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게임 소개
우리 모두가 사랑하는 그웬트를 '웰밸런스 카드게임'이라는 타이틀에 걸맞은 형태로 플레이할 수 있는 기회를 제공하는 것이 SG그윈트의 목표다." 불행하게도 예전의 좋은 그웬트는 그렇지 않고, 그것은 당연하다. 위쳐 3에서 플레이어들은 그웬트 그랜드마스터 타이틀을 향한 여정에서 덱을 수집하며, 카드의 종류는 사용할 수 없는 것부터 터무니없이 강한 것까지 다양하다.
새로운 버전은 오리지널 버전과 게임 정신의 보존을 존중하여 접근했습니다. 그러나, 우리는 또한 혁신을 위한 공간을 활용했다 - 카드의 강도와 능력의 균형을 맞추는 것 외에도, 우리는 우리만의 카드를 추가했고, 몇 개의 새로운 카드를 만들었고, 카드 일러스트를 온라인 게임 GWENT의 일러스트로 교체하여 신선한 감각을 주었다. 또한 개선을 위해 기존 인터페이스를 자체 인터페이스로 대체했습니다.
SG Gwint를 플레이하는 방법
목표:
Gwent의 목표는 3라운드 중 2라운드에서 상대보다 더 많은 점수를 획득하여 승리하는 것입니다.
설정:
각 플레이어는 서로 다른 파벌, 능력, 가치를 나타내는 유닛 카드로 구성된 카드 덱으로 시작합니다. 표준 데크에는 최소 25장의 카드가 들어 있습니다. 플레이어는 10장의 카드를 가져가고 그 중 2장을 바꿀 수 있습니다.
게임 플레이:
원형 구조: 게임은 일련의 라운드에 걸쳐 진행됩니다. 각 라운드는 두 선수가 연속으로 패스할 때까지 한 턴에 한 장의 카드를 사용할 수 있다.
보드: 보드는 각 플레이어에 대해 근접, 원거리, 포위의 세 줄로 구성되어 있습니다. 각 행에는 특정 유형의 단위 카드를 보관할 수 있습니다.
단위 카드: 카드에는 근접 카드, 원거리 카드, 포위 카드, 특수 카드 등 다양한 유형이 있습니다. 유닛 카드는 파워 값을 가지고 있고 때로는 능력을 가지고 있다.
리더 카드: 각 플레이어는 게임당 한 번씩 사용할 수 있는 리더 카드를 가지고 있으며, 보통 게임에 큰 영향을 미칠 수 있는 강력한 효과를 가지고 있습니다.
손: 선수들은 매 라운드가 시작될 때마다 일정한 수의 카드를 뽑습니다. 선수들은 원한다면 몇 장의 카드를 손에서 멀리건(교환)할 수 있다.
점수: 각 라운드가 끝날 때마다 보드에서 가장 높은 총 전력을 가진 플레이어가 그 라운드에서 승리한다.
한 판을 이기는 것: 한 판을 이기는 것이 그 게임을 이기는 것을 의미하는 것은 아니다. 선수들은 향후 라운드를 위해 승리 라운드와 보존 카드의 균형을 맞춰야 합니다.
라운드 길이: 두 선수가 모두 통과할 때까지 한 라운드에서 원하는 만큼의 카드를 사용할 수 있습니다. 패스는 선수가 자신의 차례를 끝내고 그 라운드에서 더 이상 카드를 할 수 없다는 것을 의미한다.
카드 효과: 많은 카드들은 다른 유닛들을 부스팅하거나, 적 유닛들에게 피해를 주거나, 게임 보드에 영향을 주는 등 게임에 영향을 줄 수 있는 특별한 능력들을 가지고 있다.
타이브레이커: 라운드 종료 시 동점일 경우, 이전 라운드에서 승리한 선수가 승리한다. 두 선수 모두 승리를 거두지 못한 경우에는 다른 라운드로 경기를 이어간다.
