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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-6 명
BGG추천: 1-6 명 -
게임시간
40-60 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.60 / 5
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디자이너
Jorge J. Barroso, Jesús Fuentes
-
아티스트
Amelia Sales
-
인원
게임 소개
미래 경제를 견인하는 동력은 광산의 운영이며, 엄청난 잠재 에너지 덕분에 가장 가치 있는 광물인 크리스탈론 셀레스티아이다. 인피니톤의 여섯 개의 위대한 왕국은 이 귀중한 자원이 대량으로 탐지된 무인 행성인 셀레스티아 콰사리스를 식민지로 만들었다. 각 왕국은 광물을 추출하고 개발하기 위해 자체 광산 도시를 건설한다. 각 왕국의 통치자들은 새로운 행성을 지배하는 규칙들을 정의하기 위해 콘실리움에서 매년 만난다.
GAME IDEA
콘실리움은 Law 카드라는 채점 카드가 있는 도시 건설 게임입니다. 도시의 모든 타일은 법 카드에서 볼 수 있듯이 게임이 끝날 때 점수를 얻을 수 있습니다. 게임 중에 투표 절차를 사용하여 이 점수를 변경할 수 있습니다.
Laws deck 내에는 각 Laws에 대해 카드의 점수 비율을 증가시키는 카드와 점수 비율을 감소시키는 카드가 있습니다. 게임 초반에 덱에서 카드 2장을 제거했음에도 불구하고 표를 집계하기 위해서는 이 정보를 관리하는 것이 중요합니다.
게임의 대부분의 단계는 동시에 진행되기 때문에 역동성과 민첩성을 제공합니다.
게임 라운드
콘실리움은 총 7라운드에 걸쳐 진행된다. 각 라운드는 4단계로 구성되어 있습니다.
1 Law Card 2장 공개
2 공사
가방에서 타일 4장을 뽑습니다.
법 덱 위에 있는 카드가 나타내는 바에 따라 타일 2개씩 두 그룹으로 나누어 왼쪽 또는 오른쪽에 있는 플레이어에게 전달합니다.
당신이 받은 타일 두 개의 그룹 중 하나를 선택하여 당신에게 돌아온 타일 두 개와 함께 당신의 도시에 건설하십시오.
3 생산
각 공장은 가능한 경우 광산에서 에너지로 광물을 전환합니다.
선택한 문명 카드에 디스크 중 하나를 넣고 공장에서 공급하는 에너지 6개를 반환합니다.
4 투표
각 타워 타일에 1표씩, 콘실리움 타일에 2표씩 모아라.
각 Law 카드별로 한 장씩 투표를 진행합니다. 동점일 경우, 법은 거부된다.
—게시자의 desc 설명
GAME IDEA
콘실리움은 Law 카드라는 채점 카드가 있는 도시 건설 게임입니다. 도시의 모든 타일은 법 카드에서 볼 수 있듯이 게임이 끝날 때 점수를 얻을 수 있습니다. 게임 중에 투표 절차를 사용하여 이 점수를 변경할 수 있습니다.
Laws deck 내에는 각 Laws에 대해 카드의 점수 비율을 증가시키는 카드와 점수 비율을 감소시키는 카드가 있습니다. 게임 초반에 덱에서 카드 2장을 제거했음에도 불구하고 표를 집계하기 위해서는 이 정보를 관리하는 것이 중요합니다.
게임의 대부분의 단계는 동시에 진행되기 때문에 역동성과 민첩성을 제공합니다.
게임 라운드
콘실리움은 총 7라운드에 걸쳐 진행된다. 각 라운드는 4단계로 구성되어 있습니다.
1 Law Card 2장 공개
2 공사
가방에서 타일 4장을 뽑습니다.
법 덱 위에 있는 카드가 나타내는 바에 따라 타일 2개씩 두 그룹으로 나누어 왼쪽 또는 오른쪽에 있는 플레이어에게 전달합니다.
당신이 받은 타일 두 개의 그룹 중 하나를 선택하여 당신에게 돌아온 타일 두 개와 함께 당신의 도시에 건설하십시오.
3 생산
각 공장은 가능한 경우 광산에서 에너지로 광물을 전환합니다.
선택한 문명 카드에 디스크 중 하나를 넣고 공장에서 공급하는 에너지 6개를 반환합니다.
4 투표
각 타워 타일에 1표씩, 콘실리움 타일에 2표씩 모아라.
각 Law 카드별로 한 장씩 투표를 진행합니다. 동점일 경우, 법은 거부된다.
—게시자의 desc 설명
In the future the engine that drives the economy is the operation of mines and it is Crystalon Celestia which is the most valuable mineral, thanks to its immense potential energy. The six great kingdoms of Infiniton have colonised Celestia Quasaris, an uninhabited planet where large quantities of this precious resource have been detected. Each kingdom erects its own mining city to extract and exploit the mineral. The rulers of each kingdom meet annually in the Concilium to define the rules that govern the new planet.
GAME IDEA
Concilium is a citybuilding game in wich there are scoring cards called Law cards. All tiles in your city will get points at the end of the game as shown by the law cards. During the game you can change this score using the voting procedure.
Within the Laws deck, for each Law, there is a card which increases the score ratio for the card and another that decreases the score ratio. Despite two cards being removed from the deck at the beginning of the game, it is important you manage this information to make your votes count.
The most phases of the game are simultaneous, which gives it dynamism and agility.
Game Round
Concilium is played over a total of 7 rounds. Each round contains 4 phases.
1 REVEAL TWO LAW CARDS
2 CONSTRUCTION
Draw four tiles from the bag.
Divide them into two groups of two tiles and pass them to the player on your left or right, according to what the card on top of the Laws deck indicates.
Choose one of the groups of two tiles you have received and build them in your city along with the two tiles returned to you.
3 PRODUCTION
Each of your Factories convert a Mineral from your Mines to Energy, if available.
Put one of your discs on a Civilisation card of your choice, returning 6 Energy from your Factories to the supply.
4 VOTING
Collect one vote for each Tower tile and two for your Concilium tile.
Carry out the voting for each Law card, one by one. In the event of a tie, the Law is rejected.
—description from the publisher
GAME IDEA
Concilium is a citybuilding game in wich there are scoring cards called Law cards. All tiles in your city will get points at the end of the game as shown by the law cards. During the game you can change this score using the voting procedure.
Within the Laws deck, for each Law, there is a card which increases the score ratio for the card and another that decreases the score ratio. Despite two cards being removed from the deck at the beginning of the game, it is important you manage this information to make your votes count.
The most phases of the game are simultaneous, which gives it dynamism and agility.
Game Round
Concilium is played over a total of 7 rounds. Each round contains 4 phases.
1 REVEAL TWO LAW CARDS
2 CONSTRUCTION
Draw four tiles from the bag.
Divide them into two groups of two tiles and pass them to the player on your left or right, according to what the card on top of the Laws deck indicates.
Choose one of the groups of two tiles you have received and build them in your city along with the two tiles returned to you.
3 PRODUCTION
Each of your Factories convert a Mineral from your Mines to Energy, if available.
Put one of your discs on a Civilisation card of your choice, returning 6 Energy from your Factories to the supply.
4 VOTING
Collect one vote for each Tower tile and two for your Concilium tile.
Carry out the voting for each Law card, one by one. In the event of a tie, the Law is rejected.
—description from the publisher
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