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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-15 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Adrian Dinu
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아티스트
Vidu
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인원
게임 소개
슈파는 같은 색깔의 막대사탕인 캔디 크러쉬 스타일을 맞춰 최대한 많은 카드를 수집하려고 노력하는 카드 수집 게임이다.
설정을 위해 각 플레이어는 7장의 숫자 카드(4가지 색상으로 제공됨)와 2장의 액션 카드를 받는다. 두 줄의 숫자 카드가 놓여져 있는데, 각 줄은 선수 수보다 3장이 더 많다.
경기는 7라운드로 진행됩니다. 첫 번째 라운드에서 예비군의 숫자 카드 3장을 공개합니다. 그런 다음 각 플레이어는 카드를 선택하고 공개하며 플레이어 토큰으로 표시하고 모든 카드를 기존 카드 위에 일렬로 배치한다. 만약 그들이 플레이한 카드가 이 그룹에 속한다면, 플레이어들은 같은 색상의 적어도 3장의 카드로 이루어진 임의의 그룹을 주장한다. (플레이어 순서는 카드 덱 위의 왼쪽 화살표 또는 오른쪽 화살표에 의해 무작위로 결정된다.) 그룹이 할당된 후에는 아래에 빈 공간이 있는 카드를 떨어뜨리면 활성 플레이어가 할당한 새 그룹이 생성될 수 있습니다. 플레이어가 그룹을 차지하지 않으면 덱에서 액션 카드를 가져갑니다. 예비군에서 숫자 카드를 빈 칸의 맨 아래에 놓습니다.
다음 6라운드도 비슷하게 진행된다. 3장의 숫자 카드를 공개하고, 모든 사람이 숫자 카드를 플레이한 다음 가능하면 그룹을 주장한다. 하지만 이제 그룹을 주장하지 않는 사람은 누구나 액션 카드를 그릴 수도 있고 액션 카드를 할 수도 있습니다. 액션 카드를 사용하면 플레이 영역에서 카드를 "먹"어 점수를 매기고, 카드를 다른 열로 이동하거나, 두 개의 카드를 교환할 수 있습니다. 이상적으로 이러한 작업을 통해 그룹 점수를 매길 수 있습니다.
7라운드 후, 점수를 집계합니다. 다색 카드는 2점, 다른 카드는 1점의 가치가 있습니다.
설정을 위해 각 플레이어는 7장의 숫자 카드(4가지 색상으로 제공됨)와 2장의 액션 카드를 받는다. 두 줄의 숫자 카드가 놓여져 있는데, 각 줄은 선수 수보다 3장이 더 많다.
경기는 7라운드로 진행됩니다. 첫 번째 라운드에서 예비군의 숫자 카드 3장을 공개합니다. 그런 다음 각 플레이어는 카드를 선택하고 공개하며 플레이어 토큰으로 표시하고 모든 카드를 기존 카드 위에 일렬로 배치한다. 만약 그들이 플레이한 카드가 이 그룹에 속한다면, 플레이어들은 같은 색상의 적어도 3장의 카드로 이루어진 임의의 그룹을 주장한다. (플레이어 순서는 카드 덱 위의 왼쪽 화살표 또는 오른쪽 화살표에 의해 무작위로 결정된다.) 그룹이 할당된 후에는 아래에 빈 공간이 있는 카드를 떨어뜨리면 활성 플레이어가 할당한 새 그룹이 생성될 수 있습니다. 플레이어가 그룹을 차지하지 않으면 덱에서 액션 카드를 가져갑니다. 예비군에서 숫자 카드를 빈 칸의 맨 아래에 놓습니다.
다음 6라운드도 비슷하게 진행된다. 3장의 숫자 카드를 공개하고, 모든 사람이 숫자 카드를 플레이한 다음 가능하면 그룹을 주장한다. 하지만 이제 그룹을 주장하지 않는 사람은 누구나 액션 카드를 그릴 수도 있고 액션 카드를 할 수도 있습니다. 액션 카드를 사용하면 플레이 영역에서 카드를 "먹"어 점수를 매기고, 카드를 다른 열로 이동하거나, 두 개의 카드를 교환할 수 있습니다. 이상적으로 이러한 작업을 통해 그룹 점수를 매길 수 있습니다.
7라운드 후, 점수를 집계합니다. 다색 카드는 2점, 다른 카드는 1점의 가치가 있습니다.
Shuppa is a card-collecting game in which you try to collect as many cards as possible by matching lollipops of the same color, Candy Crush-style.
To set up, each player gets a hand of seven number cards (which come in four colors) and two action cards. Two rows of number cards are laid out, with each row having three cards more than the number of players.
The game lasts seven rounds. In the first round, reveal three number cards from the reserve. Each player then chooses and reveals a card, marking it with their player token, with all cards then being placed in a row above the existing cards. Players then claim any group of at least three cards in the same color if the card they played is part of this group. (Player order is determined at random by the left or right arrow on top of the card deck.) After a group is claimed, drop any cards that have an empty space underneath them, which might possibly create a new group that is claimed by the active player. If a player doesn\'t claim a group, they take an action card from the deck. Place a number card from the reserve at the bottom of any empty column.
The next six rounds play out similarly: Reveal three number cards; everyone plays a number card, then claims a group, if possible. Now, though, anyone who doesn\'t claim a group can either draw an action card or play an action card. The action cards let you "eat" a card from the play area to score it, move a card to another column, or swap two cards. Ideally these actions will let you score groups.
After seven rounds, tally your score, with multicolor cards being worth 2 points and every other card 1 point.
To set up, each player gets a hand of seven number cards (which come in four colors) and two action cards. Two rows of number cards are laid out, with each row having three cards more than the number of players.
The game lasts seven rounds. In the first round, reveal three number cards from the reserve. Each player then chooses and reveals a card, marking it with their player token, with all cards then being placed in a row above the existing cards. Players then claim any group of at least three cards in the same color if the card they played is part of this group. (Player order is determined at random by the left or right arrow on top of the card deck.) After a group is claimed, drop any cards that have an empty space underneath them, which might possibly create a new group that is claimed by the active player. If a player doesn\'t claim a group, they take an action card from the deck. Place a number card from the reserve at the bottom of any empty column.
The next six rounds play out similarly: Reveal three number cards; everyone plays a number card, then claims a group, if possible. Now, though, anyone who doesn\'t claim a group can either draw an action card or play an action card. The action cards let you "eat" a card from the play area to score it, move a card to another column, or swap two cards. Ideally these actions will let you score groups.
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