전략:
Gent는 전략적 사고, 허세, 세심한 자원 관리가 필요하다. 선수들은 이후 라운드에서 승리를 확보하기 위해 강력한 카드를 언제 범할지, 언제 자제할지를 결정해야 한다.
새로운 버전은 오리지널 버전과 게임 정신의 보존을 존중하여 접근했습니다. 그러나, 우리는 또한 혁신을 위한 공간을 활용했다 - 카드의 강도와 능력의 균형을 맞추는 것 외에도, 우리는 우리만의 카드를 추가했고, 몇 개의 새로운 카드를 만들었고, 카드 일러스트를 온라인 게임 GWENT의 일러스트로 교체하여 신선한 감각을 주었다. 또한 개선을 위해 기존 인터페이스를 자체 인터페이스로 대체했습니다.
SG Gwint를 플레이하는 방법
목표:
Gwent의 목표는 3라운드 중 2라운드에서 상대보다 더 많은 점수를 획득하여 승리하는 것입니다.
설정:
각 플레이어는 서로 다른 파벌, 능력, 가치를 나타내는 유닛 카드로 구성된 카드 덱으로 시작합니다. 표준 데크에는 최소 25장의 카드가 들어 있습니다. 플레이어는 10장의 카드를 가져가고 그 중 2장을 바꿀 수 있습니다.
게임 플레이:
원형 구조: 게임은 일련의 라운드에 걸쳐 진행됩니다. 각 라운드는 두 선수가 연속으로 패스할 때까지 한 턴에 한 장의 카드를 사용할 수 있다.
보드: 보드는 각 플레이어에 대해 근접, 원거리, 포위의 세 줄로 구성되어 있습니다. 각 행에는 특정 유형의 단위 카드를 보관할 수 있습니다.
단위 카드: 카드에는 근접 카드, 원거리 카드, 포위 카드, 특수 카드 등 다양한 유형이 있습니다. 유닛 카드는 파워 값을 가지고 있고 때로는 능력을 가지고 있다.
리더 카드: 각 플레이어는 게임당 한 번씩 사용할 수 있는 리더 카드를 가지고 있으며, 보통 게임에 큰 영향을 미칠 수 있는 강력한 효과를 가지고 있습니다.
손: 선수들은 매 라운드가 시작될 때마다 일정한 수의 카드를 뽑습니다. 선수들은 원한다면 몇 장의 카드를 손에서 멀리건(교환)할 수 있다.
점수: 각 라운드가 끝날 때마다 보드에서 가장 높은 총 전력을 가진 플레이어가 그 라운드에서 승리한다.
한 판을 이기는 것: 한 판을 이기는 것이 그 게임을 이기는 것을 의미하는 것은 아니다. 선수들은 향후 라운드를 위해 승리 라운드와 보존 카드의 균형을 맞춰야 합니다.
라운드 길이: 두 선수가 모두 통과할 때까지 한 라운드에서 원하는 만큼의 카드를 사용할 수 있습니다. 패스는 선수가 자신의 차례를 끝내고 그 라운드에서 더 이상 카드를 할 수 없다는 것을 의미한다.
카드 효과: 많은 카드들은 다른 유닛들을 부스팅하거나, 적 유닛들에게 피해를 주거나, 게임 보드에 영향을 주는 등 게임에 영향을 줄 수 있는 특별한 능력들을 가지고 있다.
타이브레이커: 라운드 종료 시 동점일 경우, 이전 라운드에서 승리한 선수가 승리한다. 두 선수 모두 승리를 거두지 못한 경우에는 다른 라운드로 경기를 이어간다.
전략:
Gent는 전략적 사고, 허세, 세심한 자원 관리가 필요하다. 선수들은 이후 라운드에서 승리를 확보하기 위해 강력한 카드를 언제 범할지, 언제 자제할지를 결정해야 한다.
The goal of SG Gwint is to offer the opportunity to play Gwent, which we all love, in a form worthy of the title "well-balanced card game." Unfortunately, the old good Gwent is not that, and it\'s no wonder. In The Witcher 3, players collect their decks on their journey towards the title of Gwent Grandmaster, and the variety of cards ranges from unusable to absurdly strong.
