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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-40 분
-
연령
4+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Natalia Méndez, Jimena Tello
-
아티스트
Jimena Tello
-
인원
게임 소개
획득한 카드로 미리오라마(파노라마 장면) 형식의 이야기를 만들고 이야기합니다. 구두 또는 서면으로, 개별적으로, 그룹으로 또는 공동으로 작성할 수 있다.
파사제 알레리는 7가지 게임 플레이 모드를 제공한다:
알레리 통로
갑판에서 카드를 꺼내 원하는 대로 배열하여 공사와 이야기를 구성합니다. 영감을 수반하기 위해 몇 가지 질문이 있는데, 그 장면에 등장하는 사람은 누구인가? 그가 무엇을 하고 있습니까? 그의 이름은 무엇입니까? 그것은 어디서 온 것인가? 그는 다음에 무엇을 할 것인가? 어떤 소리가 들립니까? 너는 무엇을 하는것을 좋아하니? 너의 친구들은 누구니? 그녀가 다른 캐릭터를 어떻게 만날까요? 그들은 함께 무엇을 할까요? 그리고 더 많은 것들.
언제든지무작위로 다섯 장의 카드를 꺼내 테이블 위에 올려놓으세요. 자신이 선택한 순서대로 배열하고 거기에 등장하는 인물들의 그날 이야기를 들려준다.
Neighbors
3장의 카드를 가지고 등장하는 캐릭터의 이름을 대세요. 그곳에 있는 이웃들을 소개하고 이 캐릭터들이 만나는 이야기를 들려줍니다.
동네 소리
순서대로 참가자 한 명이 다섯 장의 카드를 받아 테이블 위에 올려놓는다. 그런 다음 그는 카드 중 하나에서 "들린" 소리를 내야 합니다. 다른 참가자들은 어떤 것을 지적해야 합니다. 누가 먼저 알아맞히든 카드는 가지고 나머지는 따로 둔다. 덱이 완성되면 가장 많은 카드를 가진 사람이 승자가 됩니다.
이 방에는…(메모리 게임)
데크를 중앙에 엎어 놓는다. 첫번째 참가자는 카드를 들고 이 방에... 는 카드에서 보이는 요소로 문장을 완성하고, 그것을 테이블 위에 올려놓습니다. 다음 플레이어는 다른 카드를 가져간다고 말한다. 이 방에는 첫 번째 참가자가 한 말을 반복하고 새 카드에서 찾은 요소를 추가한다. 그는 그녀를 첫 번째 것(위, 아래 또는 옆) 옆에 배치하여 장면을 만든다. 곧, 플레이어가 요소를 잊어버리거나 혼동할 때까지. 게임을 더 어렵게 만들고 싶다면, 각 참가자는 요소와 함께 자신의 카드를 보여주지만 다른 더미에 엎드린 채로 유지한다.
세계에서 가장 높은 건물
데크를 털고 각 플레이어에게 카드 3장을 주고 나머지는 테이블 중앙에 배치합니다. 차례로 각 참가자들은 인도에서 시작하여 건물을 조립하기 시작합니다. 플로어 카드를 받지 못했다면 덱에서 다른 카드를 가져가고 다음 플레이어는 시작할 수 있을 때까지 계속합니다. 첫 번째 경로가 마련되면 객실을 통해 계속 올라갈 수 있습니다. 마지막으로 지붕이 있는 것들이 배치됩니다. 차례가 되면 다른 층을 다시 얻으면 이전 층 옆에 배치하고 공사에 카드를 계속 추가해야 합니다. 한 명의 플레이어가 건물을 완성하거나 덱에 카드가 소진될 때까지 플레이가 계속됩니다. 가장 높은 건물을 가진 사람이 이기는 거야. 그런 다음 각 참가자는 자신의 건설 이야기를 말할 수 있습니다.
그리고 이전에 있었던 일과 이후에 있었던 일카드를 들고, 그것을 보고 등장인물들을 그 장면으로 불러들인 이야기를 하고 다음에 일어날 수 있었던 일을 묘사한다.
