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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    20-30 분

  • 연령

    8+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

톱니바퀴와 카트에서 여러분과 최대 3명의 친구가 회전하는 톱니바퀴 미로에서 다이아몬드를 수집하기 위해 경주합니다.

모든 톱니바퀴는 기계적으로 연결되어 있으며 하나의 톱니바퀴를 돌리면 보드의 모든 톱니바퀴가 회전하여 미로를 극적이고 의미 있는 방식으로 변화시킨다. 어느 시점에서든 동시에 존재하는 8가지 버전의 보드가 있으며, 단순히 톱니바퀴를 회전시키기만 하면 접근할 수 있다.

Cogs and Cart 게임은 빈 보드에서 시작됩니다; 각각의 플레이어는 빈 톱니바퀴를 넘어 트랙 쪽으로 뒤집고, 당신이 플레이할 때마다 성장하고 독특한 퍼즐을 만듭니다. 다이아몬드의 위치 또한 게임 초반에 무작위로 추출되어 상황을 뒤흔든다.

Cogs and Carts는 두 가지 뚜렷한 목표의 정점이다. 하나는 내가 가장 좋아하는 Tzolk\'in'처럼 의미 있고 기계적인 방법으로 기어나 톱니바퀴를 사용하는 게임을 하는 것이다: 마야 달력. 다른 하나는 좀 더 전술적이고 운에 덜 의존적인 버전의 Turo를 하고 싶어하는 욕구이다; 미학적으로 아름다운 타일 쌓기 게임.

마지막 결과는 학습하는 데 약 5분이 걸리고 30분 정도면 게임을 할 수 있는 재미있는 작은 게임을 빨리 배우는 것이다. 각각의 턴이 해결해야 할 새로운 재미있는 퍼즐을 드러내지만 너무 파괴적이지 않아서 당신의 움직임을 미리 계획할 수 없다. 친구들이 노리는 다이아몬드를 코 바로 밑에서 낚아채듯 한 턴에 여러 개의 다이아몬드를 그물로 만드는 영리한 경로를 찾는 것은 보람을 느낀다.

How-To-Play

톱니바퀴와 수레의 게임을 설정하려면 빈 쪽이 위를 향하도록 톱니바퀴를 모두 뒤집습니다.

모든 다이아몬드를 가방 안에 넣습니다. 다이아몬드를 하나씩 무작위로 뽑아내어 28개의 자리를 모두 차지할 때까지 번호가 매겨진 면이 위로 향하도록 시계 방향으로 보드 주위에 놓는다.

다이아몬드의 숫자는 다이아몬드를 보드에 추가할 때 보드 가장자리에서 몇 개의 톱니바퀴로 다이아몬드를 배치하는지를 나타낸다.

가장 어린 선수부터 시계방향으로 돌면서 각 선수는 카트를 놓을 중간 네 개의 톱니바퀴 중 어떤 톱니바퀴를 선택할지 정한다.

그런 다음 마지막 플레이어는 보드 추가를 시작할 다이아몬드 중 어떤 다이아몬드를 선택합니다. 보드에 다이아몬드 3개를 추가하세요.

첫 번째 플레이어는 이제 차례를 맞을 준비가 되었습니다!

각 차례는 다음 순서 중 하나, 전부 또는 전혀 할 수 없습니다.

1) 원하는 횟수만큼 톱니바퀴를 45° 회전합니다.

2) 톱니바퀴 중 하나를 빈 쪽이 위로 향하도록 들어 올린다. 오리엔트 앤 플레이스는 트랙 사이드가 표시되면서 다시 내려왔습니다. 하나 이상의 카트가 차지하는 톱니바퀴를 뒤집을 수 없습니다.

3) 카트가 현재 차지하고 있는 톱니바퀴에 연결된 경로를 따라 카트를 움직이기 시작합니다. 카트가 접히지 않은 톱니바퀴에 부딪히거나 카트가 보드에서 떨어질 때까지 카트는 이 경로를 계속 따라갑니다.

