-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-60 분
-
연령
7+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Benjamin Cheung, Dusan Sidlo
-
아티스트
Benjamin Cheung
-
인원
게임 소개
현대 첨단 기술 세계는 디지털 위험으로 가득 차 있습니다. 인터넷 시대는 지식과 기술의 진보에 대한 코너피아를 가져왔다. 그러나 우리는 디지털 포식자의 먹이입니다. 사이버 디펜스는 사이버 보안의 개념을 주제로 탐구한다. 현대의 컴퓨터 시스템은 사이버 공격에 취약하며, 사이버 보안 조치를 통해 컴퓨터 시스템을 사이버 공격으로부터 안전하게 지키려는 경계가 지속적으로 이루어지고 있다. 일반적인 유형의 사이버 공격에는 피싱(Phishing), 중간자 공격(Man-in-the-middle) 및 분산 서비스 거부(DDOS) 공격이 포함된다. 사이버 디펜스에서는 한 명의 플레이어가 암호를 해독하려는 해커 역할을 한다. 다른 플레이어는 암호를 안전하게 유지하기 위해 디펜더 역할을 합니다.
목표 – 해커의 목적은 디펜더의 암호를 추론하는 것이다. 디펜더의 목적은 그의 비밀번호를 보호하는 것이다.
GAME PLAY – 각 턴마다 플레이어는 배틀그라운드를 개발하고 카드 효과를 플레이하며 배틀그라운드를 해결합니다. 배틀그라운드에서 승리하면 해커가 디펜더의 비밀번호를 추론할 수 있습니다. 디펜더가 전장에서 승리하면 암호를 강화하고 해커 공격의 효과를 줄일 수 있다.
게임 종료 및 승리 – 게임은 3라운드 후 또는 해커가 디펜더의 암호를 해독한 경우 종료된다.
테마 – 사이버 보안
—디자이너의 설명
목표 – 해커의 목적은 디펜더의 암호를 추론하는 것이다. 디펜더의 목적은 그의 비밀번호를 보호하는 것이다.
GAME PLAY – 각 턴마다 플레이어는 배틀그라운드를 개발하고 카드 효과를 플레이하며 배틀그라운드를 해결합니다. 배틀그라운드에서 승리하면 해커가 디펜더의 비밀번호를 추론할 수 있습니다. 디펜더가 전장에서 승리하면 암호를 강화하고 해커 공격의 효과를 줄일 수 있다.
게임 종료 및 승리 – 게임은 3라운드 후 또는 해커가 디펜더의 암호를 해독한 경우 종료된다.
테마 – 사이버 보안
—디자이너의 설명
The modern high-tech world is full of digital perils. The internet age has brought a cornucopia of knowledge and technological progress. However, we are prey to digital predators. Cyber Defense thematically explores concepts in cyber security. Modern computer systems are vulnerable to cyber attacks, and there is a constant vigil to keep computer systems safe against cyber attacks through cyber security measures. Common types of cyber attacks include Phishing, Man-in-the-middle and Distributed Denial of Service (DDOS) attacks. In Cyber Defense, one player plays as the Hacker who is trying to crack a password. The other player plays as the Defender trying to keep their password safe.
OBJECTIVE – The objective for the Hacker is to try to deduce the Defender’s password. The objective of the Defender is to try to protect his password.
GAME PLAY – Each turn, players develop battlegrounds, play card effects, and resolve battlegrounds. Winning battlegrounds allows the Hacker to try to deduce the Defender’s password. When the Defender wins battlegrounds, they can strengthen their password and reduce the effectiveness of Hacker attacks.
GAME END AND WINNING – The game ends after three rounds or if the Hacker has cracked the Defender’s password.
THEME – Cyber Security
—description from the designer
OBJECTIVE – The objective for the Hacker is to try to deduce the Defender’s password. The objective of the Defender is to try to protect his password.
GAME PLAY – Each turn, players develop battlegrounds, play card effects, and resolve battlegrounds. Winning battlegrounds allows the Hacker to try to deduce the Defender’s password. When the Defender wins battlegrounds, they can strengthen their password and reduce the effectiveness of Hacker attacks.
GAME END AND WINNING – The game ends after three rounds or if the Hacker has cracked the Defender’s password.
THEME – Cyber Security
—description from the designer
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
537
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
436
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
377
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
342
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
603
-
2024-11-13
-
Lv.18