-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-45 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Joe Huber (I)
-
아티스트
-
인원
게임 소개
1792년 러시아의 수학자이자 기하학자인 니콜라이 이바노비치 로바체프스키가 태어났다.
1953년에 톰 레러는 로바체프스키의 이름을 빌려 대니 케이의 콘스탄틴 스타니슬랍스키 루틴에서 영감을 받은 노래를 불렀다. (Lobachevsky\의 이름은 순전히 음절수가 적절하고 리듬에 맞기 때문에 선택되었다.) 그 노래에는 가사가 있다:"민스크에 친구가 있는데 핀스크에 친구가 있고 옴스크에 친구가 있고 악몰린스크에 친구가 있다. 알렉산드롭스크에 있는 그의 친구는 페트로파블롭스크에 친구가 있는데, 그의 친구는 현재 드네프로페트롭스크에서 어떻게든 문제를 해결하고 있다."
2002년에 이 게임은 그 일련의 연결을 게임으로 바꾸기 위해 고안되었습니다.
2022년 톰 레러는 모든 작품을 공공 영역에 투입했다.
이제 2024년, 그 행위는 이 게임의 공개 영역으로의 출시에 영감을 주었다.
로바체프스키에서 플레이어는 7개의 스택에서 친구 카드를 수집하여 드네프로페트롭스크까지 친구 모음을 구축한다. 그 과정에서 플레이어는 자신의 친구 컬렉션을 축적하거나 다듬기 위해 논문을 출판할 수 있고, 다른 출판물의 작업을 확장할 수 있으며, 자신의 연구 분야의 공백을 메우기 위해 다른 플레이어에게 도움을 요청할 수도 있다. 드네프로페트롭스크에서 연구한 결과를 발표할 수 있는 사람이 먼저 승리한다.
—디자이너의 desc 설명
1953년에 톰 레러는 로바체프스키의 이름을 빌려 대니 케이의 콘스탄틴 스타니슬랍스키 루틴에서 영감을 받은 노래를 불렀다. (Lobachevsky\의 이름은 순전히 음절수가 적절하고 리듬에 맞기 때문에 선택되었다.) 그 노래에는 가사가 있다:"민스크에 친구가 있는데 핀스크에 친구가 있고 옴스크에 친구가 있고 악몰린스크에 친구가 있다. 알렉산드롭스크에 있는 그의 친구는 페트로파블롭스크에 친구가 있는데, 그의 친구는 현재 드네프로페트롭스크에서 어떻게든 문제를 해결하고 있다."
2002년에 이 게임은 그 일련의 연결을 게임으로 바꾸기 위해 고안되었습니다.
2022년 톰 레러는 모든 작품을 공공 영역에 투입했다.
이제 2024년, 그 행위는 이 게임의 공개 영역으로의 출시에 영감을 주었다.
로바체프스키에서 플레이어는 7개의 스택에서 친구 카드를 수집하여 드네프로페트롭스크까지 친구 모음을 구축한다. 그 과정에서 플레이어는 자신의 친구 컬렉션을 축적하거나 다듬기 위해 논문을 출판할 수 있고, 다른 출판물의 작업을 확장할 수 있으며, 자신의 연구 분야의 공백을 메우기 위해 다른 플레이어에게 도움을 요청할 수도 있다. 드네프로페트롭스크에서 연구한 결과를 발표할 수 있는 사람이 먼저 승리한다.
—디자이너의 desc 설명
In 1792, Nikolai Ivanovich Lobachevsky, the Russian mathematician and geometer was born.
In 1953, Tom Lehrer borrowed Lobachevsky\'s name for a song inspired by Danny Kaye\'s Constantin Stanislavski routine, with the subject changed from acting to mathematics, and in particular to plagiarism in mathematics. (Lobachevsky\'s name was chosen purely because it had the right number of syllables and fit the rhythm.) In the song is the lyric: "I have a friend in Minsk, who has a friend in Pinsk, whose friend in Omsk has friend in Tomsk with friend in Akmolinsk. His friend in Alexandrovsk has friend in Petropavlovsk, whose friend somehow is solving now the problem in Dnepropetrovsk."
In 2002, this game was designed to turn that series of connections into a game.
In 2022, Tom Lehrer put all of his works into the public domain.
Now in 2024, that act has inspired the release of this game into the public domain.
In Lobachevsky, players collect friend cards from seven stacks to try to build a collection of friends all of the way to Dnepropetrovsk. Along the way players can publish papers to build up or refine their collection of friends, can extend the work of other publications, and can even request help from other players to fill gaps in their own research strings. Whoever can publish results researched from Dnepropetrovsk first wins.
—description from the designer
In 1953, Tom Lehrer borrowed Lobachevsky\'s name for a song inspired by Danny Kaye\'s Constantin Stanislavski routine, with the subject changed from acting to mathematics, and in particular to plagiarism in mathematics. (Lobachevsky\'s name was chosen purely because it had the right number of syllables and fit the rhythm.) In the song is the lyric: "I have a friend in Minsk, who has a friend in Pinsk, whose friend in Omsk has friend in Tomsk with friend in Akmolinsk. His friend in Alexandrovsk has friend in Petropavlovsk, whose friend somehow is solving now the problem in Dnepropetrovsk."
In 2002, this game was designed to turn that series of connections into a game.
In 2022, Tom Lehrer put all of his works into the public domain.
Now in 2024, that act has inspired the release of this game into the public domain.
In Lobachevsky, players collect friend cards from seven stacks to try to build a collection of friends all of the way to Dnepropetrovsk. Along the way players can publish papers to build up or refine their collection of friends, can extend the work of other publications, and can even request help from other players to fill gaps in their own research strings. Whoever can publish results researched from Dnepropetrovsk first wins.
—description from the designer
베스트게시물
-
[콘텐츠]
[만화] 일단사는만화 2 - Lv.10
-
Lv.11
당근씨
-
7
-
233
-
2024-11-18
-
Lv.11
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
790
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
524
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
9
-
457
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
428
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
641
-
2024-11-13
-
Lv.18
-
[자유]
코보게 명예 훼손으로 신고해도 되나요?
-
redhoney
-
9
-
650
-
2024-11-12
-
-
[자유]
코보게의 입장문에 대해
-
Lv.23
leonart
-
12
-
796
-
2024-11-13
-
Lv.23
-
[자유]
코보게 응원합니다. 모든 혐오와 편견에 반대합니다.
-
Lv.14
지금이최적기
-
11
-
962
-
2024-11-12
-
Lv.14
-
[자유]
게이머스 게이머들이 전부 매도당하는 것 같아 기분이 나빠 한마디 올립니다.
-
Lv.11
꿀떡이
-
8
-
1040
-
2024-11-13
-
Lv.11