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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-15 분
-
연령
9+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Takahiro Amioka
-
아티스트
Takahiro Amioka
-
인원
게임 소개
백팩 해저드는 좀비 대유행이 발생한 세계에서 플레이어가 아이템 카드를 드래프트하여 백팩에 넣는 경쟁력 있는 퍼즐 게임이다.
매 라운드마다 취급한 두 장의 아이템 카드 중 하나를 다음 플레이어에게 건네주고, 두 장의 아이템 카드를 백팩에 쑤셔 넣는다.
백팩은 3×5 사각형이고, 아이템 카드는 양쪽에 2×3 사각형 안에 아이템이 그려져 있습니다.
카드를 놓을 때 돌려 놓을 수 있고, 이미 놓여진 아이템 카드 위나 아래에 쌓을 수 있습니다. 그러나 배낭에서 튀어나오거나 물건을 숨기도록 쌓을 수 없습니다.
백팩 상단에는 게임이 끝날 때 받는 독특한 보너스 점수가 그려져 있습니다. 보너스 점수를 숨기기 위해 아이템 카드를 배치할 수도 있지만, 그렇게 하면 보너스를 받지 못한다.
총, 탄약, 약초, 열쇠 등 4가지 종류의 아이템이 있으며, 이 조건을 각각 충족하면 점수를 매긴다. 총과 탄약은 같은 색의 짝을 이루어야 하고 약초를 쌓을 수 있으며 열쇠는 같은 열쇠에 연결되어 있어야 한다.
2라운드 이후에는 하프타임에 성취 단계가 진행된다. 아이템에 한해 10점 이상의 점수를 획득한 플레이어는 게임 종료 시 추가 보너스 포인트를 받게 된다.
세 번째 라운드에서는 아이템 카드를 재배열할 수 있습니다.
4라운드 이후 최종 득점 단계가 진행된다. 아이템과 보너스 점수의 합계가 가장 높은 선수가 우승자입니다.
—디자이너의 desc 설명(transl)
매 라운드마다 취급한 두 장의 아이템 카드 중 하나를 다음 플레이어에게 건네주고, 두 장의 아이템 카드를 백팩에 쑤셔 넣는다.
백팩은 3×5 사각형이고, 아이템 카드는 양쪽에 2×3 사각형 안에 아이템이 그려져 있습니다.
카드를 놓을 때 돌려 놓을 수 있고, 이미 놓여진 아이템 카드 위나 아래에 쌓을 수 있습니다. 그러나 배낭에서 튀어나오거나 물건을 숨기도록 쌓을 수 없습니다.
백팩 상단에는 게임이 끝날 때 받는 독특한 보너스 점수가 그려져 있습니다. 보너스 점수를 숨기기 위해 아이템 카드를 배치할 수도 있지만, 그렇게 하면 보너스를 받지 못한다.
총, 탄약, 약초, 열쇠 등 4가지 종류의 아이템이 있으며, 이 조건을 각각 충족하면 점수를 매긴다. 총과 탄약은 같은 색의 짝을 이루어야 하고 약초를 쌓을 수 있으며 열쇠는 같은 열쇠에 연결되어 있어야 한다.
2라운드 이후에는 하프타임에 성취 단계가 진행된다. 아이템에 한해 10점 이상의 점수를 획득한 플레이어는 게임 종료 시 추가 보너스 포인트를 받게 된다.
세 번째 라운드에서는 아이템 카드를 재배열할 수 있습니다.
4라운드 이후 최종 득점 단계가 진행된다. 아이템과 보너스 점수의 합계가 가장 높은 선수가 우승자입니다.
—디자이너의 desc 설명(transl)
Backpack Hazard is a competitive puzzle game in which players draft item cards and stuff them into backpacks in a world where a zombie pandemic has broken out.
Each round, one of the two item cards dealt is passed around to the next player, and the two item cards are stuffed into a backpack.
The backpack is 3 x 5 squares, and the item cards have items drawn within 2 x 3 squares on both sides.
You can rotate the cards as you place them, and you can stack them on top of or under already placed item cards. However, you cannot stack them so that they protrude from the backpack or hide items.
The top of your backpack depicts the unique bonus score you get at the end of the game. You can also place item cards to hide bonus scores, but you will not receive any bonuses for doing so.
There are four types of items: guns, ammunition, herbs, and keys, and you score points for meeting each of these conditions. Guns and ammunition must be in pairs of the same color, herbs can be stacked, and keys must be connected to the same key.
After the second round, the achievement phase is played at half time. Players with 10 or more points on items only will receive an extra bonus point at the end of the game.
On the third round you may rearrange your item cards.
After the fourth round, the final scoring phase takes place. The player with the highest total of items and bonus points is the winner.
—description from the designer (translated)
Each round, one of the two item cards dealt is passed around to the next player, and the two item cards are stuffed into a backpack.
The backpack is 3 x 5 squares, and the item cards have items drawn within 2 x 3 squares on both sides.
You can rotate the cards as you place them, and you can stack them on top of or under already placed item cards. However, you cannot stack them so that they protrude from the backpack or hide items.
The top of your backpack depicts the unique bonus score you get at the end of the game. You can also place item cards to hide bonus scores, but you will not receive any bonuses for doing so.
There are four types of items: guns, ammunition, herbs, and keys, and you score points for meeting each of these conditions. Guns and ammunition must be in pairs of the same color, herbs can be stacked, and keys must be connected to the same key.
After the second round, the achievement phase is played at half time. Players with 10 or more points on items only will receive an extra bonus point at the end of the game.
On the third round you may rearrange your item cards.
After the fourth round, the final scoring phase takes place. The player with the highest total of items and bonus points is the winner.
—description from the designer (translated)
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