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  • 인원

    1-8 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    20-40 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

20세기 초에 개발된 초현실주의의 다양한 기법을 사용하여 상상력을 개발합니다.

Retratosen Juego는 5가지 게임 플레이 모드를 제공한다:

자동 시퀀스

각 플레이어에게 5장의 카드를 주고 테이블 중앙에 한 면을 올려놓습니다. 참가자들은 전시된 편지와 그들이 받은 초상화 사이의 연결고리를 찾아야 한다. 먼저 발견한 사람은 테이블 위에 카드를 놓고 큰 소리로 말할 것입니다. 그룹에서 연결을 수락하면 게임이 계속되고 마지막으로 지원되는 캐릭터로 새로운 검색이 발생해야 한다. 가장 먼저 카드가 떨어진 사람이 승리합니다. 순서는 인물(직업, 국적, 소속)과 연결된 측면이나 각 초상화 구성의 일부인 요소에 의해 주어질 수 있다. 성별과 연관된 연관성은 이런 유형의 게임에서는 합산되지 않는다.

초현실 인터뷰

당직자는 초상화를 꺼내 모두가 볼 수 있도록 테이블 위에 놓는다. 그는 그 캐릭터에 대한 질문을 생각하고 나머지는 보지 않고 종이에 적어야 한다. 그런 다음 그는 글을 덮고 있는 종이를 접어서 편지와 함께 오른쪽에 있는 선수에게 전달할 것이다. 초상화를 받는 사람은 누구나 질문에 대해 완전히 확신한 듯 '인터뷰'된 인물의 목소리를 그대로 받아 답을 쓸 것이다. 그런 다음 그들은 종이를 다시 접어서 다음 플레이어에게 전달할 것이고, 다음 플레이어는 이제 항상 그 초상화에 영감을 받아 새로운 질문을 써야 한다. 이 게임은 그룹이 원하는 만큼 질문과 답변을 번갈아 가며 작성하는 방식으로 진행된다. 마지막에 첫 번째 질문을 한 사람은 시트를 펼쳐 모두의 기여로 만들어진 텍스트를 읽게 된다.

시적 메타포

그룹 전체를 조망할 수 있는 초상화를 배치한다. 각 플레이어는 짧은 시적 텍스트나 은유를 써야 한다. 그들은 초상화에 존재하는 요소를 선택하고 형용사로 교차하거나 그 초상화의 구성이 그들을 위해 생성하는 것을 사용하여 (이름을 붙이지 않고) 인물을 묘사할 수 있을 것이다. 예를 들어, 폰타나로사에 대해서는 다음과 같이 말할 수 있다그의 주장은 매우 날카로웠다." 모두가 종이에 자신의 비유를 적고 나머지는 볼 수 없도록 시트를 접은 후 테이블 위에 놓아둘 것이다. 참가자 중 한 명이 시적인 글을 큰 소리로 읽을 것입니다. 그런 다음 각 플레이어는 자신의 텍스트를 선택할 수 없다는 점을 고려하여 자신이 가장 창의적이거나 독창적이라고 생각하는 것에 투표한다. 득표할 때마다 1점씩을 추가하게 된다. 이 게임에서는 창의력이 승리한다!

저는 누구인가요?

각 참가자에게 카드를 배부합니다. 그것을 보지 않고, 그들은 그것을 그녀의 이마에 놓을 것이고, 나머지 무리에게 그것을 보이게 할 것이다. 사람들은 돌아가면서 그녀가 가질 수 있는 특정한 특성이나 자질에 대해 질문함으로써 그들이 어떤 초상화를 얻었는지 추측하려고 노력할 것이다. 나머지 그룹은 질문에 대해 "예" 또는 "아니오"라고 대답할 수 있을 것입니다. 예라고 대답하면 부정적인 답변을 받을 때까지 계속 질문할 수 있습니다. 이럴 경우 오른쪽에 있는 선수가 물어볼 차례가 될 것이다. 누군가가 캐릭터를 추측할 때까지 그 역동성은 반복될 것이다.

주장

임의로 얻은 초상화를 바탕으로 한 참가자가 다른 참가자에게 초상화가 구성된 요소의 존재를 입증하거나 설명하도록 이의를 제기한다. 예를 들어, 누군가 에드거 앨런 포\의 "검은 고양이"를 제안하고 두 플레이어는 그것이 무엇을 의미하는지 설명해야 하며 왜 그것이 거기에 있는지 논쟁한다. 나머지 팀들은 그들에게 가장 설득력이 있어 보였던 주장을 선택할 것이다. 발언한 선수들은 획득한 투표마다 1점씩을 받게 된다.

Develop the imagination using various techniques of surrealism, developed at the beginning of the 20th century.

Retratos en Juego offers 5 gameplay modes:

Automatic Sequence

Deal five cards to each player and leave one face up in the center of the table. Participants must find a link between the letter on display and the portraits they received. Whoever discovers it first will place their card on the table and say it out loud. If the connection is accepted by the group, the game continues and the new search will have to occur with the last supported character. The first person to run out of cards will win. The sequence can be given by aspects linked to the characters (profession, nationality, affiliations) or by the elements that are part of the construction of each portrait. Associations linked to gender do not add up in this type of game.

Surreal Interview

The player on duty takes out a portrait and places it on the table for everyone to see. He must think of a question for said character and write it on a piece of paper, without the rest seeing it. Then he will fold the paper covering the writing and pass it, along with the letter, to the player on the right. Whoever receives the portrait will write the answer, as if they were completely certain about the question, taking the voice of the “interviewed” character. Then they will fold the paper again and pass it to the next player, who must now write a new question, always inspired by that portrait. The game will continue alternating the writing of questions and answers, as many rounds as the group wishes. At the end, whoever asked the first question will unfold the sheet and read the text created with everyone\'s contribution.

Poetic Metaphors

Place a portrait in view of the entire group. Each player must write a short poetic text or metaphor. They will be able to choose an element present in the portrait and cross it with an adjective or describe the character (without naming it) using what the construction of that portrait generates for them. For example, regarding Fontanarrosa, we could say: “His arguments were very sharp.” Everyone will write their metaphor on a piece of paper, fold the sheet so that the rest cannot see it, and leave it on the table. One of the participants will read the poetic texts aloud. Then, each player will vote for the one they consider most creative or original, taking into account that they will not be able to choose their own text. They will add one point for each vote obtained. In this game creativity wins!

Who am I?

A card is distributed to each participant. Without looking at it, they will place it on her forehead, leaving it visible to the rest of the group. Taking turns, each person will try to guess which portrait they got by asking questions about certain traits or qualities that she might have. The rest of the group will only be able to answer “yes” or “no” to the questions asked. If the answer is yes, you can continue asking until you receive a negative. In this case, it will be the turn of the player on the right to ask. The dynamic will be repeated until someone guesses the character.

Allegation

Based on a portrait obtained at random, one participant challenges another to substantiate or explain the presence of any of the elements with which the portrait is constructed. For example, someone proposes Edgar Allan Poe\'s “black cat” and both players have to explain what it means, arguing why it is there. The rest of the team will choose the argument that seemed most convincing to them. Players who spoke will receive one point for each vote obtained.

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