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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-5 명
BGG추천: 3-5 명 -
게임시간
30-45 분
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연령
14+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Martin Wallace
-
아티스트
Leith Walton
-
인원
게임 소개
제로 투 히어로는 3~5명의 플레이어를 위한 타일 게임을 이용하는 트릭입니다.
선수들은 5점의 점수 칩으로 게임을 시작하고, 가방에서 타일을 하나씩 뽑아 첫 번째 트릭을 이끌 사람을 결정합니다.
매 라운드, 7개의 득점 타일을 추첨하여 중앙 게임 구역에 배치한 후, 각 플레이어는 7개의 타일을 추첨한다.
선두 선수는 타일 페이스업을 하고, 다른 선수들은 그 뒤를 따를 필요가 없다. 이 트릭테이커의 반전은 항상 트릭을 따고 싶어하지 않으며, 승리(또는 패배)는 다른 플레이어에 따라 달라질 수 있다는 것이다. 각 슈트의 총 점수를 합산하면 \'승리\'가 되는데, 슈트에서 더 높은 숫자를 기록한 선수가 트릭을 획득한 사람입니다.
모두가 타일을 플레이한 후, 점수 타일당 점수를 결정하고 필요에 따라 점수 칩을 추가하거나 제거합니다.
7개의 타일을 모두 플레이하고 점수를 매긴 후 손이 완성됩니다. 그런 다음 손 트래커를 뒤집고 다음 손으로 이동합니다.
게임은 네 손으로 진행된다. 제2 핸드, 제3 핸드 및 제4 핸드 플레이어는 추가 타일을 그릴 수 있다. 2위 플레이어는 타일 1개를 추가로 뽑고, 3위 플레이어는 타일 2개를 추가로 뽑고, 꼴찌 플레이어는 타일 3개를 추가로 뽑는다. 동점일 경우 동점인 플레이어는 동일한 수의 타일을 그립니다.
새로운 손을 시작할 때 점수 표시가 없는 경우, 다음 손에서 5점 이상을 얻으면 즉시 게임에서 0점부터 영웅까지 승리한다.
4번의 손 다음으로 스코어 칩에 가장 많은 점수가 표시된 선수가 승자이며, 타이는 우호적이다.
—게시자의 desc 설명
선수들은 5점의 점수 칩으로 게임을 시작하고, 가방에서 타일을 하나씩 뽑아 첫 번째 트릭을 이끌 사람을 결정합니다.
매 라운드, 7개의 득점 타일을 추첨하여 중앙 게임 구역에 배치한 후, 각 플레이어는 7개의 타일을 추첨한다.
선두 선수는 타일 페이스업을 하고, 다른 선수들은 그 뒤를 따를 필요가 없다. 이 트릭테이커의 반전은 항상 트릭을 따고 싶어하지 않으며, 승리(또는 패배)는 다른 플레이어에 따라 달라질 수 있다는 것이다. 각 슈트의 총 점수를 합산하면 \'승리\'가 되는데, 슈트에서 더 높은 숫자를 기록한 선수가 트릭을 획득한 사람입니다.
모두가 타일을 플레이한 후, 점수 타일당 점수를 결정하고 필요에 따라 점수 칩을 추가하거나 제거합니다.
7개의 타일을 모두 플레이하고 점수를 매긴 후 손이 완성됩니다. 그런 다음 손 트래커를 뒤집고 다음 손으로 이동합니다.
게임은 네 손으로 진행된다. 제2 핸드, 제3 핸드 및 제4 핸드 플레이어는 추가 타일을 그릴 수 있다. 2위 플레이어는 타일 1개를 추가로 뽑고, 3위 플레이어는 타일 2개를 추가로 뽑고, 꼴찌 플레이어는 타일 3개를 추가로 뽑는다. 동점일 경우 동점인 플레이어는 동일한 수의 타일을 그립니다.
새로운 손을 시작할 때 점수 표시가 없는 경우, 다음 손에서 5점 이상을 얻으면 즉시 게임에서 0점부터 영웅까지 승리한다.
4번의 손 다음으로 스코어 칩에 가장 많은 점수가 표시된 선수가 승자이며, 타이는 우호적이다.
—게시자의 desc 설명
Zero to Hero is a trick taking tile game for 3 to 5 Players.
Players start the game with 5 points of score chips, they draw one tile each from the bag to determine who will lead the first trick.
Each round, draw 7 scoring tiles and lay them out in the central game area, then each player draws 7 tiles.
The lead player places a tile face-up, other players do not need to follow suit. The twist on this trick taker is that you don\'t always want to win the trick, and winning (or loosing) can depend on other players. The total score of each suit is added up which is what \'wins\', but the player who had the higher number in the suit is the one who wins the trick.
Once everyone has played a tile, determine points per the score tile and add or remove score chips as needed.
The hand is complete after all 7 tiles have been played and scored. Then flip the hand tracker and move to the next hand.
The game is played over four hands. In the second, third and fourth hands players may draw extra tiles. The player in second place draws one extra tile, the player in third place draws two extra tiles, while the player in last place draws three extra tiles. In the case of a tie tied players draw the same number of tiles.
If at the beginning of a new hand a player has no score markers, then if in the next hand they win five or more points they immediately win the game, from zero to hero.
The player with the most points shown on score chips after 4 hands is the winner, ties are friendly.
—description from the publisher
Players start the game with 5 points of score chips, they draw one tile each from the bag to determine who will lead the first trick.
Each round, draw 7 scoring tiles and lay them out in the central game area, then each player draws 7 tiles.
The lead player places a tile face-up, other players do not need to follow suit. The twist on this trick taker is that you don\'t always want to win the trick, and winning (or loosing) can depend on other players. The total score of each suit is added up which is what \'wins\', but the player who had the higher number in the suit is the one who wins the trick.
Once everyone has played a tile, determine points per the score tile and add or remove score chips as needed.
The hand is complete after all 7 tiles have been played and scored. Then flip the hand tracker and move to the next hand.
The game is played over four hands. In the second, third and fourth hands players may draw extra tiles. The player in second place draws one extra tile, the player in third place draws two extra tiles, while the player in last place draws three extra tiles. In the case of a tie tied players draw the same number of tiles.
If at the beginning of a new hand a player has no score markers, then if in the next hand they win five or more points they immediately win the game, from zero to hero.
The player with the most points shown on score chips after 4 hands is the winner, ties are friendly.
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