- 접히지 않은 톱니바퀴를 만나면 카트가 거기서 회전합니다.

- 보드에서 떨어졌다면, 다음 턴에서 보드에서 떨어진 트랙에서 보드로 들어가야 합니다.

카트가 길을 따라 이동하면서 카트가 입력한 톱니바퀴에 다이아몬드를 모읍니다. 다이아몬드가 수집될 때마다 카트를 일시 중지하고 새 다이아몬드가 있으면 즉시 보드에 추가합니다.

카트가 톱니바퀴에 도착하면 다이아몬드를 줍는다는 것을 기억하세요 -그래서 이미 톱니바퀴가 달려 있는 톱니바퀴에 다이아몬드가 더해진 것은 줍지 않을 것입니다. 동일한 톱니바퀴에 여러 개의 다이아몬드를 갖는 것도 가능하다.

카트가 멈추면 차례는 끝난다.

모든 다이아몬드를 모았을 때 가장 많은 다이아몬드를 가진 플레이어가 승자가 됩니다.

타이가 있는 경우 - 타이가 있는 선수 중 턴 순서 뒤에 출발한 선수가 우승자이다.

—디자이너의 desc 설명

In Cogs and Carts you and up to three of your friends race to collect diamonds in a maze of rotating interconnected cogs.

All cogs are mechanically linked and turning a single cog will rotate all the cogs on the board - changing the maze in dramatic and meaningful way. At any point in time there are 8 versions of the board that exists simultaneously; they are accessible by simply rotating the cogs.

A game of Cogs and Cart begins with empty board; each turn a player flips over an empty cog to the track side, growing and creating a unique puzzle every time you play. The location of the diamonds also get randomized at the beginning of the game to shake things up.

Cogs and Carts is a culmination of two distinct goals - one is to play a game that make use of a gear or a cog in a meaningful and mechanical way just like one of my favorite Tzolk\'in: The Mayan Calender. The other is the desire of wanting to play a more tactical and less luck dependent version of Tsuro; an aesthetically beautiful tile laying game.

The final result being a quick to learn fun little game that takes about 5 minutes to learn and plays in about half an hour. With each turn revealing a new fun puzzle to solve but not so disruptive that you cannot plan your move in advance. Finding clever route that net multiple diamonds per turn feels rewarding, just as snatching the ones your friends are aiming for right from under their noses.

How-To-Play

To setup a game of Cogs and carts flip all the cogs so that the empty side is facing up.

Place all the diamonds inside the bag. Randomly draw the diamonds out one by one and place in around the board in clockwise manner with the numbered side facing up until all 28 spots are occupied.

The number on the diamond indicates how many cogs from the edge of the board to place the diamond when adding it to the board.

Starting from the youngest player and going around clockwise each player choose which of the middle four cogs to place their cart.

The last player then chooses which of the diamonds to start adding the board. Add three diamonds to the board.

The first player is now ready to take their turn!

Each turn a player can do any, all, or none of the followings in this order:

1) Rotate the cogs by 45° any number of times you like.

2) Pick up one of the cog with its empty side facing up. Orient and place is back down with its track side showing. You may not flip a cog that is occupied by one or more cart.

3) Start moving your cart along a path that connects to the cog your cart currently occupies. Your cart will continue following this path until it encounters an unflipped cog, or your cart has fallen off the board.

- If you encounter an unflipped cog - your cart stop there for the turn.

- If you have fallen off the board, on your next turn you must enter the board from the track where you\'ve fallen off.

As your cart travels along the path you will collect the diamonds on the cogs your cart entered. Any time a diamond is collected pause the cart and immediately add a new diamond to the board if one is available.

Remember that your cart picks up diamond when it arrives at a cog - so a diamond added to a cog that already has a cart on it will not be picked up. It is also possible to have multiple diamonds on the same cog.

Once your cart has come to a stop, your turn has ended.

When all diamonds has been collected, the player with the most diamonds is the winner.

If there are ties - the player who started later in the turn order amongst the tied players is the winner.

—description from the designer

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