We approached the new version with respect for the original version and the preservation of the spirit of the game. However, we also utilized the space for innovation - in addition to balancing the strength of the cards and their abilities, we added some of our own, created a few new cards, and replaced the card illustrations with those from the online game GWENT to give them a fresh touch. Furthermore, we replaced the existing interface with our own for enhancement.
How to play SG Gwint
Objective:
The objective of Gwent is to win two out of three rounds by having more points on the board than your opponent.
Setup:
Each player begins with a deck of cards that consists of unit cards representing different factions, abilities, and values. A standard deck contains a minimum of 25 cards. Player takes 10 cards and can change 2 of them.
Gameplay:
Round Structure: The game is played over a series of rounds. Each round allows players to play one card per turn until both players pass consecutively.
Board: The board consists of three rows for each player: melee, ranged, and siege. Each row can hold a certain type of unit card.
Unit Cards: There are different types of cards: melee, ranged, siege, and special cards. Unit cards have a power value and sometimes an ability.
Leader Cards: Each player has a leader card that can be used once per game, usually having a powerful effect that can influence the game significantly.
The Hand: Players draw a certain number of cards at the beginning of each round. Players can mulligan (exchange) a few cards from their hand if they wish.
Scoring: The player with the highest total power on the board at the end of each round wins that round.
Winning a Round: Winning a round does not mean winning the game. Players need to balance winning rounds with conserving cards for future rounds.
Round Length: Players can play as many cards as they like in a round until both players pass. Passing means the player ends their turn and cannot play any more cards in that round.
Card Effects: Many cards have special abilities that can influence the game, such as boosting other units, damaging enemy units, or affecting the game board.
Tiebreakers: In the event of a tie at the end of a round, the player who won the previous round wins the game. If neither player has won a round, the game continues with another round.
Strategy:
Gwent requires strategic thinking, bluffing, and careful resource management. Players must decide when to commit powerful cards and when to hold back to secure victory in later rounds.
We approached the new version with respect for the original version and the preservation of the spirit of the game. However, we also utilized the space for innovation - in addition to balancing the strength of the cards and their abilities, we added some of our own, created a few new cards, and replaced the card illustrations with those from the online game GWENT to give them a fresh touch. Furthermore, we replaced the existing interface with our own for enhancement.
How to play SG Gwint
Objective:
The objective of Gwent is to win two out of three rounds by having more points on the board than your opponent.
Setup:
Each player begins with a deck of cards that consists of unit cards representing different factions, abilities, and values. A standard deck contains a minimum of 25 cards. Player takes 10 cards and can change 2 of them.
Gameplay:
Round Structure: The game is played over a series of rounds. Each round allows players to play one card per turn until both players pass consecutively.
Board: The board consists of three rows for each player: melee, ranged, and siege. Each row can hold a certain type of unit card.
Unit Cards: There are different types of cards: melee, ranged, siege, and special cards. Unit cards have a power value and sometimes an ability.
Leader Cards: Each player has a leader card that can be used once per game, usually having a powerful effect that can influence the game significantly.
The Hand: Players draw a certain number of cards at the beginning of each round. Players can mulligan (exchange) a few cards from their hand if they wish.
Scoring: The player with the highest total power on the board at the end of each round wins that round.
Winning a Round: Winning a round does not mean winning the game. Players need to balance winning rounds with conserving cards for future rounds.
Round Length: Players can play as many cards as they like in a round until both players pass. Passing means the player ends their turn and cannot play any more cards in that round.
Card Effects: Many cards have special abilities that can influence the game, such as boosting other units, damaging enemy units, or affecting the game board.
Tiebreakers: In the event of a tie at the end of a round, the player who won the previous round wins the game. If neither player has won a round, the game continues with another round.
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Gwent requires strategic thinking, bluffing, and careful resource management. Players must decide when to commit powerful cards and when to hold back to secure victory in later rounds.
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