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BGG랭킹
BGG전체 : 24863
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인원
2-7 명
BGG추천: 5-5 명 -
게임시간
20-40 분
-
연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.13 / 5
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디자이너
Zachary Chu
-
아티스트
Zachary Chu
-
인원
게임 소개
고대 판타지 세계에서 당신은 7개의 독특한 왕국 중 하나의 통치자입니다. 왕국들을 하나로 묶었던 고등의회가 암살된 이후로 신뢰는 사라진다. 경쟁적인 통치자들은 이제 그들 모두를 지배하는 통치자가 되기 위해 노력하며 지배를 위해 경쟁한다.
웰컴 투 더 킹덤즈 - 빠른 속도의 전략적 사회 공제 보드 게임입니다. 여기서 당신의 목표는 다른 플레이어를 능가하고, 그들의 영역을 파괴하고, 마지막 왕국이 되는 것입니다. 각 플레이어는 3개의 캐릭터 카드(2개의 알려진, 1개의 알려지지 않은), 2개의 데스티니 카드, 2개의 코인, 그리고 디펜스가 3, 모어가 2인 킹덤 보드로 게임을 시작한다.
게임은 플레이어의 왕국\의 방어력이 0이 되거나 캐릭터 카드가 모두 제거되면 종료됩니다. 이 복잡한 권력과 속임수의 풍경을 탐색하기 위해 플레이어는 다양한 전략과 도구를 마음대로 사용할 수 있다:
캐릭터 카드: 플레이어는 이를 사용하여 각 캐릭터의 고유한 능력을 활용하여 경쟁자를 방해, 스파이, 조작, 암살, 공격 및 강화한다.
데스티니 카드: 이 카드는 게임 플레이의 방향을 극적으로 전환할 수 있는 30개 이상의 예측 불가능한 이벤트를 소개하여 플레이어에게 유리하게 사용할 수 있는 놀라움을 제공합니다.
외교: 플레이어들이 힘을 합치고, 위협을 가하고, 다른 통치자들을 조종하기 위해 협상하며, 동맹과 배신의 복잡한 망을 탐색하는 게임의 핵심 측면.
허세: 플레이어는 자신의 캐릭터 카드와 데스티니 카드에 대해 허세를 부릴 수 있으며, 놀라움의 요소를 사용하여 상대를 능가하고 전술적 우위를 확보할 수 있다.
고발인: 플레이어가 어떤 캐릭터를 사용하고 있는지 정확하게 추측하여 상대방의 캐릭터 카드를 플레이에서 제거할 수 있는 전략적 움직임입니다.
킹덤 공격: 이 액션을 통해 플레이어는 다른 왕국을 직접 공격할 수 있으며 방어력을 감소시키고 파괴에 가까워지는 것을 목표로 한다.
사기: 한 왕국의 경제적 건강과 정신을 나타내며, 왕국의 현금 흐름과 특정 행동을 수행할 수 있는 능력에 영향을 미칩니다.
이 게임은 2~7명의 플레이어 사이에서 원활하게 확장되며 20~40분 동안 지속되는 빠르고 매력적인 세션을 위해 설계되었습니다. 각 플레이어는 자신의 차례 동안 최대 1분을 가질 수 있으며, 왕국의 멸망이 전체적으로 빠르게 진행되고 참여할 수 있도록 보장한다. 이러한 전략적 깊이, 데스티니 카드의 예측 불가능성, 외교와 속임수를 통한 역동적인 플레이어 상호작용의 혼합은 도전적이면서도 보람 있는 풍부한 몰입형 경험을 만들어낸다.
—디자이너의 desc 설명
웰컴 투 더 킹덤즈 - 빠른 속도의 전략적 사회 공제 보드 게임입니다. 여기서 당신의 목표는 다른 플레이어를 능가하고, 그들의 영역을 파괴하고, 마지막 왕국이 되는 것입니다. 각 플레이어는 3개의 캐릭터 카드(2개의 알려진, 1개의 알려지지 않은), 2개의 데스티니 카드, 2개의 코인, 그리고 디펜스가 3, 모어가 2인 킹덤 보드로 게임을 시작한다.
게임은 플레이어의 왕국\의 방어력이 0이 되거나 캐릭터 카드가 모두 제거되면 종료됩니다. 이 복잡한 권력과 속임수의 풍경을 탐색하기 위해 플레이어는 다양한 전략과 도구를 마음대로 사용할 수 있다:
캐릭터 카드: 플레이어는 이를 사용하여 각 캐릭터의 고유한 능력을 활용하여 경쟁자를 방해, 스파이, 조작, 암살, 공격 및 강화한다.
데스티니 카드: 이 카드는 게임 플레이의 방향을 극적으로 전환할 수 있는 30개 이상의 예측 불가능한 이벤트를 소개하여 플레이어에게 유리하게 사용할 수 있는 놀라움을 제공합니다.
외교: 플레이어들이 힘을 합치고, 위협을 가하고, 다른 통치자들을 조종하기 위해 협상하며, 동맹과 배신의 복잡한 망을 탐색하는 게임의 핵심 측면.
허세: 플레이어는 자신의 캐릭터 카드와 데스티니 카드에 대해 허세를 부릴 수 있으며, 놀라움의 요소를 사용하여 상대를 능가하고 전술적 우위를 확보할 수 있다.