파사제 알레리는 7가지 게임 플레이 모드를 제공한다:
알레리 통로
갑판에서 카드를 꺼내 원하는 대로 배열하여 공사와 이야기를 구성합니다. 영감을 수반하기 위해 몇 가지 질문이 있는데, 그 장면에 등장하는 사람은 누구인가? 그가 무엇을 하고 있습니까? 그의 이름은 무엇입니까? 그것은 어디서 온 것인가? 그는 다음에 무엇을 할 것인가? 어떤 소리가 들립니까? 너는 무엇을 하는것을 좋아하니? 너의 친구들은 누구니? 그녀가 다른 캐릭터를 어떻게 만날까요? 그들은 함께 무엇을 할까요? 그리고 더 많은 것들.
언제든지무작위로 다섯 장의 카드를 꺼내 테이블 위에 올려놓으세요. 자신이 선택한 순서대로 배열하고 거기에 등장하는 인물들의 그날 이야기를 들려준다.
Neighbors
3장의 카드를 가지고 등장하는 캐릭터의 이름을 대세요. 그곳에 있는 이웃들을 소개하고 이 캐릭터들이 만나는 이야기를 들려줍니다.
동네 소리
순서대로 참가자 한 명이 다섯 장의 카드를 받아 테이블 위에 올려놓는다. 그런 다음 그는 카드 중 하나에서 "들린" 소리를 내야 합니다. 다른 참가자들은 어떤 것을 지적해야 합니다. 누가 먼저 알아맞히든 카드는 가지고 나머지는 따로 둔다. 덱이 완성되면 가장 많은 카드를 가진 사람이 승자가 됩니다.
이 방에는…(메모리 게임)
데크를 중앙에 엎어 놓는다. 첫번째 참가자는 카드를 들고 이 방에... 는 카드에서 보이는 요소로 문장을 완성하고, 그것을 테이블 위에 올려놓습니다. 다음 플레이어는 다른 카드를 가져간다고 말한다. 이 방에는 첫 번째 참가자가 한 말을 반복하고 새 카드에서 찾은 요소를 추가한다. 그는 그녀를 첫 번째 것(위, 아래 또는 옆) 옆에 배치하여 장면을 만든다. 곧, 플레이어가 요소를 잊어버리거나 혼동할 때까지. 게임을 더 어렵게 만들고 싶다면, 각 참가자는 요소와 함께 자신의 카드를 보여주지만 다른 더미에 엎드린 채로 유지한다.
세계에서 가장 높은 건물
데크를 털고 각 플레이어에게 카드 3장을 주고 나머지는 테이블 중앙에 배치합니다. 차례로 각 참가자들은 인도에서 시작하여 건물을 조립하기 시작합니다. 플로어 카드를 받지 못했다면 덱에서 다른 카드를 가져가고 다음 플레이어는 시작할 수 있을 때까지 계속합니다. 첫 번째 경로가 마련되면 객실을 통해 계속 올라갈 수 있습니다. 마지막으로 지붕이 있는 것들이 배치됩니다. 차례가 되면 다른 층을 다시 얻으면 이전 층 옆에 배치하고 공사에 카드를 계속 추가해야 합니다. 한 명의 플레이어가 건물을 완성하거나 덱에 카드가 소진될 때까지 플레이가 계속됩니다. 가장 높은 건물을 가진 사람이 이기는 거야. 그런 다음 각 참가자는 자신의 건설 이야기를 말할 수 있습니다.
그리고 이전에 있었던 일과 이후에 있었던 일카드를 들고, 그것을 보고 등장인물들을 그 장면으로 불러들인 이야기를 하고 다음에 일어날 수 있었던 일을 묘사한다.
Create and tell stories from the myriorama (panoramic scene) format with the cards obtained. It may be oral or written, individually, in groups or collaboratively.
