to gain resources, influence, and power. The tenuous alliances will only last so long and soon someone must emerge to lead or they will fall.
Brink is a worker placement, trading, and hidden voting game that brings the world of Moonrakers to a new genre. It combines the strategy and planning of a worker placement game with the negotiation and “above the table” play found in Moonrakers and Fractured Sky.
Each turn, players will place one of three different sized ships (workers) onto a grid of hexes. Each hex will gain the player resources and actions, but even more importantly, it will give them power within a faction based on the color of the hex. At the end of each round, players will vote on which faction will score points, which is then multiplied by the amount of power each player has in that factions color on the board.
Players will upgrade their ships, hire ambassadors, explore new systems, and spend influence to complete faction objectives, granting them new abilities. Each game, the map will reveal in a totally new way as regions are explored, presenting new strategies as well as strengths and weaknesses to existing strategies. The player with the most prestige points at the end of 4 rounds wins!
—description from the publisher
They have thrown off the oppressive yoke of the Utopian Alliance, but they are in a constant struggle to stay independent and find their identity. Alliances are formed and factions arise as the Moonrakers agree to turn their focus outward instead of squabbling over what little they have. Captains push out into unknown corners of the system in attempt to gain resources, influence, and power. The tenuous alliances will only last so long and soon someone must emerge to lead or they will fall.
Brink is a worker placement, trading, and hidden voting game that brings the world of Moonrakers to a new genre. It combines the strategy and planning of a worker placement game with the negotiation and “above the table” play found in Moonrakers and Fractured Sky.
Each turn, players will place one of three different sized ships (workers) onto a grid of hexes. Each hex will gain the player resources and actions, but even more importantly, it will give them power within a faction based on the color of the hex. At the end of each round, players will vote on which faction will score points, which is then multiplied by the amount of power each player has in that factions color on the board.
Players will upgrade their ships, hire ambassadors, explore new systems, and spend influence to complete faction objectives, granting them new abilities. Each game, the map will reveal in a totally new way as regions are explored, presenting new strategies as well as strengths and weaknesses to existing strategies. The player with the most prestige points at the end of 4 rounds wins!
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