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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-90 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Dan Feldmeier
-
아티스트
-
인원
게임 소개
싱글 플레이어, 불량배, 던전 크롤링, 어드벤처 카드 게임.
플레이어로서 당신이 가진 모험가의 수는 10면 주사위(d10)로 표시되고, 스탠디어는 던전에서 당신의 위치를 나타낸다. 주사위 풀은 모험가의 건강 상태와 공격 기술을 결정하며, 이는 주사위가 많을수록 파티에 더 많은 사람이 있으므로 파티에 더 많은 건강 상태와 더 큰 공격 기술이 있음을 의미한다.
게임의 기본: 방 카드(홀, 방, 몬스터, 보스, 트랩 포함)를 섞고 카드를 뽑는다. 대기자가 그 방에 들어가서 필요한 모든 행동(전투 또는 무장해제/함정 통과)을 해결합니다. 다음으로 최종 보스 카드를 추첨하여 입구 카드에 대한 최단 경로를 작성합니다. 최종 보스에서 입구까지 경로가 생성될 때까지 보스는 이동을 시작하지 않습니다. 이것은 당신이 파이널 보스를 물리치고, 몬스터/보스에게 패배하고, 덫에 주사위를 잃거나, 미로를 떠날 때까지 계속된다. 그러나 파이널 보스에게 패배한 적이 있거나, 제한된 시간 내에 그를 패배시키지 않으면 게임에서 패배한다.
—게시자의 desc 설명
플레이어로서 당신이 가진 모험가의 수는 10면 주사위(d10)로 표시되고, 스탠디어는 던전에서 당신의 위치를 나타낸다. 주사위 풀은 모험가의 건강 상태와 공격 기술을 결정하며, 이는 주사위가 많을수록 파티에 더 많은 사람이 있으므로 파티에 더 많은 건강 상태와 더 큰 공격 기술이 있음을 의미한다.
게임의 기본: 방 카드(홀, 방, 몬스터, 보스, 트랩 포함)를 섞고 카드를 뽑는다. 대기자가 그 방에 들어가서 필요한 모든 행동(전투 또는 무장해제/함정 통과)을 해결합니다. 다음으로 최종 보스 카드를 추첨하여 입구 카드에 대한 최단 경로를 작성합니다. 최종 보스에서 입구까지 경로가 생성될 때까지 보스는 이동을 시작하지 않습니다. 이것은 당신이 파이널 보스를 물리치고, 몬스터/보스에게 패배하고, 덫에 주사위를 잃거나, 미로를 떠날 때까지 계속된다. 그러나 파이널 보스에게 패배한 적이 있거나, 제한된 시간 내에 그를 패배시키지 않으면 게임에서 패배한다.
—게시자의 desc 설명
A single player, rogue-lite, dungeon crawling, adventure card game.
As the player, the number of adventurers you have are represented by ten-sided dice (d10) while a standee represents your location in the dungeon. Your dice pool determines your adventurers health and attack skill, meaning the more dice you have the more people in your party and thus your party has more health and a greater attack skill.
The basics of playing: shuffle the room cards (which include halls, rooms, monsters, bosses, and traps) and draw a card. Your standee enters that room and resolves any actions needed (fighting or disarming/bypassing a trap). Next, draw a card for the Final Boss, attempting to create the shortest path to the Entrance card; the boss does not begin moving until a path has been created from the Final Boss to the Entrance. This continues until you have defeated the Final Boss, you\'ve been defeated by monsters/bosses, lost your dice to traps, or you choose to leave the maze; however, if you are ever defeated by the Final Boss you lose the game or if you don\'t defeat him in a limited amount of time.
—description from the publisher
As the player, the number of adventurers you have are represented by ten-sided dice (d10) while a standee represents your location in the dungeon. Your dice pool determines your adventurers health and attack skill, meaning the more dice you have the more people in your party and thus your party has more health and a greater attack skill.
The basics of playing: shuffle the room cards (which include halls, rooms, monsters, bosses, and traps) and draw a card. Your standee enters that room and resolves any actions needed (fighting or disarming/bypassing a trap). Next, draw a card for the Final Boss, attempting to create the shortest path to the Entrance card; the boss does not begin moving until a path has been created from the Final Boss to the Entrance. This continues until you have defeated the Final Boss, you\'ve been defeated by monsters/bosses, lost your dice to traps, or you choose to leave the maze; however, if you are ever defeated by the Final Boss you lose the game or if you don\'t defeat him in a limited amount of time.
—description from the publisher
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