-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-180 분
-
연령
7+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Corey Clark
-
아티스트
Corey Clark
-
인원
게임 소개
할로우는 레드와 블루 두 선수를 위한 변덕스러운 전략의 게임이다. 할로우의 목표는 마지막에 더 많은 점수를 얻는 것이다. 보드에 남아 있는 각 조각에 대해 1점을 받고 버튼이라는 것이 게임 내내 손을 교환하고 게임이 끝날 때 그것을 가진 플레이어에게 반점을 수여한다. 게임은 더 이상 어떤 종류의 움직임도 남아 있지 않을 때 끝납니다.
정의: 중공: 중공(空空間, )은 색 또는 두 가지 색의 돌과 보드 가장자리로 구획된 세포의 집합을 말한다.
버튼: 버튼은 중공을 만드는 마지막 플레이어가 항상 받거나 보유하고 있는 절반 포인트의 보드에서 떨어진 조각입니다.
차례로, 플레이어는 자신의 색깔을 가진 돌을 놓을 수 있는데, 이 돌은 속이 비어 있는 개수를 변경하지 않거나, 누구의 것이든 관계없이 최대한의 돌 그룹을 제거하고, 새로운 영역을 나타내는 돌만 남겨두며, 종종 보드 가장자리와 함께 사용한다.
Luis Bolános Mures가 고전적인 효율적인 기술적 글쓰기로 중공이 채워지는 것을 방지하는 훨씬 더 간단한 방법을 만들어 준 것에 대해 특별한 감사를 표합니다. 원래 내 계획은 선수들이 항상 가장 큰 지역에서 경기를 할 것이고, 위치는 결코 빈 곳을 만들 수 없다는 것이었지만, 그는 대신 지금처럼 명백해 보이는 현재의 표현을 제안했다. 나의 원래 접근 방식은 훨씬 덜 흥미로운 게임으로 이어졌을 것이다.
—디자이너의 desc 설명
정의: 중공: 중공(空空間, )은 색 또는 두 가지 색의 돌과 보드 가장자리로 구획된 세포의 집합을 말한다.
버튼: 버튼은 중공을 만드는 마지막 플레이어가 항상 받거나 보유하고 있는 절반 포인트의 보드에서 떨어진 조각입니다.
차례로, 플레이어는 자신의 색깔을 가진 돌을 놓을 수 있는데, 이 돌은 속이 비어 있는 개수를 변경하지 않거나, 누구의 것이든 관계없이 최대한의 돌 그룹을 제거하고, 새로운 영역을 나타내는 돌만 남겨두며, 종종 보드 가장자리와 함께 사용한다.
Luis Bolános Mures가 고전적인 효율적인 기술적 글쓰기로 중공이 채워지는 것을 방지하는 훨씬 더 간단한 방법을 만들어 준 것에 대해 특별한 감사를 표합니다. 원래 내 계획은 선수들이 항상 가장 큰 지역에서 경기를 할 것이고, 위치는 결코 빈 곳을 만들 수 없다는 것이었지만, 그는 대신 지금처럼 명백해 보이는 현재의 표현을 제안했다. 나의 원래 접근 방식은 훨씬 덜 흥미로운 게임으로 이어졌을 것이다.
—디자이너의 desc 설명
Hollow is a capricious game of heightened strategy for two players, red and blue. The objective of Hollow is to have more points at the end. You receive one point for each piece that remains on the board and something called the button exchanges hands throughout the game and awards the player who has it at the end of the game half a point. The game ends when no more moves of any kind remain.
Definitions: Hollow: A hollow is any set of cells partitioned by stones of either or both colors and possibly board edges.
Button: The button is a piece off the board worth half a point that the last player to create a hollow always receives or retains.
On a turn a player may either place a stone of his color, such that it does not alter the number of hollows or he may create a new hollow by removing the maximal group of stones, regardless of who they belong to, and leaving just the stones outlining the new region, often in conjunction with board edges.
Special thanks to Luis Bolaños Mures for creating a much simpler way of preventing hollows from being filled in with some classic efficient technical writing. My original plan was that players would always play in the uniquely largest region and that placements could never create hollows, but he instead suggested the current wording that seems so obvious now. My original approach would have led to a much less interesting game.
—description from the designer
Definitions: Hollow: A hollow is any set of cells partitioned by stones of either or both colors and possibly board edges.
Button: The button is a piece off the board worth half a point that the last player to create a hollow always receives or retains.
On a turn a player may either place a stone of his color, such that it does not alter the number of hollows or he may create a new hollow by removing the maximal group of stones, regardless of who they belong to, and leaving just the stones outlining the new region, often in conjunction with board edges.
Special thanks to Luis Bolaños Mures for creating a much simpler way of preventing hollows from being filled in with some classic efficient technical writing. My original plan was that players would always play in the uniquely largest region and that placements could never create hollows, but he instead suggested the current wording that seems so obvious now. My original approach would have led to a much less interesting game.
—description from the designer
베스트게시물
-
[콘텐츠]
[만화] 일단사는만화 2 - Lv.10
-
Lv.11
당근씨
-
7
-
251
-
2024-11-18
-
Lv.11
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
817
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
9
-
530
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
9
-
469
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
438
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
647
-
2024-11-13
-
Lv.18
-
[자유]
코보게 명예 훼손으로 신고해도 되나요?
-
redhoney
-
9
-
663
-
2024-11-12
-
-
[자유]
코보게의 입장문에 대해
-
Lv.23
leonart
-
12
-
806
-
2024-11-13
-
Lv.23
-
[자유]
코보게 응원합니다. 모든 혐오와 편견에 반대합니다.
-
Lv.14
지금이최적기
-
11
-
968
-
2024-11-12
-
Lv.14
-
[자유]
게이머스 게이머들이 전부 매도당하는 것 같아 기분이 나빠 한마디 올립니다.
-
Lv.11
꿀떡이
-
8
-
1044
-
2024-11-13
-
Lv.11