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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-45 분
-
연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Nephtali Dahan, Maxime Deschamps
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아티스트
Émile Denis
-
인원
게임 소개
'여왕을 위하여'라는 게임에서 영감을 받은 알리비스는 RPG 경험 없이도 몇 분 만에 게임을 시작할 수 있는 카드 기반 스토리 구축 게임이다.
게임 방식은 간단한 메커니즘에 의존한다: 질문 카드를 뽑고, 소리 내어 읽고, 소리 내어 대답한다.
한 번에 한 가지 질문, 범죄 수사(바보 또는 원하는 대로 진지함)를 만들어 보세요.
프롬프트 구동으로 게임을 무한 재생할 수 있습니다. 6개의 범죄 장면, 15개의 삽화 캐릭터, 8개의 사인, 14개의 단서, 25개의 질문 카드, 12개의 신문 1면, 12개의 배심원 반응이 있다.
첫 번째 플레이어는 범죄 현장을 공개하고, 두 번째 플레이어는 피해자의 신원을 공개하며, 다음은 사망 원인을 공개한다.
그러면 시계방향 순서대로 모든 사람이 단서나 용의자를 선택하여 플레이하는 사람들이 많은 만큼, 3개의 단서가 있다.
각 용의자에 대한 심문은 카드 프롬프트에 의해 진행됩니다.
선수들은 비밀리에 서로 다른 가치의 책임 토큰을 용의자들에게 돌립니다.
그리고 나서 선수들은 자신들이 가장 잘못이 있다고 생각하는 용의자에게 투표한다.
선수들은 용의자가 선고되기 전에 범죄의 분류와 경감 요소를 소개할 수 있습니다.
선수들은 현재 3장의 카드 중 2장을 이용해 재판 과정에서 발생하는 사건을 제시하며 사건에 대해 글을 쓰는 기자로 활약하고 있다.
그래야만 책임 토큰이 밝혀지고 진실이 드러날 것입니다.
게임 방식은 간단한 메커니즘에 의존한다: 질문 카드를 뽑고, 소리 내어 읽고, 소리 내어 대답한다.
한 번에 한 가지 질문, 범죄 수사(바보 또는 원하는 대로 진지함)를 만들어 보세요.
프롬프트 구동으로 게임을 무한 재생할 수 있습니다. 6개의 범죄 장면, 15개의 삽화 캐릭터, 8개의 사인, 14개의 단서, 25개의 질문 카드, 12개의 신문 1면, 12개의 배심원 반응이 있다.
첫 번째 플레이어는 범죄 현장을 공개하고, 두 번째 플레이어는 피해자의 신원을 공개하며, 다음은 사망 원인을 공개한다.
그러면 시계방향 순서대로 모든 사람이 단서나 용의자를 선택하여 플레이하는 사람들이 많은 만큼, 3개의 단서가 있다.
각 용의자에 대한 심문은 카드 프롬프트에 의해 진행됩니다.
선수들은 비밀리에 서로 다른 가치의 책임 토큰을 용의자들에게 돌립니다.
그리고 나서 선수들은 자신들이 가장 잘못이 있다고 생각하는 용의자에게 투표한다.
선수들은 용의자가 선고되기 전에 범죄의 분류와 경감 요소를 소개할 수 있습니다.
선수들은 현재 3장의 카드 중 2장을 이용해 재판 과정에서 발생하는 사건을 제시하며 사건에 대해 글을 쓰는 기자로 활약하고 있다.
그래야만 책임 토큰이 밝혀지고 진실이 드러날 것입니다.
Inspired by the game For the Queen, Alibis, is a card-driven story-building game that you can begin playing in minutes, without any RPG experience.
The gameplay relies of a simple mechanism: draw a question card, read it out loud and answer it out loud.
One question at a time, create a criminal investigation (as silly or serious as you want it to be).
Being prompt driven, the game is infinitely replayable. It comes with 6 crime scenes, 15 illustrated characters, 8 causes of death, 14 clues, 25 questioning cards, 12 newspaper front pages and 12 jury reactions.
The first player reveals a crime scene, the second reveals the identity of the victim; the next, the cause of death.
Then in clockwise order, everyone chooses a clue or a suspect until there is as many suspect as there are people playing and 3 clues.
The questioning of each suspect is driven by card prompts.
The players secretly attribute culpability tokens of different values to the suspects.
The players then vote for the suspect they think has the most culpability.
The players can then introduce the classification of the crime and mitigating factors before the suspect is sentenced.
The players now play as journalists writing about the case by using 2 out of 3 cards to present an event occuring during the trial.
Only then will the culpability tokens be revealed and the truth exposed.
The gameplay relies of a simple mechanism: draw a question card, read it out loud and answer it out loud.
One question at a time, create a criminal investigation (as silly or serious as you want it to be).
Being prompt driven, the game is infinitely replayable. It comes with 6 crime scenes, 15 illustrated characters, 8 causes of death, 14 clues, 25 questioning cards, 12 newspaper front pages and 12 jury reactions.
The first player reveals a crime scene, the second reveals the identity of the victim; the next, the cause of death.
Then in clockwise order, everyone chooses a clue or a suspect until there is as many suspect as there are people playing and 3 clues.
The questioning of each suspect is driven by card prompts.
The players secretly attribute culpability tokens of different values to the suspects.
The players then vote for the suspect they think has the most culpability.
The players can then introduce the classification of the crime and mitigating factors before the suspect is sentenced.
The players now play as journalists writing about the case by using 2 out of 3 cards to present an event occuring during the trial.
Only then will the culpability tokens be revealed and the truth exposed.
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