고발인: 플레이어가 어떤 캐릭터를 사용하고 있는지 정확하게 추측하여 상대방의 캐릭터 카드를 플레이에서 제거할 수 있는 전략적 움직임입니다.
킹덤 공격: 이 액션을 통해 플레이어는 다른 왕국을 직접 공격할 수 있으며 방어력을 감소시키고 파괴에 가까워지는 것을 목표로 한다.
사기: 한 왕국의 경제적 건강과 정신을 나타내며, 왕국의 현금 흐름과 특정 행동을 수행할 수 있는 능력에 영향을 미칩니다.
이 게임은 2~7명의 플레이어 사이에서 원활하게 확장되며 20~40분 동안 지속되는 빠르고 매력적인 세션을 위해 설계되었습니다. 각 플레이어는 자신의 차례 동안 최대 1분을 가질 수 있으며, 왕국의 멸망이 전체적으로 빠르게 진행되고 참여할 수 있도록 보장한다. 이러한 전략적 깊이, 데스티니 카드의 예측 불가능성, 외교와 속임수를 통한 역동적인 플레이어 상호작용의 혼합은 도전적이면서도 보람 있는 풍부한 몰입형 경험을 만들어낸다.
—디자이너의 desc 설명
In an ancient fantasy world, you are the ruler of one of the seven unique kingdoms. Following the assassination of the High Council that used to unite the kingdoms, trust is gone. Rival rulers now vie for dominance, striving to be the one that rules them all.
Welcome to The Fall of Kingdoms - a fast-paced strategic social deduction board game. Your goal here is to outsmart other players, destroy their realms, and be the last kingdom standing. Each player starts the game with three Character cards (two known, one unknown), two Destiny cards, two coins, and a kingdom board with Defense at 3 and Morale at 2.
The game ends for a player when their kingdom\'s Defense hits zero or when all of their Character cards are eliminated. To navigate through this complex landscape of power and deception, players have a variety of strategies and tools at their disposal:
Character Cards: Players use these to sabotage, spy, manipulate, assassinate, attack, and fortify against rivals, leveraging the unique abilities of each Character to gain an upper hand.
Destiny Cards: These cards introduce over 30 unpredictable events that can dramatically shift the course of gameplay, offering surprises that can be used to a player’s advantage.
Diplomacy: A key aspect of the game where players negotiate to join forces, make threats, and manipulate other rulers, navigating a complex web of alliances and betrayals.
Bluff: Players can bluff about their Character cards and Destiny cards, using the element of surprise to outsmart opponents and secure a tactical edge.
Accuse: A strategic move where players can eliminate an opponent’s Character card from play by correctly guessing which Character they are using.
Kingdom Attack: This action allows a player to directly attack other kingdoms, aiming to reduce their Defense and bring it closer to destruction.
Morale: Represents the economic health and spirit of a kingdom, influencing its cash flow and ability to carry out certain actions.
The game scales seamlessly between 2 to 7 players and is designed for quick, engaging sessions lasting 20 to 40 minutes. Each player will have one minute max during their turn, ensuring that The Fall of Kingdoms remains fast-paced and engaging throughout. This blend of strategic depth, the unpredictability of Destiny cards, and the dynamic player interactions through diplomacy and deception creates a richly immersive experience that is both challenging and rewarding.
—description from the designer
Welcome to The Fall of Kingdoms - a fast-paced strategic social deduction board game. Your goal here is to outsmart other players, destroy their realms, and be the last kingdom standing. Each player starts the game with three Character cards (two known, one unknown), two Destiny cards, two coins, and a kingdom board with Defense at 3 and Morale at 2.
The game ends for a player when their kingdom\'s Defense hits zero or when all of their Character cards are eliminated. To navigate through this complex landscape of power and deception, players have a variety of strategies and tools at their disposal:
Character Cards: Players use these to sabotage, spy, manipulate, assassinate, attack, and fortify against rivals, leveraging the unique abilities of each Character to gain an upper hand.
Destiny Cards: These cards introduce over 30 unpredictable events that can dramatically shift the course of gameplay, offering surprises that can be used to a player’s advantage.
Diplomacy: A key aspect of the game where players negotiate to join forces, make threats, and manipulate other rulers, navigating a complex web of alliances and betrayals.
Bluff: Players can bluff about their Character cards and Destiny cards, using the element of surprise to outsmart opponents and secure a tactical edge.
Accuse: A strategic move where players can eliminate an opponent’s Character card from play by correctly guessing which Character they are using.
Kingdom Attack: This action allows a player to directly attack other kingdoms, aiming to reduce their Defense and bring it closer to destruction.
Morale: Represents the economic health and spirit of a kingdom, influencing its cash flow and ability to carry out certain actions.
The game scales seamlessly between 2 to 7 players and is designed for quick, engaging sessions lasting 20 to 40 minutes. Each player will have one minute max during their turn, ensuring that The Fall of Kingdoms remains fast-paced and engaging throughout. This blend of strategic depth, the unpredictability of Destiny cards, and the dynamic player interactions through diplomacy and deception creates a richly immersive experience that is both challenging and rewarding.
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