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BGG랭킹
BGG전체 : 10030
THEMATIC : 1247
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인원
3-6 명
BGG추천: 3-5 명 -
게임시간
90-90 분
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연령
13+
BGG추천: 18+ -
게임 난이도
2.88 / 5
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디자이너
Devin Granger, Nathan Isaac, John Kleinschmidt, Diego Rich, Collin Smith
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아티스트
David Ausloos, Nathan Isaac, John S. Jamtli
-
인원
게임 소개
모비 타이즈(TM)는 3~6명의 플레이어가 90~120분 안에 플레이할 수 있는 협상, 음모, 복수를 하는 보드 게임이다. 게임이 진행되는 동안 플레이어들은 작은 도시를 장악하기 위해 경쟁하는 마피아 보스 역할을 맡는다. 게임 보드의 다양한 위치로 가족을 이동시키면서 플레이어는 현금을 모으고 다른 플레이어를 위협하거나 다른 플레이어와 협력하여 존경심을 얻고 자신의 자산을 보호하려고 시도합니다.
플레이어는 게임 초반에 공격 카드, 방어 카드, 무기 카드, 스페셜티 카드를 포함한 선호 카드를 받게 된다. 액션 라운드에서 각 턴마다 플레이어는 손에 들고 있는 카드 중 일부 또는 전부를 플레이하거나, 가족이 있는 장소에서 다른 플레이어와 가족을 공격하거나, 공격으로부터 자신의 게임 조각을 방어할 수 있다.
각 라운드에서 카드를 뽑아 연준의 위치와 수를 결정한다. 만약 어떤 장소가 4명 이상의 연방요원들에게 둘러싸여 있다면, 플레이어들은 무기를 사용하여 자신을 방어하거나, 그들 중 한 명을 꼬집기 위해 투표해야 한다. 플레이어&rsquo의 게임 피스가 연방 정부에 의해 꼬집히면 게임 피스는 게임 보드의 프리즌 위치에 배치된다.
게임에서 이기려면, 플레이어들은 연방 정부의 증가하는 위협을 성공적으로 피하고 그들의 영토에 있는 다른 폭도 가족의 침해로부터 그들 자신을 방어해야 한다. 죽거나 꼬집히는 일가족이 늘어날수록 히트 미터가 상승해 결국 최고 수준에 도달해 게임의 종말을 알린다. 그런 다음 남은 게임 피스와 경기 진행 중 쌓아둔 현금을 세고 돈과 존경심이 가장 높은 선수가 승리한다.
상자 뒤에서부터
돼지들은 배고픈 것처럼 들린다. 다른 방에서 당신의 동료가 비명을 지르는 것을 들을 수 있습니다. 돈 가의 부하들이 꽤 오랫동안 그를 조사했지만, 그는 어떤 이름도 밝히지 않았다. 그의 얼굴을 가로지르는 손마디의 바삭바삭한 갈라짐과 몇 번이고, 끊임없이 잔혹한 리듬이 곧 축축한 피투성이의 쿵 하는 합창으로 부드러워진다. 비명을 지르면 구걸하는 길이 열린다. 갑작스러운 총소리와 문 밑의 섬광에 깜짝 놀란다. 네 어시스턴트의 시체를 복도 끝에 있는 돼지 떼를 향해 끌고 간다 의자에 묶인 채 앉아 있는 방으로 발걸음이 꾸준히 다가온다. 돈 가의 부하들도 당신에게 몇 가지 질문이 있어요.
플레이어는 게임 초반에 공격 카드, 방어 카드, 무기 카드, 스페셜티 카드를 포함한 선호 카드를 받게 된다. 액션 라운드에서 각 턴마다 플레이어는 손에 들고 있는 카드 중 일부 또는 전부를 플레이하거나, 가족이 있는 장소에서 다른 플레이어와 가족을 공격하거나, 공격으로부터 자신의 게임 조각을 방어할 수 있다.
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Mob Ties(TM) is a board game of negotiation, intrigue and revenge for three to six players playable in 90 - 120 minutes. During the course of the game, players assume the roles of mob bosses vying for control of a small city. Moving the members of their families between various locations on the game board, players attempt to collect cash and intimidate or work with other players’ family members to gain respect and protect their assets.
Players are dealt favor cards at the beginning of the game that include attack cards, defense cards, weapon cards and specialty cards. Each turn during the action round, players may play any or all of the cards in their hand, attacking other players’ family members in locations where they also have family members, or defending their own game pieces from attacks.
Each round, cards are drawn from the Fed Deck which determine how many and on what location Feds will be placed. If a location is surrounded by four or more Feds, the players must either defend themselves using weapons to remove one or more Feds, or vote for one among them to be pinched. If a player’s game piece is pinched by the Feds, the game piece is placed in the Prison location on the game board.
To win the game, players must successfully avoid the growing threat of the Feds and defend themselves from the encroachments of other mob families on their territories. As more family members are killed or pinched, the Heat Meter rises, eventually reaching its highest level and signaling the end of the game. Players then count their remaining game pieces and the cash they have accumulated during the course of the game and the player with the most money and respect wins.
from the back of the box
The pigs sound hungry. Above the oinks and the grunts you can hear your Associate screaming in the other room. The Don's men have been working him over for a while now, but he hasn't given up any names. The crisp crack of their knuckles across his face, again and again, a steady brutal rhythm, soon softens to a chorus of wet bloody thuds. Screaming gives way to begging. The sudden gunshot, a solitary flash under the door, startles you. They drag your Associate's body off towards the expectant herd of swine at the end of the hall. Steady footsteps approach the room where you sit tied to a chair. The Don's men have some questions for you, too.
Players are dealt favor cards at the beginning of the game that include attack cards, defense cards, weapon cards and specialty cards. Each turn during the action round, players may play any or all of the cards in their hand, attacking other players’ family members in locations where they also have family members, or defending their own game pieces from attacks.
Each round, cards are drawn from the Fed Deck which determine how many and on what location Feds will be placed. If a location is surrounded by four or more Feds, the players must either defend themselves using weapons to remove one or more Feds, or vote for one among them to be pinched. If a player’s game piece is pinched by the Feds, the game piece is placed in the Prison location on the game board.
To win the game, players must successfully avoid the growing threat of the Feds and defend themselves from the encroachments of other mob families on their territories. As more family members are killed or pinched, the Heat Meter rises, eventually reaching its highest level and signaling the end of the game. Players then count their remaining game pieces and the cash they have accumulated during the course of the game and the player with the most money and respect wins.
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The pigs sound hungry. Above the oinks and the grunts you can hear your Associate screaming in the other room. The Don's men have been working him over for a while now, but he hasn't given up any names. The crisp crack of their knuckles across his face, again and again, a steady brutal rhythm, soon softens to a chorus of wet bloody thuds. Screaming gives way to begging. The sudden gunshot, a solitary flash under the door, startles you. They drag your Associate's body off towards the expectant herd of swine at the end of the hall. Steady footsteps approach the room where you sit tied to a chair. The Don's men have some questions for you, too.
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