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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-90 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
David Ells
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아티스트
Patrick Stevens
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인원
게임 소개
항공기, 전투력()은 1942년 솔로몬 제도와 산호해 전투, 과달카날 전역을 아우르는 해군 전쟁 게임이다.
각 플레이어는 3일(14시간)과 3박(각 10시간) 동안 기동대의 이동을 계획하고, 매일의 공중 검색(발사 시간, 지속 시간 및 방향)과 성공적인 검색 결과로 발생할 수 있는 모든 공습 임무를 계획한다.
지도의 각 1인치 거리는 100해리이며, 다양한 위도와 경도선이 지도에 표시되어 있으며, 후자는 적도에서 멀어질수록 거리가 감소한다.
게임 플레이는 빠르고, 규칙과 플레이는 배우기 쉽습니다. 3일간의 완전한 전투는 30분에서 45분 사이에 진행됩니다.
공중수색을 성공적으로 계획하고 실행하는 것이 게임의 핵심이며, 항공모함 기동부대를 가장 유리하고 유연한 위치로 이동시키면 적의 공중수색과 타격에서 살아남는 데 도움이 될 것이다. 육상 항공 편대는 정찰 및 공격 기회도 제공합니다.
시간 척도는 1일에서 1분 사이의 게임 턴(공중 타격 해결의 경우 후자)을 망원경으로 제공한다.
—디자이너의 desc 설명
각 플레이어는 3일(14시간)과 3박(각 10시간) 동안 기동대의 이동을 계획하고, 매일의 공중 검색(발사 시간, 지속 시간 및 방향)과 성공적인 검색 결과로 발생할 수 있는 모든 공습 임무를 계획한다.
지도의 각 1인치 거리는 100해리이며, 다양한 위도와 경도선이 지도에 표시되어 있으며, 후자는 적도에서 멀어질수록 거리가 감소한다.
게임 플레이는 빠르고, 규칙과 플레이는 배우기 쉽습니다. 3일간의 완전한 전투는 30분에서 45분 사이에 진행됩니다.
공중수색을 성공적으로 계획하고 실행하는 것이 게임의 핵심이며, 항공모함 기동부대를 가장 유리하고 유연한 위치로 이동시키면 적의 공중수색과 타격에서 살아남는 데 도움이 될 것이다. 육상 항공 편대는 정찰 및 공격 기회도 제공합니다.
시간 척도는 1일에서 1분 사이의 게임 턴(공중 타격 해결의 경우 후자)을 망원경으로 제공한다.
—디자이너의 desc 설명
Aircraft, Battle Force (ABF) is a naval wargame that overs the Solomon Islands & Coral Sea battles & Guadalcanal Campaign of 1942.
Each player plots their task forces movement for 3 days (14 hours long) and 3 nights (10 hours each), and also each day’s air searches (time of launch, duration & direction), and also any air strike missions that may result from successful searches.
Each 1 inch distance on the map is 100 nautical miles, and the various latitude & longitude lines are shown on the map; the latter decrease in distance as they go away from the equator.
Game play is quick, and rules and play are easy to learn. A full battle of 3 days lasts between 30-45 minutes.
Successful plotting & execution of air searches are at the heart of the game, and moving your aircraft carrier task forces into the most advantageous & flexible location will help you survive the enemy air searches & strikes. Land-based air squadrons also offer reconnaissance & attack opportunities.
The time scale will telescope between 1 day and 1 minute game turns (the latter for air strike resolution).
—description from the designer
Each player plots their task forces movement for 3 days (14 hours long) and 3 nights (10 hours each), and also each day’s air searches (time of launch, duration & direction), and also any air strike missions that may result from successful searches.
Each 1 inch distance on the map is 100 nautical miles, and the various latitude & longitude lines are shown on the map; the latter decrease in distance as they go away from the equator.
Game play is quick, and rules and play are easy to learn. A full battle of 3 days lasts between 30-45 minutes.
Successful plotting & execution of air searches are at the heart of the game, and moving your aircraft carrier task forces into the most advantageous & flexible location will help you survive the enemy air searches & strikes. Land-based air squadrons also offer reconnaissance & attack opportunities.
The time scale will telescope between 1 day and 1 minute game turns (the latter for air strike resolution).
—description from the designer
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