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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-5 명
BGG추천: 1-5 명 -
게임시간
30-60 분
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연령
10+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Nick Bentley, Charlie Bink
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아티스트
Csaba Bernáth, Marta Danecka, Sebastian Koziner, Aleksey Shirokikh, Alexey Shirokikh
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인원
게임 소개
트레킹 더 월드 2판에서는 여행 일정을 현명하게 선택하고, 경험으로 힘을 얻고, 기념품을 모으고, 멋진 여행지에서 매혹적인 여행을 함으로써 궁극의 세계 여행자가 되기 위해 경쟁한다.
2판은 대대적인 재설계를 한 것입니다. 기계적으로 가장 큰 세 가지 차이점이 있습니다:
이것은 여행 일정을 선택하여 각 턴을 시작하는 제도&레이싱 게임입니다. 첫 번째 판은 주제별 의미가 없는 카드를 추첨하여 각 턴을 시작하는 제도&레이싱 게임이었습니다.
새로운 에디션에서는 다양한 목적지로 이동하여 무료로 특별한 파워를 얻을 수 있으며, 이는 빅 턴을 위한 콤보로 플레이할 수 있다.
솔로 모드가 있습니다.
그 외에도 많은 변경 사항이 있습니다. 변하지 않는 규칙은 없다.
구성 요소 업그레이드도 있습니다. 예를 들어, 이 기술은 각각의 카드를 더 많이 작성하고, 이제 여행 가방은 카드 스톡 대신 큐브를 위한 슬롯이 있는 이중층 판지이다.
다른 방법으로 2판은 1판과 다릅니다:
더 빨리 배울 수 있는 규칙이 있습니다
더 높은 의사결정 복잡성(게이트웨이 대신 게이트웨이+)
여행하는 느낌이 더 강합니다
더 많은 게임-투-게임 버라이어티
더 많은 이야기:더 나은 통합 콘텐츠와 게임 플레이
는 설정 속도가 빨라지며, 미드웨이트 전략 게임으로 전환되는 확장 기능을 가지고 있으며, 비대칭 플레이어 파워
는 부정적인 플레이어 상호 작용이 적습니다(차단 없음, 등)
1st 플레이어의 이점 없음
더 큰 "큰" 턴(카드 콤보 포함)
더 많은 보상을 주는 것처럼 느껴집니다
—출판사의 desc 설명
2판은 대대적인 재설계를 한 것입니다. 기계적으로 가장 큰 세 가지 차이점이 있습니다:
이것은 여행 일정을 선택하여 각 턴을 시작하는 제도&레이싱 게임입니다. 첫 번째 판은 주제별 의미가 없는 카드를 추첨하여 각 턴을 시작하는 제도&레이싱 게임이었습니다.
새로운 에디션에서는 다양한 목적지로 이동하여 무료로 특별한 파워를 얻을 수 있으며, 이는 빅 턴을 위한 콤보로 플레이할 수 있다.
솔로 모드가 있습니다.
그 외에도 많은 변경 사항이 있습니다. 변하지 않는 규칙은 없다.
구성 요소 업그레이드도 있습니다. 예를 들어, 이 기술은 각각의 카드를 더 많이 작성하고, 이제 여행 가방은 카드 스톡 대신 큐브를 위한 슬롯이 있는 이중층 판지이다.
다른 방법으로 2판은 1판과 다릅니다:
더 빨리 배울 수 있는 규칙이 있습니다
더 높은 의사결정 복잡성(게이트웨이 대신 게이트웨이+)
여행하는 느낌이 더 강합니다
더 많은 게임-투-게임 버라이어티
더 많은 이야기:더 나은 통합 콘텐츠와 게임 플레이
는 설정 속도가 빨라지며, 미드웨이트 전략 게임으로 전환되는 확장 기능을 가지고 있으며, 비대칭 플레이어 파워
는 부정적인 플레이어 상호 작용이 적습니다(차단 없음, 등)
1st 플레이어의 이점 없음
더 큰 "큰" 턴(카드 콤보 포함)
더 많은 보상을 주는 것처럼 느껴집니다
—출판사의 desc 설명
In Trekking the World 2nd Edition, compete to be the ultimate world traveler by choosing itineraries wisely, gaining power with experience, collecting souvenirs, and taking fascinating tours at gorgeous destinations.
The 2nd Edition is a major redesign. Mechanically, here are the three biggest differences:
It\'s a drafting-&-racing game where you start each turn by choosing an itinerary. 1st edition was a set-collection-&-racing game where you start each turn by drawing cards with no thematic meaning.
In the new edition, you can get special powers for free by going to various destinations, which can be played in combos for big turns.
It has a solo mode.
There are many other changes as well. No rule is unchanged.
There are also component upgrades. For example, the art fills out more of each card, and the suitcases are now double-layered cardboard with slots for cubes, instead of cardstock.
Other ways 2nd Edition differs from 1st:
has quicker-to-learn rules
has higher decision complexity (gateway+ instead of gateway)
feels more like traveling
has more game-to-game variety
has more turn-to-turn variety
has more story: better integrated content and gameplay
is faster to set up
has an expansion that turns it into a mid-weight strategy game, with asymmetrical player powers
has less negative player interaction (no blocking, etc)
no more 1st player advantage
has bigger “big” turns (including card combos)
feels like it rewards you more, in greater variety
—description from the publisher
The 2nd Edition is a major redesign. Mechanically, here are the three biggest differences:
It\'s a drafting-&-racing game where you start each turn by choosing an itinerary. 1st edition was a set-collection-&-racing game where you start each turn by drawing cards with no thematic meaning.
In the new edition, you can get special powers for free by going to various destinations, which can be played in combos for big turns.
It has a solo mode.
There are many other changes as well. No rule is unchanged.
There are also component upgrades. For example, the art fills out more of each card, and the suitcases are now double-layered cardboard with slots for cubes, instead of cardstock.
Other ways 2nd Edition differs from 1st:
has quicker-to-learn rules
has higher decision complexity (gateway+ instead of gateway)
feels more like traveling
has more game-to-game variety
has more turn-to-turn variety
has more story: better integrated content and gameplay
is faster to set up
has an expansion that turns it into a mid-weight strategy game, with asymmetrical player powers
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no more 1st player advantage
has bigger “big” turns (including card combos)
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