Pasaje Alelí offers 7 gameplay modes:
Alelí Passage
Take cards from the deck and arrange them as desired to put together the construction and a story. To accompany the inspiration, there are some questions as an example: who appears in the scene? What is he doing? What is his name? Where does it come from? What will he do next? What sounds are heard? What do you like to do? Who are your friends? How would she meet another character? What would they do together? and many more.
Any day
Take five cards at random and place them face up on the table. Arrange them in the order you choose and tell the story of that day of the characters that appear there.
Neighbors
Take three cards and name the characters that appear. Introduce the neighbors who are there and tell a story where these characters meet.
The sounds of the neighborhood
In turns, each participant takes five cards and puts them face up on the table. Then he has to make a sound that he thinks is “heard” in one of the cards. The other participants have to point out which one. Whoever guesses first keeps the card and the rest are set aside. When the deck is finished, whoever has the most cards will be the winner.
In this room there is… (memory game)
Place the deck face down in the center. The first participant takes a card, says In this room there is... completes the sentence with an element that he sees on the card and leaves it face up on the table. The next player takes another card, says In this room there is, repeating what the first participant said and adds an element that he finds on the new card. He leaves her arranged next to the first one (above, below or to the side) creating a scene. So on, until a player forgets or confuses an element. If you want to make the game more challenging, each participant shows his card with the element but then keeps it face down in another pile.
The tallest building in the world
Shuffle the deck, deal three cards to each player and place the rest in the center of the table. In turns, each participant begins to assemble their building, starting on the sidewalk. If he didn\'t get a floor card, he takes another one from the deck and the next player continues until they can start. Once the first path is in place, you can continue up through the rooms. Lastly, those with a roof are placed. If on your turn you get another floor again, you will place it next to the previous one, and you must continue adding cards to your construction. Play continues until one player has completed a building or the deck runs out of cards. Whoever has the tallest building wins. Then each participant can tell the story of their construction.
And what happened before and what happened after
Take a card, look at it and tell a story that brought the characters to that scene and describe what could have happened next.
Pasaje Alelí offers 7 gameplay modes:
Alelí Passage
Take cards from the deck and arrange them as desired to put together the construction and a story. To accompany the inspiration, there are some questions as an example: who appears in the scene? What is he doing? What is his name? Where does it come from? What will he do next? What sounds are heard? What do you like to do? Who are your friends? How would she meet another character? What would they do together? and many more.
Any day
Take five cards at random and place them face up on the table. Arrange them in the order you choose and tell the story of that day of the characters that appear there.
Neighbors
Take three cards and name the characters that appear. Introduce the neighbors who are there and tell a story where these characters meet.
The sounds of the neighborhood
In turns, each participant takes five cards and puts them face up on the table. Then he has to make a sound that he thinks is “heard” in one of the cards. The other participants have to point out which one. Whoever guesses first keeps the card and the rest are set aside. When the deck is finished, whoever has the most cards will be the winner.
In this room there is… (memory game)
Place the deck face down in the center. The first participant takes a card, says In this room there is... completes the sentence with an element that he sees on the card and leaves it face up on the table. The next player takes another card, says In this room there is, repeating what the first participant said and adds an element that he finds on the new card. He leaves her arranged next to the first one (above, below or to the side) creating a scene. So on, until a player forgets or confuses an element. If you want to make the game more challenging, each participant shows his card with the element but then keeps it face down in another pile.
The tallest building in the world
Shuffle the deck, deal three cards to each player and place the rest in the center of the table. In turns, each participant begins to assemble their building, starting on the sidewalk. If he didn\'t get a floor card, he takes another one from the deck and the next player continues until they can start. Once the first path is in place, you can continue up through the rooms. Lastly, those with a roof are placed. If on your turn you get another floor again, you will place it next to the previous one, and you must continue adding cards to your construction. Play continues until one player has completed a building or the deck runs out of cards. Whoever has the tallest building wins. Then each participant can tell the story of their construction.
And what happened before and what happened after
Take a card, look at it and tell a story that brought the characters to that scene and describe what could have happened next.
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