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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-0 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Graham Birkley, Steve Dunn
-
아티스트
-
인원
게임 소개
웹 사이트의 조각:
W.W.입니다.제2시대 워게임은 대체적인 움직임과 사격을 사용하는 규칙을 가지고 있다. 게임의 속도를 늦추지 않고 명령 구조, 무선 연계, 불길 호출 등을 재현할 수 있도록 하기 위한 서면 명령은 제한적이다.
제한된 탄약 또한 규칙의 특징인데, 이것은 플레이어들이 그들의 슛을 세고, 아케이드 게임에서처럼 눈에 보이는 모든 것을 쏘는 데 시간과 노력을 낭비하지 않는다는 것을 의미한다. 지휘구조와 맞물려 포격과 공습을 가장 필요한 곳으로 부르고, 있다고 해서 매순간 쓰이지 않는다.
예를 들어 셔먼 전차는 타이거 전차를 전면 장갑을 통해 KO할 수 없기 때문에 차량 손상이 누적될 수 있습니다. 셔먼은 옆이나 뒤쪽으로 돌아야 한다. 하지만 운이 좋아서 선로가 손상되거나 포탑이 걸릴 가능성은 희박합니다. 가능성은 희박한데, 탄약이 부족한 상황에서 위험을 감수하실 건가요?
항공기, 대공기, 공대공 전투 등이 다뤄지지만 지상전이라 빠른 결과를 얻을 수 있도록 극도로 단순화했다.
사용이 용이한 가변 그라운드 스케일이 있어 게임 규모가 작거나 큰 게임 영역이나 다른 스케일의 피규어를 사용하여 게임을 빠르게 조정할 수 있다.
이 규칙은 1개의 그림이 1명의 사람을 나타내고 1개의 모델이 1개의 차량을 나타내는 척도를 사용합니다. 일반적인 15mm와 20mm 스케일 전투는 50~120개의 수치와 10~20대의 차량이 상한선이 없다. 6mm 스케일을 사용한다면 숫자는 100이 될 수 있습니다.
필요한 사람들을 위한 포인트 제도가 있습니다.
W.W.입니다.제2시대 워게임은 대체적인 움직임과 사격을 사용하는 규칙을 가지고 있다. 게임의 속도를 늦추지 않고 명령 구조, 무선 연계, 불길 호출 등을 재현할 수 있도록 하기 위한 서면 명령은 제한적이다.
제한된 탄약 또한 규칙의 특징인데, 이것은 플레이어들이 그들의 슛을 세고, 아케이드 게임에서처럼 눈에 보이는 모든 것을 쏘는 데 시간과 노력을 낭비하지 않는다는 것을 의미한다. 지휘구조와 맞물려 포격과 공습을 가장 필요한 곳으로 부르고, 있다고 해서 매순간 쓰이지 않는다.
예를 들어 셔먼 전차는 타이거 전차를 전면 장갑을 통해 KO할 수 없기 때문에 차량 손상이 누적될 수 있습니다. 셔먼은 옆이나 뒤쪽으로 돌아야 한다. 하지만 운이 좋아서 선로가 손상되거나 포탑이 걸릴 가능성은 희박합니다. 가능성은 희박한데, 탄약이 부족한 상황에서 위험을 감수하실 건가요?
항공기, 대공기, 공대공 전투 등이 다뤄지지만 지상전이라 빠른 결과를 얻을 수 있도록 극도로 단순화했다.
사용이 용이한 가변 그라운드 스케일이 있어 게임 규모가 작거나 큰 게임 영역이나 다른 스케일의 피규어를 사용하여 게임을 빠르게 조정할 수 있다.
이 규칙은 1개의 그림이 1명의 사람을 나타내고 1개의 모델이 1개의 차량을 나타내는 척도를 사용합니다. 일반적인 15mm와 20mm 스케일 전투는 50~120개의 수치와 10~20대의 차량이 상한선이 없다. 6mm 스케일을 사용한다면 숫자는 100이 될 수 있습니다.
필요한 사람들을 위한 포인트 제도가 있습니다.
snippet from the website:
These are W.W.II era Wargames rules using alternate movement and firing. There are limited written orders to enable the command structure, radio links, call of fire etc to be reproduced without slowing the game down.
Limited ammunition is also a feature of the rules, which means players make their shots count, and don't waste time and effort firing at everything in sight like in an arcade game. Coupled with the command structure, artillery and air strikes are called where they are needed most, and not used every turn just because you have them.
Vehicle damage can be cumulative as well as a straight KO, for example a Sherman tank cannot KO a Tiger tank through it's frontal armour at all. The Sherman must get around the side or rear. However there is a remote chance of a lucky hit causing track damage, or a turret jam. The chances are slim, and with limited ammunition are you going to take the chance?
Aircraft, anti-aircraft and air to air combat are covered but extremely simplified to get a quick result as this is a ground battle.
There is an easy to use variable ground scale, so a game can be quickly adapted for a small or large gaming area, or the use of different scale figures.
These rules use a scale where 1 figure represents 1 man and 1 model represents 1 vehicle. Typical 15mm and 20mm scale battles require 50 to 120 figures, and 10 to 20 vehicles with no upper limit. Numbers can be in the 100's if 6mm scale is used.
There is a points system for those who need one.
These are W.W.II era Wargames rules using alternate movement and firing. There are limited written orders to enable the command structure, radio links, call of fire etc to be reproduced without slowing the game down.
Limited ammunition is also a feature of the rules, which means players make their shots count, and don't waste time and effort firing at everything in sight like in an arcade game. Coupled with the command structure, artillery and air strikes are called where they are needed most, and not used every turn just because you have them.
Vehicle damage can be cumulative as well as a straight KO, for example a Sherman tank cannot KO a Tiger tank through it's frontal armour at all. The Sherman must get around the side or rear. However there is a remote chance of a lucky hit causing track damage, or a turret jam. The chances are slim, and with limited ammunition are you going to take the chance?
Aircraft, anti-aircraft and air to air combat are covered but extremely simplified to get a quick result as this is a ground battle.
There is an easy to use variable ground scale, so a game can be quickly adapted for a small or large gaming area, or the use of different scale figures.
These rules use a scale where 1 figure represents 1 man and 1 model represents 1 vehicle. Typical 15mm and 20mm scale battles require 50 to 120 figures, and 10 to 20 vehicles with no upper limit. Numbers can be in the 100's if 6mm scale is used.
There is a points system for those who need one.
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