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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-99 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-30 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Davide Ghelfi
-
아티스트
Davide Ghelfi
-
인원
게임 소개
리저버 큐브는 플레이어가 5명의 강도로 구성된 갱단을 이끌고 금고를 통해 최대한 많은 전리품을 수집하는 전략적인 강도 프린트 & 플레이 게임이다. 이 게임은 플레이어의 선택과 상호 작용에 의존하는 주사위 없는 기계가 특징입니다. 각 턴에서 플레이어는 특수 능력을 사용하여 보안 시스템을 비활성화하고 금고를 열면서 강도들의 움직임을 조정합니다.
게임 플레이는 계획 및 전술적 결정을 중심으로 이루어집니다. 플레이어는 큐브 5개를 굴려 각 강도의 움직임을 결정하고 각 턴마다 리더와 게으른 강도를 지정합니다. 리더와 레이지의 역할은 각각의 역할이 갱\의 효율성과 스트레스 수준에 영향을 미치기 때문에 신중하게 균형을 맞출 필요가 있습니다. 강도들은 금고를 여는 열쇠를 모으고 보안 카메라를 피하는 등 조직적인 방식으로 금고 안을 이동한다. 특수한 움직임을 통해 결과를 변화시킬 수 있으며, 전략의 층을 추가할 수 있다.
이 게임의 주요 요소는 강도들의 전반적인 스트레스 수준을 추적하는 갱 스트레스 측정기와 추가 약탈을 당했을 때 강도들이 갈등을 해결해야 하는 멕시코 스톨프 기계가 포함된다. 강도들은 합의된 몫 이상을 빼앗아서 스트레스를 발생시켜 잠재적인 갈등과 합병증을 야기한다. 수집한 전리품과 스트레스 수준의 균형을 맞춰 강도를 성공적으로 완료하는 것이 목표입니다.
—디자이너의 desc 설명
게임 플레이는 계획 및 전술적 결정을 중심으로 이루어집니다. 플레이어는 큐브 5개를 굴려 각 강도의 움직임을 결정하고 각 턴마다 리더와 게으른 강도를 지정합니다. 리더와 레이지의 역할은 각각의 역할이 갱\의 효율성과 스트레스 수준에 영향을 미치기 때문에 신중하게 균형을 맞출 필요가 있습니다. 강도들은 금고를 여는 열쇠를 모으고 보안 카메라를 피하는 등 조직적인 방식으로 금고 안을 이동한다. 특수한 움직임을 통해 결과를 변화시킬 수 있으며, 전략의 층을 추가할 수 있다.
이 게임의 주요 요소는 강도들의 전반적인 스트레스 수준을 추적하는 갱 스트레스 측정기와 추가 약탈을 당했을 때 강도들이 갈등을 해결해야 하는 멕시코 스톨프 기계가 포함된다. 강도들은 합의된 몫 이상을 빼앗아서 스트레스를 발생시켜 잠재적인 갈등과 합병증을 야기한다. 수집한 전리품과 스트레스 수준의 균형을 맞춰 강도를 성공적으로 완료하는 것이 목표입니다.
—디자이너의 desc 설명
Reservoir Cubes is a strategic heist print&play game where players lead a gang of five robbers through a vault to collect as much loot as possible. The game features a diceless mechanic that relies on player choices and interactions. Each turn, players coordinate their robbers\' movements, using special abilities to disable security systems and open safes.
The gameplay revolves around planning and tactical decisions. Players start by rolling five cubes to determine the movement of each robber, designating a leader and a lazy robber for each turn. The roles of Leader and Lazy need to be balanced carefully, as each role has implications for the gang\'s efficiency and stress levels. Robbers move through the vault in a coordinated manner, collecting keys to unlock safes and avoiding security cameras. Special moves can be used to alter outcomes, adding layers of strategy.
Key elements of the game include the Gang Stress Meter, which tracks the overall stress level of the robbers, and the Mexican Standoff mechanic, where robbers must resolve conflicts when extra loot is taken. The robbers generate stress by stealing more than their agreed-upon share, leading to potential conflicts and complications. The goal is to balance the loot collected with the stress level to successfully complete the heist.
—description from the designer
The gameplay revolves around planning and tactical decisions. Players start by rolling five cubes to determine the movement of each robber, designating a leader and a lazy robber for each turn. The roles of Leader and Lazy need to be balanced carefully, as each role has implications for the gang\'s efficiency and stress levels. Robbers move through the vault in a coordinated manner, collecting keys to unlock safes and avoiding security cameras. Special moves can be used to alter outcomes, adding layers of strategy.
Key elements of the game include the Gang Stress Meter, which tracks the overall stress level of the robbers, and the Mexican Standoff mechanic, where robbers must resolve conflicts when extra loot is taken. The robbers generate stress by stealing more than their agreed-upon share, leading to potential conflicts and complications. The goal is to balance the loot collected with the stress level to successfully complete the heist.
—description from the designer
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